Trøtt i tryne….

Det at vi mistet en time i natt, og all dans og sang i går kveld satte sine spor i kroppen min… Den ville ikke være med på noen ting på morningen, og jeg måtte tvinge meg til å gjøre noe i det hele tatt. Ikke før sola kom å varmet meg opp gikk det bedre..

Anne var en rask tur innom med gjestesenga jeg skulle få på formiddagen…. Hun hadde to, og trengte ikke det så hun sa at jeg kunne få den ene av dem. Det passet jo bra siden faren min kommer å skal være hos meg i påsken, og jeg har ingen extra seng han kan ligge i ellers. Jeg måtte sette den i fellesrommet så lenge, for begge bodene min er stappfulle akkurat nå…, men når jeg får ryddet, kastet og gitt bort blir det plass.


Vinja har sin favorittplass i en av stolene ute på balkongen, og løs pels har festet seg godt i putene at jeg sliter med å få dem opp. Jeg har tom brukt pinsetten for å dra dem ut, hehehe… Damen kozer seg i allefall… 


Ronja pleier vanligvis ikke å like å ligge i solen, men i dag overrasket hun meg med å ligge rett ut i solsteken en evighet. Hun lå rett ut å sov så godt at hun ikke engang rørte på ører og øyne når jeg reiste meg opp for å gå forbi henne. Begge pusene har vært ute på balkongen hele dagen sammen med meg…. Vi har skikkelig sløva oss alle tre :o))


Påskeliljene mine i potta på bordet begynner virkelig å springe ut… Jeg kan se antydning til gult i mange av toppene, så når påsken kommer om et par uker lyser det helt gult på bordet. De jeg har i glass på gulvet har ikke kommet så langt enda, men de kommer nok til påske de oxo tenker jeg.


Rosene mine hadde kommet med store skudd, så det var på tide å ta med seg kutteren og klippe de ned… Jeg skulle egentlig ha tatt dem for en stund siden, men men… Nå er det gjort, og nye skudd kan komme. De har blitt veldig kraftig, og jeg er redd de kommer til å bli ganske høye i år oxo. Jeg håper hvert år at de skal bli fyldigere, men det skjer aldrig…..


Når jeg holdt på med rosene mine hadde jeg en tilskuer… Vinja satt å titta på meg, og fulgte med på at jeg gjorde alt riktig, hehehe!! Ronja satt et hakk ned, men var egentlig ikke så veldig interressert i hva jeg dreiv med. Etter en stund så forsvant hun… Det var nok noe helt annet som fanget damens interresse tenker jeg :o))

Temperaturen ute var så deilig at man skulle nesten ha trodd at vi var enda nærmere sommeren. Jeg hadde planer om å pusse vinduene mine nå i helga, men det støver så fælt nede fra gata at det ville ikke være noen hensikt. De ville bare blitt like ille igjen med en gang….., får nok vente litt til før jeg setter i gang!!

På tide med kvelds shaken min.., hehehe Det er ikke noen gymnastisk shake, men en nutrilett en sånn at jeg får i meg alle måltidene jeg skal ha i løpet av dagen…

Ha en fortsatt fin søndagskveld :o))

4 kommentarer
    1. I gode og onde dager!: Våren har virkelig fått godt tak i naturen her i Oslo området.. I går så jeg en hel skråning full av gule fine hestehov :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg