Winter wonderland, selvangivelse og papirarbeide

Heisann!

Vinteren er ikke helt over enda, for i dag laver snøen ned igjen. Temperaturen ligger på +2,3C.

Selv om jeg ikke er super happy for at det snør, så skal jeg ikke sitte å beklage meg over det. Det drypper fra taket og snøen som kommer er våt, så jeg tviler sterkt på at den kommer til å bli liggende veldig lenge. Mange har nok skiftet til sommerdekk på bilen, og jeg håper de lot bilen stå til morgenen… Jeg er alltid treg med å skifte, så jeg kjører fortsatt på vinterdekk og kommer til å gjøre det i alle fall til ut i neste uke.

I natt har jeg sovet godt, selv om det ikke ble så veldig mange timene. Kroppen føles grei og i relativt god form 😊.

Jeg lovet meg selv at i år skulle jeg sjekke “Selvangivelsen” tidlig og få den sendt inn. Har jeg gjort det? Nei, jeg har jo ikke det 🙈. På formiddagen i dag printet jeg ut alle årsoppgavene mine og en kopi av selvangivelsen, og så sporet jeg av… Det fløyt papirer av alle slag på skrivebordet og i skuffene min, så jeg bestemte meg for å ta det først. Det tok meg over 2 timer å gå igjennom å sortere + kaste det som burde ha vært kastet for evigheter siden.

Nå har jeg bare tatt meg en liten pause innen jeg går løs på selvangivelsen og sjekker den. Den er ikke så innviklet så det tar nok ikke så lang tid, når jeg først kommer i gang. Leste at per i dag var det fortsatt 1,4 mil personer som ikke hadde åpnet selvangivelsen sin, og inni der var altså jeg også.

Det ble ikke bare en inne dag i går, som jeg hadde bestemt meg for. Fikk melding om at en pakke jeg ventet på hadde kommet til Coop Prix, og ettersom jeg hadde lite med kattesand til doen til Vinja dro jeg ut. Når jeg først var ute handlet jeg litt. Kjøpte med en pose Meksikansk gryte og kjøttdeig som ble middag. Det ble igjen en god del, så jeg har middag til i dag også.

Da var det vel på tide å fortsette der jeg slapp før jeg tok pause, sånn at jeg blir ferdig en gang.

Håper du har en fin tirsdag 🥰

12 kommentarer
    1. Lurt å sjekke skattemeldingen, – noe alle burde. Det kan absolutt være diverse som ikke har kommet med, og ekstra ergerlig om man ikke får med fradrag man har krav på. Her snør det forsatt, men skal heldigvis bli opphold fra ikveld av. 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag! 😀

      1. Ja det er veldig lurt å sjekke den, for i blant blir det feil. Dessverre var det ingen feil på min, som gjorde at jeg fikk mindre baksmell 😉 Der sluttet å snø her også ut på ettermiddagen, og jeg fikk til og med et lite glimt av sola. Ha en riktig god natt og onsdag, klems 🤗

    2. Kaos i dag tidlig leste at noen kjørte med sommerdekk. Noe mista lappen mens andre fikk bot leste jeg. Tok ut litt søppel føri dag og det var deilig. På tide at jeg kaster noe gamle klær som er for slitt til fretex. Skulle gjort det for lenge siden men det er mye som kommer før det som vanlig. Nå skal jeg ta en lang god dusj før jeg lager mat og ser Dagsrevyen. Noe kiwitur med pant blir det ikke i kveld. Ha en fin aften.

      1. Det var nok ikke helt trygt å kjøre med sommerdekk på morgenen, så det burde folk tenke på. Jeg har samlet opp en haug med papp og papir, som jeg skal å ut med i morgen. Det sluttet heldigvis å snø på ettermiddagen, og jeg håper det ikke kommer noe mer nå. Ha en riktig god natt og onsdag

    3. Dere fikk en del snø igjen ja, ble bare litt her 😉
      Her sjekkes selvangivelsen med en gang, og det er takket være mannen i huset ☺️ Når han gjør det, så må jo jeg også gjøre der, og da får jeg hjelp 😄

      1. Ja det kom noen cm med snø i morgentimene og utover dagen, men det stoppet opp ut på ettermiddagen. Det er lurt å bli ferdig med selvangivelsen, og de er jo så dumt av meg å vente helt til siste uka. Nå er det i alle fall gjort og den er sent inn. Klems 🤗

    4. Huff!😨
      Den snøen har man slett ikke lyst på nå. Håper den har smeltet igjen.😱
      Jeg er nok også blant de som ikke har levert selvangivelsen enda. Det blir nok ikke gjort før fredag tenker jeg. Heldigvis i tide.😅
      Godt at du ble ferdig.🤗👌🏻

      1. Det kom en god del snø på dagen i dag, men heldigvis stoppet det opp ut på ettermiddagen. Jeg fikk til og med se litt til sola også. Får håpe det blir den siste vi ser til snøen på denne siden av sommeren. Selvangivelsen er endelig sjekket og sendt inn, og selv om den ikke er så vanskelig å sjekke blir jeg litt stresse. Klems 🤗

    5. Så bra at du har sjekka skattemeldinga! Jeg er veldig opptatt av at det må gjøres – jobben min vet du! Det kan jo faktisk være noe feil – eller noe som mangler! Klem <3

      1. Jeg har alltid sjekket selvangivelsen, men det blir dessverre alltid mot slutten. Dessverre var det ingen feil på den, som kunne være i min favør sånn at jeg fikk mindre baksmell 😉 Nå er den inne, og de eneste som er igjen er å spare opp denne og neste måned for å betale baksmellen. Ha en riktig god natt og onsdag, klem 🤗

    6. Slike ting som selvsangivelsesjekk er lett å utsette og utsette. Min mann er så grei at han sjekker både min og hans. Han fant faktisk en feil, som gjør at restskatten vår blir litt mindre. Så sjekken er viktig! Nå er vi klare for vår og ikke nytt påfyll med vinter 🙂 Ha en fin lille-lørdag 🙂

      1. Jeg syntes det er noe ordentlig stress å sjekke min, enda den er egentlig ganske grei og ingen fallgruber. Nå er den i alle fall sendt inn, og det er et helt år til neste gang 😉 Snøen ligger fortsatt på bakken her i Oslo, men det er varmegrader så jeg håper den snart blir borte igjen. Jeg er også veldig klar for vår nå, og tenker at vinteren kan gå i dvale til ut i slutten av november en gang. Ha en flotters midtiukendag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg