Strikkekafé og pÄskekrim i gÄr

Heisann i snĂžvĂŠret!

Jepp, det snÞr fortsatt her i Oslo, noe jeg skrev om tidligere i dag HER. Noe mer om det skal jeg ikke si. Temperaturen i skrivende stund har lagt seg pÄ +0,6C.

Jeg var trÞtt som en dupp da alarmen uuuulte ved 9 tiden i gÄr, og jeg hadde ikke mye lyst til Ä stÄ opp. Opp kom jeg og inn i dusjen bar det, og jeg fikk gjort meg i stand for ettersom det var onsdag var det jo Strikkekafé.

Det var lenge usikkert om det ble noen Strikkekafé i gÄr, men etter at Bestisen la ut en melding pÄ FB tidligere i uka var det flere som sa de ville komme. Vi ble faktisk 6 stykker etter hvert, og det var jo ikke sÄ ille nÄ i pÄskeferien. Jeg er jo ferdig med bolen pÄ den grÞnne genseren, sÄ nÄ har jeg bare en liten pose med i stedet for det store nettet. Det gÄr ikke sÄ fort fremover, men det vokser da litt for hver gang jeg strikker.

Etter at vi brÞyt opp fra strikkingen og gikk hvert til vÄrt, stakk Bestisen og jeg innom SparkjÞp for at jeg skulle se etter en nattkrem fra Garniér som jeg trodde de hadde der. Det hadde de selvsagt ikke, men i stedet endte jeg opp med nattserium og sÄ fÄr jeg bare bruke dagkremen min etterpÄ. Bestisen fant seg en ny strikkebok full av fargerike kofter som fristet henne.

En av seriene NRK sender som pĂ„skekrim er “Nedgravde Hemmeligheter”, som jeg begynte Ă„ se pĂ„ men som jeg syntes var litt kjedelig. Jeg kom pĂ„ at jeg bare hadde sett et par sesonger av den tidligere. For Ă„ oppdatere meg pĂ„ hva som har skjedd med rollefigurene i de andre sesongene, satt jeg meg til Ă„ se pĂ„ fra sesong 1 igjen pĂ„ Britbox. Husket bare hvilket mord de etterforsket, men ikke sĂ„ mye rundt sĂ„ det ble nesten som Ă„ se det pĂ„ nytt. SĂ„ fĂ„r vi se om jeg syntes sesong 5 som NRK har lagt ut nĂ„ er like kjedelig etterpÄ 

FÞlger du noen av NRKs pÄskekrim, og hvis ja hvem?

HĂ„per du fĂ„r en fin SkjĂŠrtorsdag đŸ„°

10 kommentarer
    1. Eneste pĂ„skekrimmen jeg fĂžlger er den jeg har pĂ„ bloggen. Likte forsidebildet pĂ„ dette innlegget, flotte freshe farger đŸ˜œđŸ‘đŸŸđŸ°

      1. Jeg er glad i farger, sĂ„ jeg prĂžver alltid Ă„ finne bilder som fĂ„r meg i godt humĂžr đŸ„° Ja det kan kanskje holde det med krim pĂ„ egen blogg 😉

    2. Jeg har ikke sett en eneste pĂ„skekrim enda jeg. Jeg har sĂ„ innmari mye annet jeg prĂžver Ă„ holde meg ajour pĂ„ pĂ„ tv skjermen đŸ€”
      Men jeg leser krimbÞker igjen for tiden. Det fÄr holde med spenning tror jeg.
      Fortsatt god pĂ„ske…klem đŸ„°

      1. Det er ikke all pĂ„skekrim pĂ„ TV jeg fĂžlger, men noen faste mĂ„ jeg alltid ha med meg. Jeg har ikke helt klart Ă„ lokke fram leselysten enda, men den kommer nok og da blir det krim jeg leser ogsĂ„. Ha en fortsatt fin pĂ„ske 🐣

      1. Alltid gĂžy nĂ„r flere dukker opp pĂ„ StrikkekafĂ©, dels for at det er flere Ă„ snakke med men ogsĂ„ mange Ă„ spĂžrre om hjelp om man stĂ„r fast. Jeg er nok av de som elsker krim i form av TV serier, film og bĂžker. Da kan jeg “leke” detektiv og prĂžve Ă„ finne ut hvem den skyldige er. Andre sjangere blir for kjedelig for meg. Ha en fortsatt fin Langfredag đŸ€—

    3. Jeg fĂžlger ikke noe krim. Men vi ser ofte pĂ„ serier vi har pĂ„ dvd. Og vi ser dem igjen og igjen 🙂 Glemmer mange plott jeg 😀

      1. I motsetning til deg sĂ„ elsker jeg krim, og det er det jeg ser mest av. KjĂŠrlighetsfilm/serier og drama gir ikke meg sĂ„ mye. Jeg hadde mange DVD filmer og serier, men sĂ„ sjelden pĂ„ dem sĂ„ jeg ga dem bort til Fretex jeg. Har angret litt etterpĂ„ da. Ha en fortsatt fin Langfredag đŸ€—

    4. Det var bra at flere kom pĂ„ strikkekafĂ©! Jeg sĂ„ litt pĂ„ Shetland, men litt for mange episoder til Ă„ fĂ„ fulgt med ordentlig synes jeg.😊 Min favoritt TV-krim er enten Poirot eller Adam Dalglish. Jeg leser ei krimbok nĂ„ i pĂ„sken isteden. Her kommer det snĂž ennĂ„, og har blitt noen cm, men det har heldigvis ikke lagt seg pĂ„ veien. Ha en fortsatt fin skjĂŠrtorsdag! đŸ€—

      1. Ja hadde det ikke dukket opp sĂ„pass mange, ville vi ha droppet det og jeg hadde dratt til Bestisen i stedet. Jeg sĂ„ alle episodene av Shetland etter hverandre, for jeg klarte ikke Ă„ stoppe. Syntes det var sĂ„ spennende Ă„ mĂ„tte bare vite hva som skjedde. Eller sĂ„ liker jeg ogsĂ„ godt Poirot (min AC favoritt), og Adam Dalglish. Har du forresten sett nyinnspillingen av den serien? Jeg kan ikke pĂ„stĂ„ at jeg likte den sĂ„ godt som originalen. Leselysten er det dĂ„rlig med, har ikke ro i kroppen eller hode til Ă„ konsentrere meg om det. Kommer nok etter hvert. Ha en fortsatt fin Langfredag đŸ€—

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg