Var nede for telling, men nå går det bedre

Image by fszalai from Pixabay

Heisann!

Da jeg våknet i dag skinte sola, men nå begynner skyene å dekke himmelen. Temperaturen ligger på +4,5C.

Tror aldri jeg har vært så glad for regn som i dagene som gikk, for med det og noen varmegrader har snøen smeltet i stor skala. Det ligger fortsatt store hauger her og der, men jeg kan igjen se gresset flere steder. Vaktmesteren har også feid bort en del av singelen han strødde med i vinter, så nå slipper jeg å plukke sten fra sålene på skoene hver gang jeg kommer inn 🥰

Det ble jammen en pause fra bloggen på over en uke… Lufta gikk helt ut av meg i forrige uke, og både kroppen og hode var nede for telling. Tror mye av det kom av at jeg hadde vært så innmari stresset uken før det igjen, og når jeg endelig slappet av så kom smellen. Nå føles det mye bedre igjen, og energien i kroppen er tilbake 😊

Jeg brukte mye av tiden på å strikke på sokker, og se serier… Når jeg først klarte å knekke koden på hvordan jeg skulle strikke hæl, så syntes jeg det var så gøy at jeg måtte jo strikke flere sokker. Nå høres det ut som jeg virkelig har produsert, men det har bare blitt 2,5 par så langt. Den siste sokken i det siste paret er sånn midt i mellom hælen å tåfellingen. Skal vise hvordan de ble når jeg er ferdig 😉

Om lørdagen møtte jeg Bestisen og så dro vi bort til lagret til Revmatikerforeningen. Vi skulle sjekke hvor mange gensere som var igjen etter julemesse og salg på julebordet + ta med det som var igjen av sokker. Det var en full plastboks (stor) med sokker, og den skal vi ta med til Arbeidsstua i morgen. Vi kviet oss litt for å dra dit, for døra inn til boden har vært så vanskelig å få opp. Heldigvis gikk det på første forsøket hvor jeg løftet oppe og Bestisen nede. Vi må allikevel få noen til å se på den, og kanskje høvle av litt under så det bare er å åpne den 🤔

Denne uka blir ganske hektisk med ting som skjer hver eneste dag, men det er bare hyggelig ting som jeg både er spent på og gleder meg til. Det går selvsagt en del i strikking sammen med VIP-Snellene, Arbeidsstua og Strikkekafé, men også nye ting som har med Revmatikerforeningen å gjøre.

Bilde er hentet fra Garnius nettside

I dag er jeg veldig spent på om garnpakken jeg har bestilt fra Garnius kommer. Bestisen viste meg noen fine og morsomme Harepussokker (bilde over) som hun ville strikke, og jeg likte dem så godt at jeg bestilte de også. Jeg fikk melding på morgenen i dag om at de skulle leveres i dag i postkassen eller på dørmatten om den var for stor. Kjenner jeg postmannen så kommer han ikke til å gå opp de 5 trappetrinnene, men heller ta med pakken tilbake sånn at jeg må bort Coop Prix å hente den. Han kan jo selvsagt overraske, så vi får se…

Da ønsker jeg deg en fantastisk mandag 🥰


12 kommentarer
    1. Noen ganger må vi bare ta det litt med ro. Godt du er i farten igjen. Så herlige sokker da. De var morsomme. Strikk på og ha en fin ny uke. Klemsiklem:)

      1. Ja i uka som gikk trengte jeg virkelig å bare være for meg selv og kutte ut alt, og det gjorde susen 🥰 Ja sokkene er veldig søte og morsomme, og jeg gleder meg til å begynne å strikke dem 😊

    2. Bra med en pause. I morgen skal jeg til fotpleie og det skal bli deilig. Har en lenestol hjemme som jeg må bytte snart. Ikke nok med det men en lader til en radio jeg har virker ikke. Radioen virker, må vel sjekke litt og legge noen kroner i ting og tang hjemme. Har sans for små radioer men en fordel med noe som holder i lengden. Nå skal jeg hjem til pølsegryte og slenger oppi rester av potetmos. Ha en fin kveld.

      1. Ja av og til må man ta seg en pause fra alt, og komme til hektene igjen. Jeg liker litt størrelse på radioene, og har en på kjøkkenet som står på hele dagen når jeg er hjemme. Så står en i stua som jeg bruker innimellom. Skulle ha vært hos fotpleie jeg også, men får nok vente litt. Ha en fin tirsdag.

    3. Godt å se deg tilbake igjen, men det er best å ta en pause når formen ikke er så bra 🥰 Gøy å strikke sokker, og de påskesokkene var søte da, – blir moro å strikke de! 😀👍 Ønsker deg en fin kveld! 🤗

      1. Godt å være tilbake igjen, selv om det ikke blir så ofte denne uken. Timeplanen er litt stram og det blir ikke så mye fritid før på fredagen tror jeg 😉 Jeg begynte så vidt på påskesokkene tidligere i kveld, men tar nokmikke de med på strikkekafé i morgen. Klarer ikke å konsentrere meg med all skravlingen rundt meg, så derfor er det bedre å strikke mønster her hjemme. Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg