En ekstra fridag…

At hverdagen er her igjen merker man fort, for folk har vært oppe tidlig i dag å det har blitt løpt i trappene siden klokka var 7 til morran. Da var det deilig å kunne snu seg rundt å sove noen timer mer :o)) Aktiviteten ned på hjemmesykepleien har tatt seg opp denne morningen, biler kjører ut og inn hele tiden. Det har ikke vært så aktivt de siste dagene nei!!

Da jeg sto opp hadde lyset på badet gått, så jeg måtte skifte pære før jeg gjorde noe mer. Den står alltid på om natten, for det er greit at det er noe lys i heimen hvis man må opp på natten. Vinja var veldig nysgjerrig og hoppet opp på overskapet for å se bedre hva jeg drev med. Hun ville gjerne leke med skruene som holder kuppelen på plass, og jeg fikk snappet dem til meg i siste liten. Hadde hun revet de ned så hadde jeg mest sannsynlig ikke funnet dem igjen.

Jeg bestemte meg for å koke et par egg til frokost, og mens de sto å godgjorde seg i eggekokeren satt Vinja ved siden av og fulgte med. Hun stakk nesa bort i hullet som dampen kommer igjennom, men da trakk hun den fort til seg igjen. Det var nok litt vel varmt for henne. Hun er veldig nysgjerrig å skal være med på alt jeg foretar meg, og hjelper gjerne til når hun syntes at det er nødvendig…. Ikke sikkert at jeg syntes at det er det :o))

Dette er vel ikke det mest flatterende bilde av Ronja akkurat. Hun er nok litt vel rund, men ikke så ille som det ser ut til på bildet her, hehehe. Hun holdt på å klippe klørne på bakpotene sine, noe hun er svært nøye med å holder på med en god stund. Frøkna er nøye med at klørne er velpolerte :o))

Når jeg skal tilbake på jobb igjen vet jeg om et par puser som kommer til å savne mammen sin veldig… De har nok blitt litt bortskjemte med å ha meg i nærheten av dem mye av dagen. Selv om jeg har vært ute innimellom eller dratt bort for hele dagen så har det blitt til at jeg har vært mye hjemme oxo. Jeg hadde tross alt juleferie og det har vært deilig med så mange dager fri, alikevel gleder jeg meg til å komme tilbake på jobb igjen. Det er godt med fri, men det er oxo veldig godt å komme i gang med hverdagen igjen :o))

Kjøpte Scoobi Doo julestrømpa mi i London for en god del år siden, og han henger alltid på døra med litt godsaker i. Nå er strømpa tom, og det begynner å bli tomt ellers i skapet oxo. Litt snoop er det da igjen, men det blir nok borte innen helgen igjen. Da skal jula definitivt pakkes bort her i huset, og det snoopet som da er igjen skal pakkes bort i skapet til en senere anledning. Selv om jeg ikke bakte noen kaker så har jeg fått to bokser fra Anne og naboen, men de skal få stå på benken. Vet det kommer noen gjester i løpet av januar måned, og da kan det være greit å ha noe å sette fram.

Ellers så ser det ut til å bli en strålende vinterdag, sola holder på å stige oppover på himmelen. Himmelen er kanskje ikke like klar som i går, men det skal man ikke klage over. Jeg har ikke noen bestemte planer for dagen, men jeg lurer på om jeg skal begynne så smått å få inn all musikken min på den nye eksterne hardisken jeg kjøpte før jul. Den har 2 terrabite, tror jeg det heter, og har mer enn god nok plass til all musikken. Jeg har masse bra musikk på vinyl, men jeg har ikke noen platespiller m/USB utak sånn at jeg kan overføre den. Vurderte å kjøpe en sånn spiller, men den koster ganske mye å jeg syntes det er mye å betale for noe mest sannsynlig kommer til å bruke bare når jeg overfører musikken!!!

Ha en flott dag videre, blogges :o))

13 kommentarer

Siste innlegg