Jeg har gjort feil, men skal jeg rekke opp 🧶

Vela-genseren 06.03.23

Heisann og god formiddag!

Ute strever sola med å vinne over skyene, men lyktes ikke helt… Det er kjølig ute og vi er nede på blått igjen med -4,5C.

I går prioriterte jeg mye av dagen på å strikke på Vela-genseren min, men det går sakte framover. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at jeg har strikket bakstykket feil. Jeg har ikke sett nøye nok på mønsteret, sukk. Jeg har trodd at jeg skulle strikke for- og bakstykket på samme måte som vrangborden, men nei det skulle jeg ikke. I stedet for å strikke to rette og to vrange hele veien, så skulle jeg strikke en rad med bare rett på vrangen/baksiden mellom hver. Nå som jeg bare er noen cm unna hel lengde, er kommet lengre enn på bilde, vet jeg ikke om jeg orker å rekke opp igjen. Hadde jeg gjort riktig ville ikke bakstykket trukket seg sammen som det har gjort, men det er elastisk å strekker lett på seg når jeg drar forsiktig i det. Det er veldig irriterende, men det kan hende det blir fin allikevel når alt blir montert sammen. Vet man ikke om det, så vil man tro at genseren er som den skal være. Som du skjønner klarer jeg ikke helt å bestemme meg….

Når jeg ser på bilde så ser bolen kort ut, men den er ikke det i virkeligheten. Den er akkurat så lang som den skal være, og passer perfekt til meg 😉

Tenkte kanskje at skulderen min ville være veldig sår og vond i dag, ettersom jeg har sittet å strikket så mye. Heldigvis ikke, så da skal jeg prioritere å få ferdig bakstykket om jeg da ikke velger å rekker opp igjen det jeg har gjort 🤔. I morgen er det igjen Strikkekafé på Veiviseren.  Har ikke sett strikkegjengen på 1 uke, og jeg kjenner at jeg savner dem å gleder meg til å treffe dem igjen.

Jeg har en tante som fylte 90 år på Nyttårsaften, som jeg snakker med jevnlig. I går ringte jeg henne og pratet i overkant av 1 time. Har tenkt tanken å ringe i flere dager, men når jeg har kommet på det og fått satt meg ned så har det blitt for sent. Jeg kan ikke ringe for sent på kvelden, ikke at hun legger seg tidlig, for hun har en eldre mobiltelefon som må lades hver dag. Det må hun rekke å få gjort innen hun legger seg, sånn at hun kan bruke den i fall noe skulle skje. Jeg har ikke fått besøkt henne siden i sommer, og har begynt å planlegger å ta en tur opp når våren tar ordentlig grep.

Planer for denne dagen? Bortsett fra at jeg skal strikke en del, så skal jeg ta noen stiklinger av en Coleus og om jeg har jord nok sette en Aloe Vera i en større potte. Utover det tar jeg dagen som den kommer 😉

Håper du får en fantastisk tirsdag 🥰

14 kommentarer
        1. Tusen takk 🥰 Jeg kunne selvsagt latt bakstykket være som det var, for det var helt fint. Problemet var bare at jeg så på bilde i mønsteret hvordan det egentlig skulle være, og da klarte jeg ikke å fortsette. Så jeg rakk opp bakstykket, og gjorde det i henhold til mønsteret. Nå er jeg fornøyd 🥰 Kommer bilde litt senere i kveld. Klems 🤗

      1. Jeg klarte ikke å la det ligge, og endte opp med å rekke opp bakstykket. Det var ikke noe feil med sånn det var, men jeg irriterte meg at det ikke ble som mønsteret. Nå har jeg strikket noen omganger og er mer fornøyd 😉 Klem 🤗

    1. Det der er kjedelige saker men det er vel pent med en feil? Å rekke opp alt tar tid men det kan du velge selv. Møte på jobben i ettermiddag. Ikke så lenge som sist men like godt når man kommer hjem Vi fikk pizza og brus før møte. Det som blir igjen tar vi til lunsj i morgen. Det er en kald uke så håper på at neste uke blir varmere. Ha en fin kveld.

      1. Genseren var fin som den var, med feil, men jeg klarte ikke å la være så jeg rakk opp igjen. Nå er jeg godt i gang sånn det skal være 😊 Vi pleide også få pizza om vi hadde møte etter endt arbeidstid, men det var ikke så ofte. Ha en fortsatt fin kveld.

    2. Genseren er fin som den er, men du får kjenne på om du blir fornøyd med det eller om du vil endre på den for å få den slik du vil hva den. 🧶👌🏻

    3. Jeg tenker du hadde angret om du ikke hadde rekt opp igjen. Genseren var fin slik den var, men ble jo annerledes enn slik den skal være iflg. mønsteret i oppskriften. Du er så kjapp til å strikke, så fort gjort å komme tilbake til utgangspunktet igjen.👍

      1. Jeg ville helt klart ha angret meg, det er det ingen tvil om. Den var fin som den var, men nå er den sånn den skal være å ser helt annerledes ut. Kommer kanskje bilde senere i kveld 😊

      1. God formiddag og gratulerer med dagen 🌹🥳
        Tusen takk, veldig fornøyd med genseren og mønsteret på den. Kjedelig å mye jobb å rekke opp, men verdt det til slutt.
        Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg