Vinja på en side og Nøttebitteliten på andre siden

Heisann!

Det er aldri kjedelig når man har en katt i huset, og heller ikke en hel familie med ekorn som bor oppe i skogen. Ikke alle her i blokkene er like glad for ekorn, for de har det noen ganger med å lure seg inn. Selv har jeg ikke det problemet, ettersom jeg kun kan ha vinduene på en smal åpning. Ellers kan Vinja ta seg en tur ut, og da er det ikke sikkert at jeg får tak i henne igjen…..

En av Vinja’s favoritt plasser er oppe på klorestativet ute på balkongen. Der sitter hun å kikker på naboen eller fuglene som spankulerer nede på bakken. Når skjærene oppdager henne, gjør de alt de kan for å irritere henne. Å det lyktes de med til glans. Noen ganger sitter hun i vinduet til kontoret mitt å kikker ut. Ser henne sitte der når jeg har vært borte noen timer, for da må hun følge med alle bilene å se om jeg kommer snart 🐱

For noen dager siden oppdaget Nøttebitteliten, som kravlet seg opp veggen å satt seg til å hvile oppå lysarmaturen på veggen utenfor kontorvinduet mitt. Den var så liten, og jeg tror ikke den var så gammel heller. Jeg kunne ikke se noe til foreldrene, men de var nok et eller annet sted vil jeg tro. Da jeg var ute for å støtte opp Hortensiaen min var den inne i buskene, og jeg skremte den opp å den klatret opp på veggen igjen. Den ble veldig redd stakkar, men når jeg snakket til den med lav og rolig stemme roet den seg ned. Etter det har jeg ikke sett noe til den, og håper ikke at den har blitt mat for skjærene eller måkene 🙈

2 kommentarer
    1. Det er ekorn her også, og de er så nydelige! 😀 Så koselig at dere har det, – pleier gjerne å komme om det er skog i nærheten. Moro å observere de, og kan tenkte meg Vinja synes det er spennende!

      1. Ja vi har en stor familie oppe i skogen ovenfor blokkene. De er stadig nede å hilser på, og er veldig nysgjerrig 😉 Vinja blir helt i ekstase nå Nøtteliten er på besøk 😻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg