Luftetur

Det var nettopp det som trengtes i dag, å komme ut blandt andre mennesker igjen etter å ha vært inne i så mange dager. Temperaturen hadde krabbet godt nedover gradestokken og landet på – 8C, så jeg kledde godt på meg for ikke fryse. Det var virkelig friskt og kindene mine ble rask ganske kalde, noe som dels skyldes at jeg ble stående en evighet for å få opp garasjeporten. Låsen hadde nemlig frosset totalt igjen, og låsoljen sto i skapet inne i garasjen. Tilslutt måtte jeg gå inn igjen å hente en lighter for å varme opp låsen, og etter 20 min fikk jeg ut bilen.

Skyggene er lange allerede kl 12 på formiddagen, og sola har ikke helt klart å komme seg ordentlig opp på himmelen. Det tar nok en en liten stund innen den gjør det, men den tar noen små steg hver dag så man kan jo se at det blir lengre og lengre lyst for hver dag som går.

Jeg måtte en tur i butikken så jeg dro bort på Rema i Østmarkveien for å handle litt. Jeg trengte bare noen småsaker så det var ganske raskt gjort. Det har gått hardt utover kubbelysene mine i jula, så jeg dro bort på Nille på Oppsal og kjøpte meg et par til balkongen og et til lykten i stua. Det var ganske utplukket, men jeg fant da de fargene jeg skulle ha :o))

Til jul kjøpte jeg en blomsteroppsats til naboen, og da jeg kom hjem kom jeg til å kikke opp i vinduen å der sto den. Amaryllisen står i sin fineste prakt, og det var jo artig å se hvilken farge det var på den. Da jeg kjøpte den hadde den jo ikke sprunget ut enda så jeg hviste jo ikke om den var rød eller hvit. Selv julestjernene, begge to, har klart seg å står fint enda. Jeg syntes jo at det morsomt å se at det jeg har gitt bort klarer seg å blomstrer så fint :o))

Nå har jeg akkurat sittet å sett på reprisen av “Hver gang vi møtes” og det var en sterk musikkopplevelse. Jeg fikk ikke sett det da det gikk forrige lørdag, og hadde helt glemt at det skulle sendes i reprise i dag. Det var bare tilfeldig at jeg slo på tv sånn at jeg fikk det med meg, og jeg skal definitivt sørge for at jeg får med meg kveldens program :o))

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg