Puser i farta….

Ronja og Vinja er snåle…! Det ene minuttet er de verdens beste venner, og så i neste er de så uvenner så man nesten ikke tror de skal bli venner igjen.

Det begynte sånn som dette her i kveld… Vinja satt på dørterskelen å kikket på Ronja, som hadde inntatt hennes favorittplass i vinduet. Det falt ikke helt i god jord, hehehe!!

 

Så oppdaget Ronja at søsteren satt å glodde på henne, og det likte hun ikke i det hele tatt. Vinja snudd automatisk ryggen til henne.

Da var morroa i gang, og de løp etter hverandre en lang stund inntil Vinja gjemte seg bak gardinen. Når Ronja kom inn i rommet spratt hun frem å kastet seg over søsteren.

Etter å ha stormet rundt heimen en stund, var det opp i klatrestativet for å daske til hverandre en stund. Det er jo oxo noe de syntes er festlig, ligge på hver sin plate å irritere hverandre.

Når de er ferdig med å irritere hverandre på klatrestativet, er det vill fart ned på gulvet. Da slåss de så pelsdottene fyker, og de freser og skriker til hverandre. I dag gikk det ikke så vilt for seg som det mange ganger pleier å gjøre. Etterpå blir de veldig slitne, og må vile seg litt.

Vinja hoppa opp på klatrestativet igjen, og det tok ikke lange stunden innen hun sov godt.

Ronja forsvant inn på et av soverommene, og der lå hun rett ut å sov… søte pusen :o)). De våkner når jeg begynner å slå av lyset og skal legge meg, da foter de meg rundt heimen. Mange ganger hopper de opp i senga mi når jeg legger meg, og da vil Vinja ligge under dyna inntil meg mens Ronja skal ligge ved bena mine.

En kan jo ikke noe annet enn å være glad i disse to pelsdottene :o))

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg