Garnpakken kom, og jeg klødde i fingrene 🧶


Heisann!

I dag har sola vært framme hele tiden, og vårfølelsen kom feiende inn fra alle kanter. Temperaturen har jeg faktisk ikke sjekket i dag, men da jeg kom hjem i ettermiddag var det varmt nok til at balkongdøra kunne stå åpen i et par timer.

Garnpakken fra Garnius kom i går som jeg håpet den ville gjøre, og jammen fikk den plass i postkassen også. Jeg var jo litt bekymret for at den ikke ville få plass, og at postmannen ville ta den med til Coop butikken. Veldig glad for at jeg slapp å dra for å hente den.

Det klødde i fingrene etter å begynne på påskesokkene, se gårsdagens innlegg, og etter rene skattejakten i skuffer og skap på riktig str pinner begynte jeg på dem. Jeg strikket vrangborden og fram til mønsteret innen jeg la det bort. Det er lenge siden jeg har strikket mønster, så jeg kommer ikke til å ta de med til strikkekafé i morgen. Vi skravler så fælt at konsentrasjonen ikke vil være på topp 😉

Over her kan du se sokkeparene jeg har produsert de siste ukene, og jeg må innrømme at jeg er litt stolt av meg selv. For som jeg har sagt før har jeg ikke våget å strikke sokker, ettersom jeg syntes dette med hælene var så vrient. Nå har jeg lært meg en enkel måte, og den sitter som støpt.

Ønsker deg en fortsatt fin kveld 🥰

10 kommentarer
    1. Så bra at pakken kom så fort, og da har du god tid til å bli ferdig til påsken starter! Kjempefine påskesokker! 🤩 Du har jammen vært effektiv med sokkestrikkingen, for er ikke så fort gjort! Bra du har funnet ut av det med hælen! 👌 Jeg opplevde noe gøy idag, for hilste såvidt på Jenny Skavlan! Vi har en butikk her som selger masse stoffer og tilbehør + kjoler, som heter Kjolesenteret. Der var jeg innom idag, og det var hun også! En skikkelig godtebutikk for de som liker å sy! 😀

      1. Så gøy å treffe Jenny Skavlan 🥰 Hun syr jo masse og besøker nok ofte sånne butikker vil jeg tro.
        Jeg var veldig fornøyd når pakken fikk plass i postkassen, for jeg er sikker på at postmannen ikke hadde giddet å levere den på dørmatten. Til tross for at det bare er 5 trappetrinn. Det tar litt tid å strikke sokker, men nå som jeg har fått draget på det så går det greit. Litt mer tid på påskesokkene pga mønsteret og siden de er lenger, men jeg blir nok ferdig i god tid til påske. Ha en fin onsdag, klem 🤗

    2. Så lekre sokker du har strikket! Hmmmm kanskje jeg må hoppe i det etter hvert, og bare prøve meg på et par. Gamle kunstner?…… strikket mye sokker da jeg lærte meg å strikke… for 40 år siden og slikt 😀

      1. Når Bestisen viste meg påskesokkene måtte jeg bare strikke dem. Jeg har jo ikke strikket så mye mønsterstrikk, men jeg tror ikke dette er så ille. Jeg syntes du skulle hente fram gamle kunster jeg og strikke deg et par sokker igjen 😉 Ha en strålende onsdag 🤗

      1. Ikke alltid jeg er så effektiv som jeg har vært i februar måned, men her har det faktisk gått unna 😊 Nå er jeg godt i gang med påskesokkene også, og det er et spennende og morsomt prosjekt. Ha en fin onsdag 🤗

    3. Jeg har faktisk aldri strikket sokker så det får være neste prosjekt jeg må finne ut av 🙂 De så kjempefine ut. Kjenner meg selv igjen i det at det klør i fingrene… når jeg bestiller nytt garn skulle jeg helst hatt garnet i forgårs. Klem

      1. Det er veldig gøy å strikke sokker, så det får du prøve deg på. Å jeg er sikker på at du fikser det også 🥰 Jeg har ikke kommet noe lenger på påskesokkene, men skal fortsette med dem i dag. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg