Datatrøbbel, jeg tror jeg gir opp 🤬

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Heisann!

Det har seg sånn at jeg har arvet en HP-skjerm, som jeg da har villet koble opp mot laptoppen min. Som ikke er av den dyrest varianten… Den kabelen som fulgte med skjermen passer ikke inn i noen av uttakene på laptoppen. 

Jeg tok derfor bilde av uttakene på laptoppen, og på skjermen + kabelen og dro ned på Power, Alna for å skaffe rett kabel. Fyren så raskt på bildene og gikk å hentet en kabel som hadde det som passet til både skjerm og laptopp. Fornøyd dro jeg hjem for å endelig kunne bruke skjermen….. Gleden varte ikke lenge, for samme hva jeg gjorde så fant ikke laptoppen skjermen og den igjen fortalte at det ikke var noen signaler. Til slutt ble jeg så oppgitt og sur at jeg bare ga opp, og tenkte at dette skal jeg ta tak i på nyåret.

Klarte ikke å vente så lenge jeg da, og etter at jeg hadde vært på gravlund om julaften dro jeg rett ned til Power. Jeg kom til samme personen, som ikke forsto hvorfor ingen ting fungerte og jeg mistenker at han ikke hadde spesielt mye peiling utover å selge. Jeg ble henvist bort til support disken, hvor de helt sikker kunne hjelpe meg. Fyren der tok med seg kabelen for å sjekke, og kom tilbake å sa at den fungerte som den skulle. Så lekset han opp det jeg måtte gjøre for å pare skjerm og laptopp sammen… Jeg mente at jeg allerede hadde gjort det, men sa at jeg skulle gå hjem å prøve det for jeg hadde ikke tid til å stå der å tulle lenger.

Når jeg kom hjem gjorde jeg akkurat som fyren sa, enda jeg egentlig visste at det ikke ville nytte og det gjorde det heller ikke. Så jeg google litt, og fant ut at det kan være at jeg faktisk må laste ned en driver for skjermen på laptoppen. Jeg trodde at det allerede var der når jeg kjøpte den, men det kan se ut som om det ikke var det allikevel. Å da tenker jeg, hvorfor visste ikke fyren i support avdelingen at det var en mulighet? Burde han ikke visst det og fortalt meg om et sikkert sted jeg kunne laste det ned driveren? 

Jeg har ikke gjort noe mer med det, men skal ta med laptoppen til Bestisen i morgen hvor en meget datakyndig person kommer. Så får vi se om vi klarer å fikse det. Hvis ikke så får de tilbake kabelen og jeg skal refunderes det jeg ga for den.

10 kommentarer

    1. Åååå, irriterende altså!! Jeg har heldigvis en datamann i huset. Hr Frodith er genial med data. Bedre enn de fleste jeg kjenner. Så jeg slipper å gjøre NOE med sånne ting. Og når jeg blir superfrustrert så er det jammen godt å ha noen som kan. 🙂

      1. Som regel klarer jeg å fikse tingene selv, men denne gangen hadde det vært godt å ha en som kunne ta over å få orden på det. Vi får se i morgen om jeg får hjelp da 😉

      1. Jeg vet ikke hva jeg syntes er mest irriterende, at det ikke virker eller om at de som virkelig skulle kunne det ikke gjør det. Hun som jeg skal be om hjelp i morgen, har sittet med reparasjoner av PC’er mm så hun kan nok dette. Klems 🤗

      1. Hadde det vært en annen dag enn julaften, så ville jeg nok ikke ha latt de slippe så lett unna. Vi får se hva som skjer i morgen, kanskje det løser seg. Du har rett, det er ikke alltid den beste servicen man får og det å de bli bedre på.

    2. Huff!
      Så irriterende å plages med datamaskiner altså!😨
      Det er så plagsomt når man ikke får det til å virke. Får håpe det er drivere som mangler da.👍🏻
      Lykke til!🤗

      1. Ja dette er veldig irriterende, og jeg jo av den typen som liker å ordne selv å blir frustrert når jeg ikke kan. Ja er det bare en driver som mangler, og jeg får vite om et sikkert sted å laste ned så fikser jeg det selv. Vi får se i morgen om det løser seg. Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg