Bare en dag igjen….

Heisann!

I dag er det fortsatt grått ute, og i flg værvarslet så kommer det å fortsette sånn også. Temperaturen nå på formiddagen ligger på +2,9C.

I dag er det siste dagen i november, som jeg syntes har gått så fort at jeg nesten ikke helt klarer å henge med. Egentlig så syntes jeg hele dette året har gått veldig fort, men det er vel sånn det blir når man begynner å dra på årene. Som barn syntes man tiden gikk så sakte, men etter hvert som man blir eldre går det bare fortere og fortere 😉

Jeg tenker nok at desember også kommer til å gå fort, for det skjer noe hver uke helt fram til jul. I morgen er det medlemsmøte og juleavslutning i Revmatikerforeningen med middag. På fredag skal jeg i Lørenskog Hus og se på forestillingen “Shrek”. Neste uke er det strikketreff, julekonsert i Lørenskog kirke og julebord med strikkejentene, og sånn fortsetter det….

Nå nettopp ringte saksbehandleren min i NAV meg for første gang siden han tok over i mai/juni. Vi har hatt en dialog igjen, og har snakket litt om hverandre så han syntes at det var bedre å ringe. Samtalen fikk løst opp i noen småting, mens andre ting igjen er som de er pga lovverk. Å bare for å ha sagt det så har det ingenting med AFP min å gjøre. Dette gjaldt helt andre ting. Hvor mye lettere er det ikke å snakke sammen, i stedet for å sende meldinger fram og tilbake 😊

I ettermiddag skal jeg se igjennom oppskriftene på julekaker, og se hva jeg har lyst å lage dette året. Tenker at det blir Krumkaker og Serinakaker i alle fall, for det vet jeg blir spist opp. I en kommentar hos “Lady August”, kom jeg til å nevne de gode Lakrispinnene jeg har laget noen ganger. Å selv om de ikke er julekaker, så tror jeg bestemt at jeg vil lage en porsjon i år. Må bare sjekke at jeg har lakrispulver i skapet. Har du noen julekaker du bare må bake?

Håper du får en fin onsdag 🥰 

 

15 kommentarer
    1. Det høres ut som du får en travel Desembermåned ja, men det er jo hyggelige ting du skal da 😊
      Jeg har ingenting spesielt jeg baker til jul jeg. Det blir bare ettersom hva jeg har lyst til å bake.
      Fin onsdag til deg 😊

      1. Vet du, jeg har aldri vært så opptatt noen gang som jeg er nå, og det er så koselig. Mange spennende ting å være med på nesten hver uke.
        Jeg tror jeg kommer til å bake i alle fall noen av julekakene sammen med Bestisen, og kanskje kusinen hennes. Vi får se hva det blir til. Jeg er ikke den største kakespiseren, så det er ingen hensikt å bake for mye heller som bare blir liggende. Ha en fin onsdag videre 🤗

    2. Det er ofte mye lettere å snakke sammen, ja, for å få et større bilde av det man trenger å greie ut i 🙂 Det er sannelig bra det ikke er siste dag før julaften enda, i alle fall, for her er det lite som minner om jul. Jeg skal bake Strikkekjerring sin gløggostekake, og den blir nok den eneste år 🙂

      1. Ja mye lettere å snakke sammen enn å skrive meldinger fram og tilbake. Man behøver ikke gå lenger enn til kommentarer på bloggen, hvor det lett kan oppstå misforståelser pga hvordan man ordlegger seg. Huff nei, godt julaften er noen uker fram i tid, mye som skal gjøre innen den tid. Nam, gløggostekake hørtes slettes ikke vondt ut. Klem 🤗

    3. Man får avklart mye mer når man snakker sammen. Jeg er vant til maange kakesalg hjemmefra, men nå har jeg ikke tid til å bake så mye! Det blir nok krumkaker, serina, brune pinner, kransekake, smørkranser (slike med perlesukker på) og julekake. Husker jeg bakte lakrispinner etter oppskrift du la ut, – har lakrispulver så skal prøve de iår også. 😋

      1. Skulle nesten ønske at vi hadde snakket sammen før, så hadde mye av de misforståelsen som har vært de siste måneden vært unngått. Det blir nok ikke så mange kakene på meg i år heller, men det blir nok lakrispinner på meg. Ser ut som jeg må kjøpe lakrispulver først. Ha en fin kveld, klem 🤗

    4. Veldig greit å snakke med saksbehandler, og andre for å få et bedre bilde av situasjonen. Fint at han endelig ringte da 🙂

      Vi må vel bake litt. Har lyst til å bake kransekake, eller sånne gule bomber de kaller dem. Har ikke lagd dem før. Får se hva det blir. Først må det bli rimeligere strøm 😉
      God onsdagskveld! Klem <3

      1. Ja mye blir løst når man kan snakke sammen, for det er jo så lett å misforstå når man sender meldinger frem og tilbake. Jeg har ikke kransekakeformer mer, så det kommer jeg nok til å kjøpe. Skal ta en prat med Bestisen i morgen og høre om vi skal bake sammen. Det er alltid så koselig når vi kan gjøre sånne ting sammen. Ha en fortsatt fin kveld du også, klem 🤗

    5. Bedre og snakke sammen og helst ansikt til ansikt. Fant et sykkelsete i dag på veien som noen hadde mistet. Har sett på det 4-5 dager men det var ikke savnet. Så jeg tok det i dag og det passet bra på flere måter. Så nå kaster jeg det gamle men det jeg fant ligger på badegulvet til tining. Skal snart ned på kiwi tur, innom Europris etter hamstermat. Blir ikke så ofte nå lengre men greit og ha. Kaker må man ha men som i fjor vil jeg skaffe mere frukt til jul enn kaker. Men det smaker med kaker. Nå vil jeg koke meg en varm kopp kakao før jeg drar ut igjen. Ha en fin kveld.

      1. Ja det lønner seg å snakke sammen for å unngå misforståelser, som lett kan oppstå når man sender meldinger. Så bra at du fant et sykkelsete som er brukbart. Viktig å sitte godt når man sykler. Det blir ikke så mye kaker lenger, men noen syntes jeg nesten at jeg må ha. Ha en fin kveld.

    6. Så smart at han ringte – mye enklere da! Kos deg med desember-måneden – og med baking! Jeg har jo baka sandnøtter – og skal bake finske pinner! De to er yndlingskakene – sammen med berlinerkranser! 🙂 klem

      1. Ja jeg satte stor pris på at han gjorde det, sånn at vi kunne forstå hverandre bedre. Litt baking må til, men det blir ikke så mange slag som før. Mye av den grunn at det ikke kommer så mange gjester lenger, og de som kommer er ikke så glad i kaker heller. Finske pinner? Hvordan lager man det? Klem 🤗

    7. Det virker som du får en hektisk men veldig koselig desember.🤩🎅🏻🌟
      Det er godt med Navfolk som det faktisk er mulig å snakke med. Det er jo så mye enklere.🤗
      Ha en riktig god natt.🤩

      1. Ja desember er fylt med gøyale og fine ting hver eneste uke fram til jul 🥰
        Det var veldig bra at saksbehandleren ringte, for vi fikk snakket ut og til hverandre så det er ikke lenger noen misforståelser.
        Ha en riktig god natt begge to, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg