Det snør, det snør…tiddelibom!!

Værgubbene meldte at det skulle komme mer snø i dag, og de fikk rett…. Ute snør det nå ganske tett, og den er lett å fin siden det – 4 C på gradestokken. Ingen overraskelse at jeg ikke er fornøyd med væromslaget, for jeg hadde håpet på bar asfalt og litt varmere ute. Nede i gata er det ganske glatt, og som vanlig når det kommer snø er det alltid noen som står fast. Desto mer de bånntrår gassen, desto mer stille blir de stående, og køen bak og foran blir bare lenger og lenger. Ikke spesielt festlig for den som står fast, men veldig for meg som står oppe i vinduet å ser på, hihihihihi!!

En av naboene har barnebarna på besøk, og tidligere i dag var de ute med akebrett på bakken ovenfor å skle. Bakken er ikke så stor så de fikk vel ikke så mye fart, så dermed bar det opp i skogen ovenfor hvor de laget en bratt og fin løype. De hadde det virkelig gøy, og holdt på der ute i flere timer :o))

Når Anne var her i går hadde hun med seg minnepinnen min tilbake, spekket med filmer… Siden jeg er i det sløve hjørnet og ikke har noe energi til å sette i gang med noe, puttet jeg den inn i tv’n for å se hva hun hadde overført. Jeg er jo så barnslig at jeg elsker å koze meg med Disney tegnefilmer, og det er det mye av på pinnen. Akkurat nå sitter jeg å ser på Ole Brum som jeg ser er ganske tidlige filmer. Jeg husker at jeg som barn hadde en bok med Ole Brum fortellinger, og der var de fleste av disse filmene :o))


Pusene kozte seg storveis i går med gjestene mine, for de fikk all den kozen de ville uten å vente på tur. Det var mer enn nok til dem begge to, hihihihi!! I dag derimot er de litt sløve, og ligger å slenger litt her og der. Ronja maser hele tiden om å få komme ut, men når jeg lukker opp døra så løper hun ut å tar seg en runde og inn igjen. Så forblir hun inne, og der sitter jeg med døra oppe å fryser… Så fort jeg lukker den igjen er hun der å maser, men nå er det nok og hun får holde seg inne en stund :o)) Doen deres trengte å vaskes og desinfiseres i dag, så jeg tok den med det samme jeg hadde stått opp i dag. Vinja satt som vanlig ved siden av meg å fulgte nøye med sånn at alt gikk riktig for seg :o))

I sta søymfarte jeg heimen etter et minnekort til Tab’n, for jeg er sikker på at jeg har et jeg kan bruke et sted. Fant jeg det, nei da, jeg gjorde jo ikke det vettu. Så i morgen skal jeg kjøpe meg et nytt et, for jeg må jo ha det klart til simkortet kommer en gang denne uken. Gleder meg virkelig til å ta det i bruk, så jeg håper det ikke tar så veldig mange dagene innen kortet kommer. Man vil jo helst at det skal ligge i postkassen dagen etter man har bestilt det, hehehe!!

7 kommentarer
    1. Det blĂĄser det blĂĄser tiddeligbom og snart kommer det regn.. usj… men enn sĂĄ lenge sĂĄ er det faktisk snøvirvelstorm utenfor:) jammen er det blitt 3+ ute men det kjennes ikke sĂĄnn ut i vinden:)
      Pusene vĂĄres holder et svara leven med ĂĄ komme seg ut og nĂĄr det skjer skal de inn igjen med engang… irri!!! sĂĄ hele formiddagen gĂĄr med til ĂĄ ĂĄpne og lukke altandøren:)
      Herlige bilder av pusekattene og klart de vil ha ny doss:) våres fikk det igår og køen av førstemann på tissing var lang 🙂
      Ha en strålende flott søndag videre

    2. Allis: Hehehe, de er noe for seg selv disse pusetassene våre :o)) Katten til en venninne åpner skuffene hennes å river ut klærne sånn at han får plass i skuffen selv, hihihih!!

      Hørte at det skulle bli varmegrader her oxo til uka, og øsende regn… Da blir det glatt og fint tenker jeg, men husj bort med snøen :o))

    3. Tonje / TomHiddlestonFan: Tusen takk :o)) Min lille hissige engel det, som alltid ser ut som hun aldri gjør noe galt. Spesielt når hun har gjort det, hihihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg