Det ble hvit jul :o))

Tidligere i dag sa jeg vist  noe om det forventede snøværet ikke helt kom, vel.. Jeg tok nok litt feil for nå snør det som bare den, og det har jammen kommet en god del ute.

Det begynte for alvor på ettermiddagen mens Anne var her. Da hun kom snødde det lett, mens vi satt i stua og prata begynte det å snø mere og vinden tok seg opp ganske kraftig. Jeg sto litt i vinduet å så ut i sta, og kjente at jeg hadde ro i kroppen å det var bare toppen at snøen lavet ned i store mengder :o)) Jeg er jo ikke så veldig glad i snøen, men det er rart med det at på julaften og i julen vil man gjerne ha en hvil jul. Det må gjerne snø på julaften oxo, det er ekstra kozelig :o))

Etter at Anne hadde dratt dro jeg fram strykebrettet og skurebøtta å satte i gang. Det er merkelig hvor mye mer jul det blir da juledukene med mange minner kommer på plass under nisser og annen julepynt. Her er det en salig blanding av litt nytt, litt gammelt og noe veldig gammelt å det er jeg liker. Julen er jo den tiden man ikke bare kozer seg, men oxo minnes de som ikke er her lenger. Mange av de tingene jeg har satt fram er ting som var her når mine foreldre levde, og ha de rundt meg vekker gode minner som er fine å ha i juletiden :o))

Etter at jeg var ferdig og skulle til sette meg til for kvelden, kom jeg på at jeg helt hadde glemt å henge opp julekransen min på døra ute. Den jeg har nå kjøpte jeg på Julemarkedet i Spikersuppa i 2011, og er veldig fornøyd med. Før den hadde jeg en som var nesten helt rød med masse glitter på, som jeg likte veldig godt…… Den datt i gulvet med et brak da jeg tok den ned et år, og det ble ikke mye igjen av den gitt, synd men ikke noe å gjøre med.

Jeg husker når jeg var barn så hang alle naboene opp kranser på døra om kvelden lille julaften, og det var nesten litt høytidelig over det. Vi sto der å så på at kransen ble hengt opp, og beundret den og naboens. Så ble det vekslet noen ord før man hastet inn for å gjøre ferdig de siste juleforberedelsene :o))

Tingen i kveld er å ikke glemme seg bort å se på den ene filmen etter den andre sånn at jeg ikke kommer meg i seng før langt på natt… Jeg må opp grytidlig i morgen for å dra bl.a. i blomsterbutikken og på gravlund for å tenne lys. Jeg må komme meg dit ned innen de store hordene med folk drar før og etter de skal i kirken. Da blir det altså så kaotisk med å få parkert bilen at det er nesten så man mister motet. Dessuten er jeg så barnslig at jeg bare må ha med meg “Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul”, for det er da jula virkelig begynner for meg, hihihii.

Ha en fin julenatt, blogges :o))

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg