Vi må bare sørge for å være mer synlig selv 🧶

 

Heisann!

Himmelen er ikke klar å blå i dag som den har vært de siste dagene, men dekket av en skylag. Temperaturen har krabbet opp på +2C, og det drypper en del fra taket.

Jeg sto ikke opp før klokka nærmet seg 10:30 i dag, men jeg var våken langt føre det. Ble liggende en stund å surfe på mobilen, og da går tiden veldig fort. Til slutt kom Vinja opp i senga å lurte på om jeg hadde tenkt å stå opp, og da var det bare å sette i gang dagen.

I går gikk ferden opp til Veiviseren i Lørenskog Hus for noen timer i Strikkekafé. Det er aldri varmt der på vinteren på grunn av utgangsdøra hele tiden blir åpnet og som er rett ved, så det lønner seg å kle seg godt. Vi pleier å sitte ved det store runde bordet som er i en alkove, men noen satt der allerede da vi kom. E som jobber i informasjonen pleier å reserve bordet for oss, men hun er ikke på jobb for tiden. Etter hvert gikk gjengen som satt der, og da flyttet vi oss dit for det er lenger unna døren og litt lunere.

Da jeg ble med første gangen til Strikkekafé i august i fjor var vi ganske mange, men en del av de faste fra den gangen har falt fra av ulike årsaker. Vi snakket litt om det Bestisen og jeg å bestemte at det var på tide å få inn noen nye håndarbeidsglade mennesker. Så på tirsdag la Bestisen ut informasjon på noen lokale Facebook grupper om at vi satt der fra kl 11, og at alle var velkommen uansett alder osv i håp om at noen nye ville komme. Det kom ingen nye i går, men vi kommer til å fortsette å minne om Strikkekafén utover så kanskje noen får lyst til å komme. Da dette ble startet for et par år siden var det Frivillighetssentralen på Huset som dro Strikkekaféen i gang, og da vi nevnt i brosjyren som forteller om hva som skjer på Huset. Nå som vi er kommet så godt i gang har de slipt taket, og vi må selv sørge for å være mer synlige. Å det skal vi nok klare vettu 😉

I dag har jeg en hviledag og har ikke tenkt å gjøre så veldig mye. Jeg har vært på farten hver dag hittil denne uken, og selv om det er hyggelig ting blir jeg veldig sliten. Må lade opp til i morgen, for da skal jeg kjøre Bestisen til kontroll hos Øyeavdelingen på Ullevål Universitetssykehus. Av erfaring kommer vi garantert til å bli der noen timer… Skal ta med en bok å lese på når hun er inne hos de forskjellige kontorene til drypping av øynene, røntgen og samtale med legen.

Jeg ble forresten ferdig med Bystrikk skjerfet mitt i går, og jeg ble veldig fornøyd med lengden på det. Strikket det jo mye lenger enn det er angitt i mønsteret. Det eneste som er igjen er å feste løse tråder, og så kan jeg begynne å bruke det. Kommer eget innlegg om det litt senere i dag.

Håper du får en fin torsdag 🥰

6 kommentarer
    1. Så fint du er i farten. Strikkekafe høres koselig ut det, men jeg har ikke besøkt den som er nær meg. Vurderer det utover, for da skjer det liksom ikke så mye. Jeg kan bare gå dit, men hittil har det blitt med tanken. Tror det er lurt å “minne” folk på at de finnes, for plutselig kommer det nye! Godt med nytt skjerf. Jeg strikket et i vinter, men tar det ikke i bruk før til våren. Mitt er smalt og ikke så langt. Nå strikker jeg på en genser til meg selv. Ha en fin dag i januar. Klemsiklem 🙂

      1. Jeg er en person som lett kan sette meg til inne om jeg ikke tar meg selv i nakken. Derfor bestemte jeg meg for at det skulle ikke skje når jeg ble pensjonist. Så det å komme seg til Arbeidsstua og Strikkekafé er viktig for meg 🥰 Det er veldig koselig og sosialt så jeg kan anbefale det. Vår Strikkekafé er det jo vi selv som styrer nå, så da må vi også passe på at den holdes ved liv. Jeg har noen skjerf jeg har strikket tidligere som er smalere, og som passer bedre når det blir varmere i været. Klems 🤗

    2. Bra med litt opplysning, og facebook er kjekt til det! Det er ikke så enkelt å finne ut av slikt ellers, og er nok mange håndarbeidsglade rundt omkring. Håper flere dukker opp hos dere etterhvert! 😊👍 Godt å bli ferdig med skjerfet ditt, – alltid moro å begynne på noe nytt! 🥰 Jeg har drevet med papirarbeid idag, – lagt regninger til forfall og tatt utskrifter. Mye ekstra ved et årsskifte.

      1. Ja nå i dag er det jo på sosiale medier vi får holdt oss oppdatert, så da er det bare å sende ut påminnelser hver tirsdag om at onsdag er det Strikkekafé. Ja nå var det godt å bli ferdig med skjerfet, og så får jeg prøve å bli ferdig med et av pleddene mine før jeg begynner på noe nytt. Ikke så mye papirarbeide på meg innen det er på tid å betale regninger om en ukes tid. Jeg har dog en reiseregning jeg må fylle ut å ordne med bilag. Skal jo ha igjen for parkering og kjøring i forbindelse med julemarkedet i november. Klems 🤗

      1. Ja veldig koselig og så sosialt 😊 Jeg håper virkelig at vi klarer å få med oss flere, for vi har jo merket oss at mange er interessert og kommer bort å kommenterer å syntes det ser koselig ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg