Å våkne til regnet er hærlig :o)

Tror jeg våknet da det tordnet på morningen i dag, og da fikk jeg ikke sove igjen… Bare lå der å slappet av å hørte på regnet som trommet på vannbrettet og vannpytten utenfor. Det var så avslappende, at jeg hadde ikke lyst til å stå opp… Jeg kastet et raskt blitt på klokken og så at jeg trengte ikke å stå opp før om 1,5 time.

Vinja var fasinert av regnet å kom løpende for å sette seg i vinduskarmen, hehehe, men hun tok ikke korteste veien… Nei da, hun tok en avstikker innom senga mi, og hoppet opp på meg å løp langs benet og hofta mi før hun hoppet videre. Hadde jeg ikke allerede vært våken så hadde jeg blitt skikkelig skvetten.. 

Jeg hadde avtalt med Anne å hente henne på jobben klokken 12, og så skulle vi dra en tur på Metro og Black Design. Jeg skulle kjøpe meg noen nye gardiner der..

Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe turkise gardiner, men fant ingen jeg likte.. De jeg så på var for blasse i fargen, men hun i butikken foreslå disse som er grå med sort sydd mønster. Jeg så de opphengte i butikken og så at de ville passe inn i stua. Bilde av det kommer når de har blitt hengte opp. De kostet 349,- per lengde.

Anne fikk et gavekort på jobben da hun fylte 50 år i fjor, og det hadde hun lyst til å kjøpe seg et smykke for. Hos Bjørklund hadde hun sett noe hun kunne tenke seg, så vi stakk innom der. Hun endte opp med et nydelig sølvhjerte, litt skråstilt med mørke stener på den ene siden. Det var slettes ikke så dumt, selv om det ikke var min stil.

Jeg trengte noe nytt “puppeoppheng” siden de var begynt å bli litt slitne de jeg hadde fra før.. Hos Kaph Ahl hadde de fått noe nytt siden jeg var der sist, og jeg falt for disse tre her.

Når vi hadde gjort oss ferdig på Metro dro vi til Strømmen Storesenter hvor vi spiste middag på Opus. Begge to var sultne, og måtte ha noe i kroppen, så hvorfor ikke middag… Da slapp man å tenke på hva man skulle lage når man endelig kom hjem. Etterpå dro vi innom Brilleland for å se på briller, og jeg endte opp med å ta synstest å plukket ut nye briller. Jeg hadde ikke råd til å betale for dem, så jeg tok dem på brillekonto for å betale de ned over et år eller noe sånt. De er ferdig om ca 14 dager.

Mens jeg var ute hadde det ikke kommet en regndråpe, men i det jeg kjørte innom Rolvsrud for å slippe av Anne begynte det å bøtte ned. Det var veldig lokalt, for da jeg kom ut på motorveien var det helt tørt.. Her hjemme hadde det ikke kommet en dråpe, men det varte til jeg kom meg inn… da bare styrta det ned i bøtter og spanne…

Nå har jeg latt kroppen synke godt ned i godstolen, og der har jeg tenkt å bli resten av kvelden… Min godstol er nok betraktelig mer behagelig enn den som skuespillerinnen Myrna Loy har plassert seg i :o))

2 kommentarer
    1. Ja det er koselig å sovne til regn og våkne til det. Får litt heimlengsel da..hehe…kommer fra regnvåte vestlandet:-)
      Men i dag har vi vel hatt et herlig vær..har kosa meg i sola i dag, nå skyet det over og skyene ser truende ut..æsj…håper vi kan få slippe mer regn nå.
      Ha ei flott helg ;-)))
      Klem sidsel

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg