Heisann!
Det har seg sĂ„nn at jeg har arvet en HP-skjerm, som jeg da har villet koble opp mot laptoppen min. Som ikke er av den dyrest varianten⊠Den kabelen som fulgte med skjermen passer ikke inn i noen av uttakene pĂ„ laptoppen.Â
Jeg tok derfor bilde av uttakene pĂ„ laptoppen, og pĂ„ skjermen + kabelen og dro ned pĂ„ Power, Alna for Ă„ skaffe rett kabel. Fyren sĂ„ raskt pĂ„ bildene og gikk Ă„ hentet en kabel som hadde det som passet til bĂ„de skjerm og laptopp. FornĂžyd dro jeg hjem for Ă„ endelig kunne bruke skjermenâŠ.. Gleden varte ikke lenge, for samme hva jeg gjorde sĂ„ fant ikke laptoppen skjermen og den igjen fortalte at det ikke var noen signaler. Til slutt ble jeg sĂ„ oppgitt og sur at jeg bare ga opp, og tenkte at dette skal jeg ta tak i pĂ„ nyĂ„ret.
Klarte ikke Ä vente sÄ lenge jeg da, og etter at jeg hadde vÊrt pÄ gravlund om julaften dro jeg rett ned til Power. Jeg kom til samme personen, som ikke forsto hvorfor ingen ting fungerte og jeg mistenker at han ikke hadde spesielt mye peiling utover Ä selge. Jeg ble henvist bort til support disken, hvor de helt sikker kunne hjelpe meg. Fyren der tok med seg kabelen for Ä sjekke, og kom tilbake Ä sa at den fungerte som den skulle. SÄ lekset han opp det jeg mÄtte gjÞre for Ä pare skjerm og laptopp sammen⊠Jeg mente at jeg allerede hadde gjort det, men sa at jeg skulle gÄ hjem Ä prÞve det for jeg hadde ikke tid til Ä stÄ der Ä tulle lenger.
NĂ„r jeg kom hjem gjorde jeg akkurat som fyren sa, enda jeg egentlig visste at det ikke ville nytte og det gjorde det heller ikke. SĂ„ jeg google litt, og fant ut at det kan vĂŠre at jeg faktisk mĂ„ laste ned en driver for skjermen pĂ„ laptoppen. Jeg trodde at det allerede var der nĂ„r jeg kjĂžpte den, men det kan se ut som om det ikke var det allikevel. Ă da tenker jeg, hvorfor visste ikke fyren i support avdelingen at det var en mulighet? Burde han ikke visst det og fortalt meg om et sikkert sted jeg kunne laste det ned driveren?Â
Jeg har ikke gjort noe mer med det, men skal ta med laptoppen til Bestisen i morgen hvor en meget datakyndig person kommer. SÄ fÄr vi se om vi klarer Ä fikse det. Hvis ikke sÄ fÄr de tilbake kabelen og jeg skal refunderes det jeg ga for den.
Ă Ă„Ă„Ă„, irriterende altsĂ„!! Jeg har heldigvis en datamann i huset. Hr Frodith er genial med data. Bedre enn de fleste jeg kjenner. SĂ„ jeg slipper Ă„ gjĂžre NOE med sĂ„nne ting. Og nĂ„r jeg blir superfrustrert sĂ„ er det jammen godt Ă„ ha noen som kan. đ
Som regel klarer jeg Ă„ fikse tingene selv, men denne gangen hadde det vĂŠrt godt Ă„ ha en som kunne ta over Ă„ fĂ„ orden pĂ„ det. Vi fĂ„r se i morgen om jeg fĂ„r hjelp da đ
Fyyy, sĂ„ kjedelig med datakrĂžll. Det er fĂ„ ting som er verre. HĂ„per du fĂ„r datakyndig hjelp! đ
Jeg vet ikke hva jeg syntes er mest irriterende, at det ikke virker eller om at de som virkelig skulle kunne det ikke gjĂžr det. Hun som jeg skal be om hjelp i morgen, har sittet med reparasjoner av PC’er mm sĂ„ hun kan nok dette. Klems đ€
Grr…. det var skikkelig klĂžnete kundebehandling syns jeg! HĂ„per du kan fĂ„ hjelp i morra! Klem <3
Ja det syntes jeg ogsĂ„ at det var, og de burde kunne litt mer og yte bedre kundeservice syntes jeg. Krysser fingrene for at det ordner seg i morgen, klems đ€
SĂ„nt er sĂ„ stressende det…takler det dĂ„rlig altsĂ„.
Hjelp er ikke lett Ä fÄ i disse butikkene alltid..nok med Ä selge tenker jeg.
Hadde det vÊrt en annen dag enn julaften, sÄ ville jeg nok ikke ha latt de slippe sÄ lett unna. Vi fÄr se hva som skjer i morgen, kanskje det lÞser seg. Du har rett, det er ikke alltid den beste servicen man fÄr og det Ä de bli bedre pÄ.
Huff!
SĂ„ irriterende Ă„ plages med datamaskiner altsĂ„!đš
Det er sĂ„ plagsomt nĂ„r man ikke fĂ„r det til Ă„ virke. FĂ„r hĂ„pe det er drivere som mangler da.đđ»
Lykke til!đ€
Ja dette er veldig irriterende, og jeg jo av den typen som liker Ă„ ordne selv Ă„ blir frustrert nĂ„r jeg ikke kan. Ja er det bare en driver som mangler, og jeg fĂ„r vite om et sikkert sted Ă„ laste ned sĂ„ fikser jeg det selv. Vi fĂ„r se i morgen om det lĂžser seg. Klem đ€