Middag på Egon – Lørenskog

Sjøla på Egon – Lørenskog

På søndagen dro jeg opp å hentet Bestisen, og så reiste vi til Plantasjen på Skullerud like ved meg. Der handlet vi inn planter til våre respektive graverplasser, balkongkasser og litt annet. Du kan se hvilke planter jeg kjøpte i innlegget Gratulerer med dagen. Etter at vi var ferdig med å plante på gravlund var vi begge to slitne og sultne, så vi stakk bort på Egon på Lørenskog.

Baconsurret indrefilé med fløtegratinerte poteter og to sauser

Jeg er vanedyr og pleier som regel å bestille Black and White som mat, men denne gangen fikk jeg lyst til å prøve noe annet. Nemlig Baconsurret indrefilé med fløtegratinerte poteter og BBQ-saus og en Bearnes-saus. Dæven så godt det var, og biffen var stekt helt perfekt – medium – som jeg liker den. Jeg kan nok spise den litt mer blodig, men ikke så mye at den nærmest rauter på tallerkenen. Jeg liker meg godt på Egon, og syntes at servicen alltid er på topp. NB! Ikke fått betalt for å si det altså.

Brooklyn Spesial Effects – alkoholfritt

I et annet innlegg fortalte jeg at jeg hadde kjøpt alkoholfri rødvin, som Bestisen og jeg skulle ha til MGP-finalen sist lørdag. Det var ingen højdare for meg, ble for lite umph og for tam. Om søndagen da vi var på Egon fikk jeg lyst til å prøve en alkoholfri øl, og valget falt på Brooklyn Spesial Effects. Den smakte akkurat like godt som samme merke med alkohol. NB! Ikke betalt for å skryte av den heller 😉 Nå vet jeg det til en annen gang om jeg får lyst på øl til maten, og det skjer innimellom men jeg kjører jo alltid og kan ikke drikke alkoholholdige drikker.

Det var godt å slippe å tenke på å stå å kokkelere over grytene når jeg kom hjem 😉

 

 

14 kommentarer
    1. Egon er bra. Det var vel den første norske spisestedet som tok navnet etter en kjent filmfigur – Egon Olsen fra Olsenbanden. De har god mat, godt utvalg og møblene er meget solid treverk. En stund siden sist jeg var der men sommeren er lang. Ha en fin kveld.

      1. Ja det har du jammen rett i, hadde helt glemt det med Egon Olsen i fargen. Maten der er veldig god, og det er litt sånn rustic som jeg liker det. Føler meg ikke helt hjemme hvis det blir for stivt. Man føler seg virkelig velkommen der 😊

    2. Det så veldig godt ut! 😀 Sist jeg var i Oslo, spiste vi på Isabella på Grünerløkka, – god og rimelig mat. Mange spisesteder i Oslo, og mye forskjellig å velge i. 🙂

      1. Ja det er mange fine spisesteder i Oslo, og jeg er jo så dårlig på å finne nye steder å spise på. Går som regel alltid til der jeg har vært før og som syntes maten smaker godt. Jeg må nok skjerpe meg tror jeg 🥰

      1. Maten smakte himmelsk godt, og jeg storkoste meg virkelig 😊 Jeg har vært kun vært hos Egon i Karl Johans gate i Oslo, men flest ganger på Strømmen og noen ganger på Lørenskog. Like koselig er det alle stedene 😊

    3. Det er godt å slippe å lage middag av og til og jeg liker også å spise på Egon.😊Det er alltid god mat og jeg skal sannelig prøve din anbefaling neste gang.🤗Ha en finfin fredag!🦋

      1. Ja når man har stått på og jobbet noen timer så er det godt å sette seg ned å få maten servert. Ja prøv den retten, veldig god. Jeg er ikke så glad i BBQ-saus så den lot jeg være, ble litt for søt for meg. Ellers tipp topp. Ha en fin fredag du også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg