Pittbulljedda har fått orden på fjonene

For at jeg ikke skal se helt j….. ut på hode, så går jeg til frisørdamen hver 5 – 6 uke for å klippe meg og gjemme vekk etterveksten. Etter at jeg sluttet å farge håret mitt svart, og heller valgt å bli blondine så er ikke den så synlig lenger.

I går var jeg å fikk litt orden på fjonene igjen, og det var som å bli seg selv igjen. Holdt jo nesten på å komme for sent, for jeg klarte å sovne i godstolen etter treningen tidligere på dagen.


Jeg har dessverre ikke kjukt og kraftig hår som vaier fint i vinden, nei mitt er tynt og mykt å står til alle kanter. Langt hår er ikke aktuelt, ikke at jeg syntes jeg kler det heller. Dessuten er det deilig med kort hår, noe jeg har hatt i ganske mange år nå. Tro nå ikke at det på noen måte er enkelt med kort hår, i alle fall ikke mitt. I tillegg til å være tynt og mykt har jeg flere verver og virvler rundt hele hode.  Disse gjør at det ikke bare er å gre håret å vips så er jeg klar til å gå ut døra. NEI her må det noen remedier til, for at jeg ikke skal se ut som om jeg har tørket håret i tørketrommelen 🤣

Min faste frisørdame er Rita Lilleløkken, som driver Studio Style Frisør på Oppsal. Jeg begynte å gå der da salongen ble åpnet for mange år siden, og jeg har stort sett bare brukt dem siden. Rita kjenner til det vanskelige håret mitt, og mestrer det med glans 😍

Jeg har hatt mange forskjellige sjatteringer med lyst hår, men de to siste gangene har jeg gått for en veldig lys farge som er blandet med blått som gjør den kjølig og nesten helt hvit. Elsker den 😍

Har du fast frisør, eller dropper du bare inn der det er ledig?

#klipp #farge #lys #blond #frisørdamen #studiostylefrisør #kort #hår #fornøyd #blogg

20 kommentarer
    1. Fin på håret du!
      Jeg samler og våger meg ikke nær en frisør nå, klok av skade. Ikke uvanlig at en frisør skal ta i litt og to cm blir til 12 cm og med det kan motivasjonen til å samle forsvinne, derfor tar jeg tuppene selv. Ellers har jeg en frisør som jeg og min yngste datter vanligvis tyr til, så sant det ikke er bråhast og ingen ledig time.

      1. Tusen takk 😊 Man er nødt til å kunne stole på frisørdamen, og det gjør jeg med Rita. Jeg bare slenger meg ned i stolen uten å si noen ting, hun vet akkurat hvordan jeg vil ha det. Eneste gangen jeg kan si noe, er hvis jeg vil forandre på fargen 😊 Har man langt hår, kan man jo komme unna med å ta tuppene selv. Jeg har jo kort hår, og tør ikke prøve å klippe selv. Har gjort det, men da så jeg ikke ut etterpå 😱

    2. Jeg hadde tykt hår som nå begynner å bli tynt, sjokkerende. Men det har aldri lagt seg den veien jeg vil, så den kampen har jeg gitt opp for lengst. Også frisøren. Så langt tilbake til jeg bodde i Oslo hadde jeg faste, trendyfrisører. Da jeg flyttet til Trondheim stemte verken pengeboka eller livet mitt til slikt lengre. Derfor falt valget på bustestilen :)))).

      1. Det er dyrt å gå til frisøren, men jeg pleier å legg opp timene til rundt lønningsdag. Denne gangen hadde jeg heldigvis et gavekort på 500,- som ble trukket fra. Foreløpig så klarer både frisøren og jeg å få orden på fjonene, med god hjelp av mousse, hårspray eller glue. Uten det hadde jeg ikke sett ut, hihi 🤣

    3. Fin ! Du stråler jo der du sitter i stjerneglansen..hehe.. Mitt hår er også veldig mykt så må klippe sånn ca hver 5-6 uke jeg også.. Så du hadde trøbbel på bloglovin..mine innlegg dukker som regel opp der etter 10 timer eller noe sånt.. Ha en fin kveld <3

      1. Tusen takk 😊 Hehe, ja jeg syntes det var på tide å skinne litt. Jeg har lagt merke til at for koen av oss, tar det lenger tid å komme opp på bloglovin…. Så irriterende 🥺

    4. Fin på håret, tøffe briller og det er vel en nøkkel du har rundt halsen, kunne være et kors. Har i de siste årene gått hos en frisør som er billig. Syns 280 kroner er nok for en hårklipp. 150 meter unna ligger det en annen frisør som sikkert tar det dobbelte. Men sist da jeg tok farge i håret gikk jeg til et annet sted. Det er tross alt prisen som teller og det er ingen hemmelighet at salonger som drives av tyrkere, thaifolk osv .. er billigere. Men de er i mange tilfelle like dyktige men man kan bytte av og til. I ei gate her i byen ligger det 4-5 frisørsalonger på rekke og rad – alle drives av folk fra andre land.

      1. Du har nok rett i det du sier om frisørsalonger og priser. Synd det skal være så dyrt 🥺 Tusen takk, koselig at du likte det 😊 Det er en nøkkel jeg har rundt halsen, et Outlander smykke med en øyenstikker tvers over nøkkelen 😊

    5. Hadde vært gøy å se deg med svart da, har du hatt noen bilder på bloggen? Jeg klipper meg maks en gang i året… 😀 Men så blir det jo litt slitt også da, når jeg gjør det så sjelden.. Egentlig litt deilig hos frisør, men svinedyrt…

      1. Jeg er ikke sikker på om det er noen bilder på bloggen, hvor jeg har det svarte håret. Jeg skal lete litt og se hva jeg finner på PC’n og i gamle fotoalbum, og så kan jeg legge det ut i et innlegg. Et sånt før og nå innlegg 😊

    6. Du kler den fasongen og fargen veldig godt!! Sporty og fint!:D Jeg hadde kort hår som jeg stadig bleket. Håret mitt er også fint og tynt, så det tålte ikke all blekingen. Det ble tørt og gebrekkelig. Dyrt ble det også – ca 1000 kr hver gang og 6-7 ganger i året. – Så – da ble et halvlangt, ubehandlet hår igjen. Nå bruker jeg kr 299,- på drop-in 3.4 ganger i året. og håret mitt er både sunnere og bedre.

      1. Tusen takk for fin kommentar 😊 At det er/blir dyrt er helt sikkert, og jeg bruker nok ganske mange kroner i løpet av et år på håret mitt. Det kan nok komme til et punkt hvor jeg føler jeg ikke har råd til å farge håret hos frisørdamen.

    7. Du kler så godt den frisyren! 🙂 Jeg går til min faste frisør ca tre ganger i året, – har en slags bob-frisyre som jeg klipper når det når ned til skuldrene. Det er to latviske damer som jobber der, og de er ganske rimelige.

      1. Tusen takk 😊 Da jeg var yngre så hadde jeg lengre hår, og da gikk jeg ikke så ofte til frisøren. Da jeg valgte å ha det kort, så syntes jeg det blir så rufsete og stygt når det kryper over ørene og langt ned i nakken. At det blir dyrt å gå så ofte er sikkert, og da hender nok at jeg utsetter det hvis det dukker opp regninger som må betales.

    8. Suupernice! Vet du den fargen hadde jeg også i maaaange år, elsket den <3 Og du er skikkelig flott med den 😀 Jeg er sånn svart eller helt lyst, eller blått men det kan jeg ikke for med langt hår med tynne hårstrå funker det ikke å bleke håret, derfor er det sort nå 🙂 Ha en smasking flott dag du <3

      1. Tuuusen takk ???? Jeg farget håret mitt ravnsvart i mange år, og trivdes godt med det. Så begynte mitt eget hår å bli lysegrått og nesten hvitt, og etterveksten ble veldig dramatisk, hihi!! Folk jeg pratet med så meg ikke i øynene, men var mer fasinert av etterveksten. Da bestemte jeg meg for at det var på tide å bli lysere. Det tok noen år innen jeg endte opp med den hårfargen jeg har i dag ???? Ha en fortsatt fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg