You got mail 📧

Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay

Heisann og god fredda!

Oppe på himmelen er det en del skyer i dag, og sola driver å leker gjemsel. Temperaturen i skyggen ligger på +21,4C.

Jeg var litt trøtt og sigen i kroppen i dag, så det var ikke så lett å komme seg opp. Da jeg endelig krøyp ut av senga, satt Vinja å så anklagende på meg rett utenfor soverommet. Det var gått over den normale tiden for når hun fikk medisin, og det var ikke greit iflg Dronningen av Casa Fres og Knurr 😾. Hun er ikke vanskelig å blidgjøre, så det gikk fort over.

Damen fra HR avdelingen hos tidligere arbeidsgiver var tidlig på i dag, og hadde sendt meg mail med bekreftelsen på at jeg hadde blitt pensjonist. Da var det bare å forfatte en mail til Handel og Kontor med de spørsmålene jeg hadde, og sende med bekreftelsen. Kjente at det var godt å få den saken ut av verden, og så håper jeg at Handel og Kontor kommer tilbake med svar om ikke så lenge.

Jeg har også meldt meg inn i Pensjonistforbundet med Lørenskog Pensjonistforening som lokallag i dag. Det var Bestisen som satte meg på den ideen, ettersom hun automatisk ble medlem der da hun ble uførepensjonist. Ikke alle blir automatisk medlem, men hennes forbund er et av de som har en sånn avtale. Grunnen til at jeg valgte Lørenskog som lokallag, er for at de er veldig aktive og at jeg er med på mye som skjer der allerede også. Akkurat nå kom bekreftelsen på at medlemsskapet mitt var blitt registrert, så da er den saken i boks også 😊.

Skulderen min har bedret seg betraktelig til i dag, og det gjør ikke like vondt å bruke armen som det har gjort. Det er slitsomt når smertene stråler ut fra skulderen bare man gjør den minste bevegelse. Skal fortsatt ta det litt med ro, men det betyr ikke at jeg skal sitte helt i ro.

Jeg har noen planter som trenger å pottes om, og det har jeg tenkt til å få gjort i løpet av dagen i dag, kanskje 🤔.

Håper du får en fantastisk fredda 🥰

 

8 kommentarer
    1. Høres deilig temperatur ut 😊 Hos oss er regnet og gråværet kommet tilbake. Vi trøndere bare krysser alt vi har for at denne gråværsperioden ikke varer så mange uker, for vi vil så gjerne ha sol og varme enda lengre.

      Godt med alt som faller av skuldrene, og godt å få saker ut av verden.

      He, he, he 😊 Så Vinja er lett å blidgjøre ja. Har 3 her jeg også som fort blir blid hvis de blir fornærmet av en eller annen grunn De lar seg fort smiske med 😊

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg er jo ikke så glad i sterk varme, men syntes at det er greit med sol grader opp til +25C. Pluss at nattetemperaturen holder seg under +20C, for da blir det ikke så varmt inne. Jeg kjenner fortsatt litt i skulderen, men det er ikke ille i dag heldigvis. Hihi, det er godt at pusene våre ikke er langsinte eller sure, og ja Vinja lar seg også smiske 😉 Ha en fin lørdag, klem 🤗

    2. Det kom litt regn her først på dagen, men nå er det delvis skyet og sol. Artig å være med i pensjonistforeningen, – koselig å treffes på møter og så har de gjerne noen turer. Foreldrene mine var med, men jeg får vente litt til. Jeg har bakt ei langpannekake idag, og nå får jeg begynne med middagen. En fantastisk fredag ønskes deg også! 🤗

      1. Jeg hadde ikke vært lei meg om det kom regn i dag, men de skyene vi har ser ikke ut til å inneholde noe av det. Jeg meldte meg inn i Pensjonistforbundet av flere årsaker, og en av tingene er at lokallaget er så aktivt med turer og arrangementer. Veldig greit å kunne være med på det. Når du nevner langpannekake, fikk jeg plutselig lyst på å bake krydderkake. Som er noe av det beste jeg vet, og som er greit å ha i fryseren. Ha en nydelig lørdag, klems 🤗

      1. Ja heldigvis så kom alt i orden innen folk tok sommerferie, for da skjer det ikke så mye før ut i slutten av juli begynnelsen av august. Skuldra er heldigvis enda bedre i dag. Ha en fin lørdag du også 🤗

      1. En tidligere kollega hadde akkurat det som motto, at det ordner seg alltid for snille piker. Å det gjorde det også. Det gjorde det for meg også denne gangen, ordnet seg altså, men om jeg er så snill piker er jeg ikke så sikker på 😈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg