God Påske 🐣

Heisann og God Påske!

Ute er himmelen knallblå akkurat som den var i går, og sola har stått opp og gnidd søvnen ut av øynene. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +1,9C.

Jeg satte ikke på alarmen da jeg gikk å la meg i går kveld, men våknet allikevel før kl 9. Trodde kanskje jeg ville ha sovet lenger ettersom jeg var så sliten i kroppen, etter å ha gjort rent og pyntet til påske i går. For jeg ble sliten etter å ha presset meg til å ta alt sammen på en dag. Denne gangen gikk det bra, og kroppen er ikke så aller verst i dag tatt i betraktning.

På stuebordet og kaminen
Kommoden, høna og hanen på golvet
Lille kommoden

Jeg har ikke satt fram alt jeg har av påskepynt, for jeg syntes det blir for mye. Jeg har en hel pose med sånne søte piperenserkyllinger som er etter foreldrene mine. Hadde dem framme for en del år siden, men de er ikke så stødige og ramlet hele tiden over ende når enten jeg eller kattene gikk forbi. Det står litt mer pynt i resten av heimen, men syntes ikke det var noen ide å ta bilde av alt sammen.

Det er helt stille i hele blokka nå på formiddagen, og det er ikke for at folk har reist til fjellet. Nei, her er de hjemme enn så lenge i alle fall. De siste årene har de fleste naboene hatt byferie, og jeg tror det blir sånn i år også. Selv skal jeg ingen steder, bare nyte påsken her hjemme. I dag tror jeg at jeg skal flytte ut på balkongen med en bok og kaffe i termokoppen, når sola varmer opp der ute.

Når det blir for kjølig til å sitte på balkongen, går jeg inn for å se Shetland som er NRK’s påskekrim. De viste de 2 første episodene i går, men da var jeg så trøtt at jeg orket ikke å se dem. NRK har lagt ut alle episodene på app’n så jeg skal se dem der i stedet.

Håper du får en fantastisk søndag og start på påsken 🐣

 

23 kommentarer
      1. Tusen takk 🥰 Ja nå som sola begynner å steke på balkongen, blir det ordentlig sommertemperatur der ute. Jeg har jo innglasset balkong, og det gjør det ekstra varmt og godt. Klem 🤗

    1. Så fint du har pyntet til påske! 🐣💛🐥 Veldig koselig å ta fram påskepynten igjen! Jeg fikk heller ikke sett Shetland, valgte Kompani Lauritzen etter å ha sett Alle mot 1 direkte, men skal se den seinere. Ellers har jeg noen krimbøker jeg har tenkt å lese + få med meg Påskelabyrinten på P1 fra imorgen. Ønsker deg en fortsatt fin påske! 🤗☀️

      1. Tusen takk 🥰 Jeg fikk ikke med meg Påskelabyrinten i dag, men jeg får ta det igjen i morgen. Jeg har vært så trøtt på kvelden at jeg ikke har orket å se Shetland, men jeg skal ta meg en liten strekk nå så får jeg se noen episoder etter hverandre. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Det er koselig å ta fram påskepynten når påsken kommer, og noe er nytt i mens andre ting er ganske gammelt. Ha en riktig god påske du også 🐣

    2. Mye fint pynt her. Og det er sterke tradisjoner når det gjelder pynting til jul og påske. Men det kan fort bli for mye og hvor skal man lagre det eller i året. Det er kaos i togene her i byen i påska. Hele stasjonen skal moderniseres og det lages en tunnel sørover mot Vestfold. Så det blir buss for tog som mange ganger før. Til samme tid bygges det ny bybru i byen, så det er mye støy til tider. Ikke nok med det men en snau km unna bygges det nye sykehuset til ca 1 millard kr + noen mill kr til, som kjent sprekker alt av budsjetter når staten skal bygge. Så det skjer mye her i byen nå. Ellers har det vært en fin dag. Jobber 3 dager så er det litt fri. Men er trøtt så det er en fordel at man forbereder morgendagen. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🤗 Det er vel sjelden man har så mye påskepynt som det er julepynt. Jeg har et par ikke så store pappesker til påske, men det er ikke alt jeg setter fram lenger. Ja de bygger og forbedrer hele tiden. Hos meg er det t-banen som skal inn i tunell fra Høyenhall og opp til Hellerud. Har ikke helt skjønt om det blir ny stasjon, eller om banen kommer ut mot toppen av bakken. Det gjenstår å se. Jeg pleide å jobbe i påsken, ettersom mange av kollegene hadde barn og skulle reise bort. Selv pleide jeg å være hjemme i byen, og så hendte det heller at jeg tok ferie 1 uke før påske hvor jeg dro til London en tur. Ha en fortsatt fin mandag.

    3. Så flott du har pyntet til påske.🐥🐣👌🏻
      Jeg har heller ikke begynt å se på Shetland. Tenkte jeg skulle se ferdig en serie på Tv2 først og gjemme på Shetland.😅
      Ha en fin Palmesøndagskveld!🤗

      1. Tusen takk, så koselig at du syntes det 🥰
        Jeg hadde tenkt til å se Shetland i dag, men jeg ble så trøtt etter å ha vært ute i dag at jeg venter til i morgen.
        Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg syntes det er koselig å sette fram litt påskepynt. Det liksom siste gangen jeg pynter før det igjen blir jul. Fortsatt ganske greit vær i dag også, og varmt på balkongen til å sitte der å slappe av. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg