Vinja tigger, og jeg strikker 🧶

Heisann og hoppsann!

Ute er det klarvær og jeg så sola så vidt det var for et øyeblikk siden. Temperaturen hadde i løpet av natten krabbet ned på blått, og lå på -0,7C da jeg sto opp 🥶

Hver morgen/formiddag når jeg skal spise, som jeg pleier å gjøre i stua, kommer Vinja å tigger. Det spiller ingen rolle om hun akkurat har fått både tørr- og våtfór selv. Nei da er min mat mye mer spennende, og om hun ikke får smake så prøver å stjele til seg litt selv med poten sin. Så lenge Ronja levde var det hun som sto for tiggingen, men nå har Vinja tatt over å blitt helt håpløs. Å hun tigger selv om hun egentlig ikke liker det som er brødskivene mine 🙈

Å akkurat nå sitter hun å stirrer på meg, for klokka er iflg henne nå på det tidspunktet hvor matkoppen skal fyllet opp med våtfór. Er nok like greit å gjøre som hun vil med en gang, ellers får jeg nok ikke sitte i fred 😉

I går brukte jeg mye av dagen på å strikke på Crush genseren min. Da jeg startet hadde jeg kun strikket en omgang for å feste armene til bolen. Jeg hadde ikke prøvd genseren en eneste gang, men gjorde det da det nærmet seg halsen. Genseren passet helt fint, men jeg måtte strikke og felle noen omganger til innen jeg kunne begynne på halsen. Har bestemt at jeg skal strikke høy hals på denne genseren, noe som ikke er i original oppskriften. Problemet er at jeg ikke finner igjen rundpinnene mine, for de fikk et nytt sted sist gang jeg ryddet… Håper jeg finner dem i løpet av formiddagen, så jeg kan bli ferdig med genseren i dag. Bilde av genseren kommer når jeg er klar 🧶.

Hadde egentlig bestemt meg for å ha en innedag i dag, men så kom jeg på at jeg kun har igjen våtfór til Vinja bare til i dag, så da blir det en tur ut allikevel.

Håper du får en fin mandag 🥰


14 kommentarer
    1. Du sitter nok i mer i ro og fred om matkoppen hennes er fylt opp, ja 😉
      Jeg har også erfaring med at ting ikke bør få nye faste plasser, hihi 😀

      1. Om det er noe Vinja har blitt god til, så er det å si høylytt i fra når det er noe hun vil. Å hun gir seg heller ikke, så det er som regel best å gjøre som frøkna vil 😉

    2. Ja de tigger og tigger.. Mat vettu..

      Jeg fant en eske som det hadde vært noe utstyr i. Litt stor og firkantet. Det ble et hjem for alle rundpinnene.. Klems..

      1. Vinja har blitt helt håpløs etter at hun ble igjen alene, så jeg må være litt streng med henne.
        Jeg vet at jeg samlet alle rundpinnene mine, i henhold størrelse osv, men husker jo ikke hvor jeg la de henne. Skal lete mer, for jeg har så mange at jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe nye. Klems 🤗

    3. Ja, tigging høres kjent ut! De liker nok litt variasjon i kosten og pus her er veldig glad i ost. Hun kommer alltid bort til meg når jeg skal spise, og da får hun noen biter. Håper du finner igjen rundpinnene dine! Man finner ofte igjen noe når man leter etter noe annet. Ha en fortsatt fin mandag! 🤗

      1. Jeg må nok venne meg til at Vinja tigger, og ja hun elsker ost hun også 😻 Jeg fant posen med rundpinner til slutt, men det hjalp ikke så mye for jeg hadde ikke den størrelsen jeg skulle ha. Så jeg måtte ut for å kjøpe en. Ha en fin onsdag 🤗🤗

    4. Fantastisk herlig bilde av Vinja 😍

      Noe kjent med denne tiggingen ja 😛 Vår 14 åring har blitt mer bortskjemt enn noen sinne, for matfar vet å gi henne noen biter av middagen sin ved middagsbordet. Dette ser jo selvsagt de andre kattene, og de lærer jo av Nadina. Vel…Ris til egen bak kalles det vel.

      Ønsker deg en superfin mandags ettermiddag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har i grunnen vært veldig streng med å ikke gi kattene min mat, og ingen av dem var spesielt interessert av den de første årene. Så snudde det, og nå får Vinja litt men ikke for mye. Klems 🤗

    5. Du er flink. Du har kanskje strikket koseteppe til katten? Ble en tur på CC i går og la igjen noen kroner. Jula er kommet til Rusta så det er blitt en tradisjon at jula starter veldig tidlig. Nå skal jeg hjem og sove men først rydde. Har div jeg skal ordne via nette så vil jeg se hvor jeg havner. Blir vel pannekaker til middag som jeg kjøpte på Meny. Men nå rusler jeg hjem. Ha en fin kveld.

      1. Tusen takk 🥰 Noe koseteppe til Vinja har jeg ikke strikket, for det hadde hun bare kloret i stykker med en gang. Jeg har sett at jula har sneket seg inn litt over alt, og det forundrer meg ikke at Rusta allerede er klar. De er alltid tidlig ute. Pannekaker er det en stund siden jeg har spist, og kanskje det er på tide med det til middag. Ha en fin onsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg