Jo da, jeg har hatt svart hår

For en uke siden fortalte jeg at jeg hadde vært hos frisørdamen, og klippet å farget håret mitt. Du kan lese om det HER. Jeg nevnte i innlegget at jeg har hatt mange forskjellige hårfarger, men det var svart jeg hadde lengst.

Frodith syntes det kunne vært greit å se hvordan jeg så ut da, og jeg syntes jo at jeg burde vise henne og dere det. Nå ble ikke det så lett, for de aller fleste bildene av meg med svart hår var på en gammel PC. Så var det jo sånn at jeg ikke fant laderen til den…..! Da var det å lete i gamle fotoalbum, og jeg fant da noen.


Før jeg begynte å farge håret mitt, så var min naturlige farge brun. Som på dette bilde av meg som 13 åring. (veldig sjenert for den kjekke karen som jeg har klippet vekk) Når jeg ble ca 19 – 20 år forandret hårfargen min seg til kommunegrå, og det var da jeg begynte å farge håret…


Dette er det første bilde jeg har av meg selv med mørkt hår. Hårfargen jeg brukte var ikke permanent, men av den typen som gradvis vaskes ut. Derfor er fargen min mer mørk brun.  Hunden jeg har med meg er min tantes labrador, som het Rugg og var en ordentlig luring!


Her har jeg definitivt svart hår, og det har også blitt kort som jeg har det nå. Bilde er tatt på København-båten, og jeg tipper på at det er tatt en gang på 90-tallet. Det var også på den tiden jeg fortsatt brukte kontaktlinse på høyre øye, innen jeg måtte begynne med briller.

Jeg må innrømme at det er litt artig å finne noen gamle bilder, og konstatere at jeg ikke har forandret meg så veldig mye. Litt streker rundt øynene har det blitt, i tillegg til at huden har blitt litt slappere under haken, hihi!!

Har du forandret deg mye siden du var tenåring?

#hårfarge #brun #svart #hår #forandring #lik #uforandret #selfie #blogg

12 kommentarer
    1. Det gjør seg med litt hårfarge. Jeg var helt svart da jeg var liten men ble fort grå. Husker ikke hva gammel jeg var da jeg farget det for første gangen. Men det er blitt noen ganger. Har erfart det det ikke er så lett og farge det alene. En trygg havn er en frisør i så måte. Man forandrer seg med årene. Tenkte på det da jeg møtte en liten pjokk i fjor i en kiwibutikk som var helt lik meg da var som guttunge. Det er jo flott at du har kommet på den lista. Det betyr vel at mange leser bloggen din og at du skriver om mange ting som mange liker. Håper formen din er blitt bedre i løpet av dagen. Tror jeg skal sove litt nå, mulig det blir ca 1time. Ha en fin kveld.

      1. Ja forandring fryder, og av Ã¥ til mÃ¥ man bare “bli litt ny”. I begynnelsen sÃ¥ farget jeg hÃ¥ret hjemme, med litt hjelp av min mor. Jeg husker det var noen tuber som man blandet sammen Ã¥ klinet inn. Det er jo bare naturlig at vi forandrer oss, men jeg ser jo at noen av de jeg er tante til er veldig lik meg nÃ¥r jeg var pÃ¥ den alderen.

        Jeg vet nå ikke om det er så mange som daglig leser bloggen min, men tenker det var et innlegg jeg hadde lagt ut som folk ble litt nysgjerrig på. Uansett så var det gøy å se bloggnavnet på lista ;o))

      1. Tusen takk ???? Jeg husker at jeg sa i den perioden jeg var mørk, at jeg skulle aldri farge eller ha lyst hår, hihi. Så gikk årene, og jeg begynte å tenke på at det kanskje ikke var så fint med tilårskommen dame med svart hår. Da startet jeg med å farge håret gradvis lysere og lysere, til jeg en dag var der jeg er nå ????

    2. Så gøy å se disse bildene av deg 😀 Jeg syns du kledde langt og mørkt hår jeg og på det andre bildet var du skikkelig pen <3 Ikke at du ikke var det på de andre altså, men det var et flott bilde 😀

      1. Tuuuusen takk for fin kommentar ???? Jeg syntes jeg kledde langt hår da jeg var yngre, men ikke så godt nå kanskje. Likte egentlig veldig godt det svarte håret, men det ble så mye stress å fjerne etterveksten at jeg orket ikke. Mye greiere å være lys da ????

    3. Du likner deg da 🙂 Selv om håret i annen farge og briller nå 🙂 Jeg likner meg nok ikke SÅ mye,men jeg har ikke mange bildene her fra tenårene. Men burde finne fram noen bilder altså. Må lete litt 🙂

      1. Jeg har kanskje ikke forandret meg sÃ¥ mye, bare fÃ¥tt litt mer voksne trekk Ã¥ noen rynker ???? Jeg skulle ønske jeg slapp Ã¥ bruke briller, men det fungerer dessverre ikke med linser. Kanskje vi skulle hatt et sÃ¥nt tilbakeblikk pÃ¥ bloggene vÃ¥re, hvor vi la ut bilder fra vi var “litt” yngre ????

      1. Hihi, jeg var ekstremt sjenert tidlig i tenårene, men har heldigvis vokst det av meg ;o)) Jeg har ikke vært redd for å variere hårfargen min, men jeg har dessverre ikke bilde av dem alle sammen.

    4. SÃ¥ fine bilder av deg…og ja…jeg har nok forandret meg endel…sønnen sÃ¥ et bildet fra jeg var ung…ja..dÃ¥psbilder av barna…og han sa..Du var jo den modellen jo mamma!! Hihihi..ja..det var den gang det…..SÃ¥..har nok forandret meg masse..bÃ¥de hÃ¥rfarge og fasong…

      1. Tusen takk ;o)) Etter at jeg ble kjent med min biologiske familie, og har fått tilgang til bilder av søsken og tantebarna ser jeg jo at noen av dem er veldig lik meg når jeg var på samme alder. Noen modell tror jeg ikke jeg kunne passere for den gangen, og heller ikke nå hihi!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg