Dag 5 i ferien – Feriedagboken

Image by Pexels from Pixabay

Hei og god formiddag!

Gårsdagens værrapport: Det var en nydelig sommerdag med mye sol. Litt kjølig på morgenen, men så varmet sola opp. Temperaturen lå vel rundt +22C – +23C det meste av dagen.

Håpet om at vi skulle komme oss ut og til Folkemuseet i går, forsvant ganske fort da jeg våknet og fortsatt var veldig stiv i nakken og skulderen. Litt kjedelig er det jo at kroppen skal sette kjepper i hjula for ferieplanene, men jeg kan jo ikke gjøre noe med det.

Hver sommer skriver jeg en feriedagbok, hvor jeg noterer ned ting jeg gjør og som skjer i løpet av ferien. Jeg hadde ikke kommet i gang med å skrive ned noe enda, men i går tok jeg meg sammen og begynte å skrive. Selv om jeg forteller om ting jeg gjør her på bloggen, så blir det litt mer personlige tanker i en sånn dagbok. Tanker og meninger som kanskje ikke alltid passer å lufte på sosiale medier. Noen gjør det, men jeg har valgt å ikke gjøre det.

Håret mitt begynner å bli langt, så jeg sendte frisørdamen min en melding i går å spurte om hun hadde tid til en klipp til uken. Det ser ut til at vi kan få det til på tirsdag, og hun skulle gi meg beskjed om tidspunkt senere. Dette er henne jeg har bruke i mange år, men som nå ikke driver salongen lenger. Sist gang var jeg jo hos Auster og fikk en herlig massasje av hodebunnen, men jeg var ikke helt fornøyd med klippen. Det så fint ut med en gang, men jeg følte og føler ikke at jeg klarer å få orden på håret selv. Sikker bare jeg som henger meg opp i det, mens andre syntes at det ser helt greit ut.

Ellers så gjorde jeg ikke så mye spennende i går, ruslet rundt å forsøkte å rydde litt. Noe som ikke var så enkelt når nakken var stiv, men litt fikk jeg da gjort. 

Jeg har jo “Seriefråtset” Keeping up with the Kardashian de siste ukene, og i går kom jeg igjennom siste episoden i sesong 20, puh. Så mye krangling og intriger, er det mulig at det er riktig eller er noe av det konstruert eller hauset opp? Man må jo bare lure….

Håper du hadde en fin fredag 🥰

4 kommentarer
    1. Veldig kjekt å skrive dagbok! Jeg klarte det helt fram til uti juni, men så kom jeg så på etterskudd at jeg ikke klarte å komme igang igjen. Dumt det, for man kan jo begynne på den dagen man er på, trenger jo ikke å være fullstendig. Heldigvis har jeg tatt bilder når jeg har gjort noe spesielt, så kan ihvertfall skrive på de dagene. 😀 Jeg klipte meg på tirsdag, – har gått til samme sted i mange år og er veldig fornøyd!

      1. Det er veldig koselig å skrive dagbok, og man behøver jo ikke å skrive noe hver dag om det ikke er noe spes som har skjedd. Min frisørdame har pensjonert meg, men tar meg og noen få andre allikevel. Det er så trygt for hun kjenner håret mitt og vet hvordan det skal klippes.

    2. Dagbok er lurt – verdens mest kjente dagbok er vel den som Anne Frank skrev under krigen i Amsterdam. Jeg besøkte det huset i Amsterdam i 1987 og så teaterstykket om dagboka i Drammen teater høsten samme år. Ble en handletur i dag med en irriterende vite om at jeg er en rotekopp. Kjøpte jo lesebriller for x antall uker siden. Brukte de noen ganger og la de fra meg – men hvor det husker jeg ikke. Rota bort bankkortet i går på samme måte. Har 2 så takke være nettbank gikk det greit. Håper begge deler dukker opp igjen. Og heretter må jeg finne fast plass til saker og ting. Ha en fin kveld.

      1. Jeg håper du har sperret kortet som er borte, sånn at ingen kan prøve på å få ut penger på kontoen din. Har du ikke gjort det og noen faktisk klarer å få ut penger, så har du null sjanse til å få igjen pengene. Ja Anne Frank’s dagbok er nok den mest kjente av dem alle. Jeg har lest boken som den er bygget på en gang for mange år siden, og sett en filmversjon. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg