Gratulerer med dagen 🇳🇴

Heisann og gratulerer med dagen!

Ute skinner solen fra en skyfri himmel, og været er perfekt på nasjonaldagen. Den første ordentlig på 2 år, og det er jo bare helt perfekt. Da jeg hang ut flagget sånn litt vel tidlig 07:30 på morgenen var temperaturen på +8C, og nå har det steget opp til +20C.

I mens store deler av Norges befolkning har pyntet seg, så har jeg staset meg opp i koseklær jeg. Ettersom jeg ikke skulle ut blant folk i dag, syntes jeg ikke det var noen ide å pynte meg. Så langt har jeg brukt dagen på å se på barnetoget på NRK, og vært over hos naboen å hjalp henne å henge ut flagget. Litt senere blir det ostegrill med chili i lompe til middag. Det har blitt en tradisjon med pølse på 17 mai 🥰

Det ble litt stress på søndagen med å handle planter til gravlund og balkongkassene og få dem plantet, så jeg skulle slippe å gjøre det i går. For da hadde jeg jo en god del på programmet allerede…

Mamma og pappa sin grav er pyntet

Det ser kanskje litt stusselig ut på graven til foreldrene mine nå, men det vil vokse til seg og å bli mer blomster etter hvert. Om jeg skal sette noe midt i rundingen av lobeliaene vet jeg ikke enda. Får se hvordan det blir når det fylles ut.

Ferdigpyntet balkongkasse
Ferdigpyntet balkongkasse

I balkongkassene ble det på nytt gult og blått, som jeg ikke har hatt på noen år. Mest for at jeg ikke har fått tak i de gule “prestekragene” på en stund. Fargene er kanskje veldig passende akkurat dette året.

Ny rose og 4 lobelia i front

Den gamle røde potterosen hadde nå gjort sitt etter 3-4 år og så veldig stusselig ut, så jeg bestemte meg for å kjøpe en ny. Det er ikke en vanlig potterose, men jeg husker ikke hva den het. De sto utenfor inngangen til Plantasjen, sammen med noen hvite. Kjøpte man 2 stk så ble det billigere, og ettersom jeg var sammen Bestisen å hun også ville ha maken betalte hun for begge. Oops! der minnet jeg meg selv på at jeg må huske å betale henne for rosen 🙈 Derfor har jeg ikke kvitteringen og navnet på rosen. Jeg kjøpte også 4 lobelia som jeg satte i front av rosen. Nå blir det spennende å se hvordan dette blir etter hvert… 😉

Jeg hadde tenkt til å kjøpe et par roser og sommerblomster til pallekassene ute også, men fant ut det kunne vente til etter 17 mai. Det ble litt for mye å ha alt på plass på en gang.

Håper du har hatt en en fin 17 mai så langt 🥰

 

10 kommentarer
    1. Så fint du har pyntet, både hjemme hos deg og på gravstedet! 🥰 Gule margeritter har jeg ikke sett, men det ble veldig fint sammen med blå lobelia. Rosen var nydelig! Jeg kjøpte ei potterose i vår som jeg skal plante ut. Den vokser, men har ingen blomster akkurat nå. Her er det nattefrost, så det er bare stemor utendørs, enn så lenge.

      1. Tusen takk og gratulerer med dagen 🥰 De gule margerittene er ikke så lett å få tak i, man må være tidlig ute på hagesenteret. Det er ikke alltid at jeg har klart å få tak i dem, men dette året var jeg heldig 😉

    2. Nydelige blomster hos deg, håper du har slappet av kosa deg på din måte! Mye folk i byen her i dag, nesten for masse folk…Klem fra meg.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har nytt dagen i all stillhet og kost meg. Orker ikke tanken på å gå i byen med alle de menneskene, det blir bare for mye. Ha en fortsatt fin kveld 🥰

      1. Så bra at du har hatt en fin dag 🥰 Jeg har vært hjemme og feiret dagen å sittet ute på balkongen i det fine være. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🥰

    3. Nydelig vær hos deg på Nasjonaldagen.🇳🇴☀️
      Masse fine blomster du har kjøpt og plantet.🌸
      Det er fint å pynte litt ute til 17. mai.🇳🇴
      Det var godt å se barnetogene og kongefamilien i dag.🇳🇴Håper du har hatt en fin dag!🇳🇴

      1. Vi hadde det beste været i går, og det ser ut som om det fortsetter i dag 🥰 Om været er det så liker jeg å plante til 17 mai, men noen ganger er det for kaldt og da kjøper jeg gjerne et sånt trau med stemorsblomster å setter på graven. Det pleier jeg da å skifte ut etter hvert. Det var så godt at vi fikk en “normal” 17 mai igjen, og jeg visste ikke hvor mye jeg hadde savnet det i forveien. Dagen ble feiret veldig avslappet, og fint 🥰

      1. Tusen takk, det var nok litt uvanlig farge for meg som ofte tyr til rosa og lilla 😉 Det er mange år siden jeg “feiret” en klassisk 17 mai med å steame rundt nede i Oslo sentrum. Vi har mange ganger dratt til Nordby Shoppingsenter i Sverige og handlet, eller bare sittet her hjemme å slappet av å sett barnetoget. Din feiring syntes jeg i grunnen er veldig fin, deilig å komme ut å lufte seg å se nye ting 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg