Fantastisk julekonsert i Oslo Domkirke i går

Jeg møtte Anne utenfor Glassmagasinet kl 18, sånn at vi fikk stilt oss i kø tidlig.  Hadde ikke lyst til å få dårlig plass inne i kirken.. det har det vært altfor ganger før.   Da var det 30 min til dørene åpnet, og jeg tror med hånda på hjerte at det var de lengste 30 min jeg har vært med om.  Vi skravla jo i et sett, men det var svinaktig kaldt og med våte føtter pga støvler med hull i ble jeg jo ekstra kald. (Pluss at formen ikke var på topp)

Vi fikk fine plasser, og så rett bort på artistene…  Det var en av de beste julekonsertene jeg har vært med om på flere år. Det var en ro over hele konserten, og artistene sang de aller fleste i en normal tonehøyde. Jeg har alltid likt Odd Nordstoga, og han sto vel for de fleste norske innslagene. Noen kjente julesanger, og noen gamle som jeg aldrig hadde hørt før. Katzenjammer-jentene sang både på norsk og engelsk… tradisjonelle julesanger og tom noen fra Disney.  De hadde vakre samstemte stemmer, som virkelig kom til sin rett når de sang uten instrumenter.

Mot slutten av konsert sang Odd Nordstoga julesangen han gjorde med Sissel Kyrkejebø i fjor. Nydelig sang.  Han hadde sunget litt av sangen da en nydelig kvinnestemme kunne høres. Han så forvirret ut og det gjorde jentene i Katzenjammer.., de snudde seg rundt å lurte på hvem som sang.  Plutselig kommer Sissel Kyrkjebø gående igjennom kirken mens hun sangt…, det var så vakkert at jeg ble rørt at øynene mine flommet over.  Da sangen var ferdig sa Odd Nordstoga at han viste ikke at Sissel skulle synge, og at han var like så overrasket som vi var.

Etter den følelsesladde opplevelsen fortsatte de med O Heliga natt, som er den vakreste julesangen jeg vet. Da svømmet øynene mine over på nytt, og underleppa dirret lett.  Blir lett rørt denne dama her :o)

Når konserten var over kom Sven Erik å hentet oss rett oppe i Møllergata, og med feber i kroppen var det veldig godt å sette seg inn i en god og varm bil.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg