Jeg klarte ikke å la det være

Vinja Lillepuzdatter

Heisann og god kveld!

Da har kvelden, natten for noen, senket seg, og Vinja ligger å kozer seg i fanget mitt. Hun har forsøkt seg på å ligge der tidligere i dag også, men så var det å dele meg med strikketøyet….. Se det ville hun ikke, men nå har jeg lagt det bort for i dag og da var hun ikke sen om å komme å kreve litt koz. Hun er ikke så glad i mobilen heller, men aksepterer den til nød 😾

Jeg fortalte jo tidligere i dag at jeg hadde sett feil på mønsteret til genseren jeg strikker, sånn at den ikke ble som i mønsteret. Det kan du lese om HER. Jeg vaklet fram og tilbake om  jeg skulle la det være eller rekke opp igjen bakstykket. Det endte til slutt med at jeg rakk opp, for jeg skjønte at jeg bare kom til å irritere meg over det. Litt trist var det jo å rekke opp, siden jeg nesten var ferdig med bakstykke… Nå er det gjort og jeg er i gang igjen.                         

Sånn ser altså bakstykket ut nå, og det er mye flatere enn det var.  Jeg er veldig fornøyd med resultatet nå, og er glad for at jeg tok meg tid til å rekke opp å starte på nytt. Bakstykket er nå ca 7-8 cm unna hel lengde, og det tenker jeg at jeg klarer i morgen på Strikkekafé og etter at jeg kommer hjem.

Det er merkelig at fargen på genseren blir forskjellig på alle bildene jeg tar. Den du ser over her er den som er nærmest i farge.

På tide å komme seg i seng snart, sånn at jeg er uthvilt til noen timer på Strikkekafé i morgen.

14 kommentarer
      1. Tusen takk, veldig fornøyd nå med resultatet 🥰 Det er nok like greit å rekke opp, så man slipper å gå rundt å irritere seg over feilen man gjorde. Ha en fortsatt fin onsdag, klems 🤗

    1. Man blir mye mer fornøyd med det man strikker når alt er riktig i forhold til oppskriften. 🥰 Nydelige Vinja! 😻 Kos deg på strikketreff idag! 🤗

      1. Noen ganger er det greit å bare la ting være som det er, men akkurat her syntes jeg nesten ikke at jeg kunne det. Vinja er ei ordentlig godjente, som vet å snurre mamsen sin rund poten 😉 Klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Vinja har blitt en ordentlig mammadalt det siste året, og skal helst være på meg hele tiden. Veldig koselig, men også litt slitsomt til tider. Genseren begynner å ta form, og jeg er veldig fornøyd nå som alt er riktig 🤗 Klems 🤗

    2. For et herlig bilde av Ronja 😀 Ja, det lønner seg alltid å rekke opp om noe har blitt feil, for hvis ikke blir man ikke fornøyd. Jeg er omsider med pleddprosjektet mitt også, og det kommer bilde av en pleddmodell her i bloggen om et par timer 😀

      1. Ronja var også en veldig pus, men dette her er Vinja det 😉 I dette tilfellet var det nok best å rekke opp, og gjøre det om igjen. Ellers så hadde jeg bare gått rundt å irritert meg. Kommer på besøk til deg i løpet av ettermiddagen/kvelden for å se på pleddet ditt. Klems 🤗

        1. Haha, jeg tok visst feil av navnet. Vet jo at det er bare Vinja som bor sammen med deg nå. Dere er velkommen på besøk for å teste pleddet, både Vinja og du! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg