Botanisk Hage….!!

I dag har det vært et fantastisk vær, derfor bestemte Anne og jeg å ta med fotapparat å dra en tur i Botanisk Hage.  Det var en flott opplevelse, og jeg angrer veldig på at jeg ikke har dratt dit tidligere. På alle de årene jeg har bodd i Oslo, så har jeg aldrig vært der før.  Vi var der i nesten 3 timer, og jeg fikk noen skikkelig gode bilder.  Det er første gangen jeg har med det nye kamera, så det er klart at mye av det er amatørmessig, for det er jo det jeg er.  Alikevel ble jeg godt fornøyd med en del av dem. Anne hadde en ekstra duppeditt som hun festet på kamera innen selve linsen, og den gjorde at hun kom mye nermere objektene hun var ute etter.

botanisk hage 06082009 005

Har alltid hatt lyst å kunne ta nerbilde av humla, det er et av mine favoritt dyr.  Den er så herlig, lodden og god.

botanisk hage 06082009 063

Når jeg var i Danmark på ferie et år så pleide jeg å redde humler ut av svømmebassenget. Jeg blåste dem tørre mens de satt i hånda mi, og før de fløy avgårde klødde jeg dem på ryggen.  Da surra de skikkelig og viftet med vingene, så fløy de avgårde.

botanisk hage 06082009 073

Man får nesten lyst til å bade…… langt inne i skogen i et kjern!!

botanisk hage 06082009 017

Det ble bare nærbilder i dag, gadd ikke å skifte til annen linse + at jeg faktisk syntes at det er mer morro å ta nærbilder.

botanisk hage 06082009 048

Mer humlebilder, he he…

botanisk hage 06082009 057

Så må vi ha med litt fisk oxo….

botanisk hage 06082009 060

Og litt til, he he

I morgen tenkte vi å dra ut på Folkemuseet å knipse litt der.  Vi dro mye på fotosafari før om årene, men det har blitt mindre og mindre av det.  Jobben, sykdom i familien og andre ting har gjort at sånne fritidssysler har kommet langt ned på lista.
Fortsetter det fine være noen dager til så skal ikke jeg sitte inne å gro….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg