Vi lister oss så stilt på tå, når vi skal ut å røve 😡

Image by bgs_digital_creator om Pixabay
Image by bgs_digital_creator om Pixabay

Hei!

Nok en fin vinterdag utenfor vinduene mine, med blå himmel og snart litt sol når den først står opp. Temperaturen har krabbet ned på -3,4C.

I går ettermiddag ringte naboen oppe i 4 etg på hos meg. Han hadde vært nede i kjelleren, og oppdaget at noen hadde brutt seg inn i flere kjellerboder. Vi har 2 boder hver nede i kjelleren, og de hadde vært inne i begge hans. Jeg ble med ned å sjekket om de hadde vært i noen av mine, men det hadde de heldigvis ikke. Vi sjekket hvilke boder de hadde vært i og fikk kontaktet nesten alle å gitt beskjed. Nabo no 2 oppe i 4 etg hadde en ny el-sykkel i boden, og den hadde de tatt mens det tunge dykkerutstyret hans sto igjen utenfor boden.

Vi har calling-anlegg på utgangsdøren, og kjellerdøren var låst så hvordan har de klart å komme seg inn. Ingen av dørene viste tegn på at noen hadde forsøkt å bryte de opp. Er det en eller annen dust som har sluppet dem inn når de har ringt på, uten å sjekke hva eller hvem de skulle til? Eller har de på en eller annen måte klart å skaffe seg en nøkkel? Jeg bor jo rett over kjelleren og har vært hjemme/inne i flere dager, men om jeg hører lyder fra kjelleren reagerer jeg ikke. For det er alltid en eller annen beboer som er der å holder på med noe.

Styreleder kom ned, og hun kunne fortelle at de hadde hvert et par andre steder i borettslaget også for noen uker siden. I tillegg leste jeg på en Facebook gruppe for bydelen, at det har skjedd flere steder i område her den siste tiden.

Når sånne ting skjer, blir man litt engstelig for å oppbevare ting i boden. Jeg har ikke noe av pengeverdi i noen av mine boder, men jeg vil jo ikke bli av med tingene allikevel.

Jeg tenkte at jeg burde sjekke på loftet også, for der har vi også bod (2 i kjelleren og 1 på loftet). Har ikke vært der oppe på flere år, men jeg krabbet meg opp de 5 etasjene for å se hvordan det så ut. Der hadde kjeltringene heldigvis ikke vært.

Sånn nå fikk jeg ut litt frustrasjon og sinne, så nå kan kaffen nytes mens håret mitt tørker.

Håper at din onsdag blir fin 🥰

#innbrudd #forbannet #frustrasjon #kjeltringer #stjele

 

11 kommentarer
      1. Ja det er både trist og skremmende, ettersom vi ikke vet hvordan han/de har kommet seg inn. Det spørs vel om det blir noen arrestasjon her. Håpet er at vedkommende forsøker å selge el-sykkelen og blir tatt på den måten.

      1. Ja det gjør man virkelig, og litt skremt.
        Vi vet jo ikke på hvilken måte den/de har kommet seg inn heller. Vet at mange bare slipper folk inn uten å spørre hva de skal, men det håper jeg virkelig at de slutter med nå.

    1. Å, så kjedelig! Det har vært en del innbrudd i boder rundt her også, men ikke akkurat i vårt borettslag. Jeg ble frastjålet sykkelen min som sto i garasjen, bak bilen vår for noen år siden. Der må de ha kommet seg inn med at noen har kjørt ut eller inn, og før porten lukket seg igjen. Sykkelen til mannen min sto foran min, men den ville de ikke ha 😉

      1. Ja det er det, og man vegrer seg for å oppbevare noe verdi. nede. Jeg er medlem av en gruppe på Face for bydelen, og flere har fortalt om innbrudd i kjellerbodene. Ingen av stedene er det ikke tegn til skade på ytterdør eller kjellerbod, noe som sier meg at noen kanskje har en nøkkel!

      1. Ja det er sant, og jeg begynner å lure på om det kan være noen med nøkkel. Den eller de har vært flere steder i bydelen, og brutt seg inn i kjellerbodene uten at det er skader på ytterdører og kjellerdører.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg