Vi jobbet på og var effektive 💻

Image by Bartek Zakrzewski from Pixabay

Heisann!

I dag er himmelen grå og det regner, som det også ble varslet. Temperaturen ligger på +2,8C nå tidlig på formiddagen.

Som vanlig starter jeg dagen med morgenstellet til Vinja, først medisinering og så påfyll av rent vann og tørrfór + arkeologisk utgraving i toalettet hennes 😉 I mens satt Frk Pus ute på balkongen og fulgte med på en Svarttrost som gikk å lyttet etter mark.

I går var jeg sammen med Bestisen det meste av dagen. Vi dro først til Strømmen og Jernia, hvor hun skulle kjøpe feste til flagget som hun skal montere på rekkverket. Det er jo snart 1 mai og så 17 mai, og da er det jo fint å kunne henge ut flagget. Noe hun ikke har kunnet på et par år.

Når vi kom tilbake til henne igjen dro vi fram hver vår PC og begynte å jobbe med styrearbeidet, som vi måtte ha ferdig i løpet av helgen. Vi skulle først lage/endre en tekst som skulle sendes ut til medlemmene, og det fikk vi ordnet ganske raskt. Så laget vi en oversikt over diverse aktiviteter som foreningen skal ha ut året, som senere skal legges ut på hjemmesiden, Facebook og kanskje sendes på mail 🤔 Der må vi få bekreftet noen datoer ol innen vi kan slippe den. Til slutt så vi over hjemmesiden og bestemte hva som måtte endres og hva vi mener skal fjernes. Vi var begge fornøyd med alt vi fikk gjort 😊

Bestisen hadde noen vårruller i fryseren som hun tok ut og varmet, og det ble middagen i går. Hun kjøpte de på Gigaboks da vi var innom der for en uke siden, og da var de ferske. Tidligere har både hun og jeg kjøpt de som var fryst fra butikken, og de var ikke spesielt gode. Jeg syntes de smakte papir. Jeg kjøpte ikke nå sist, for jeg ville se hvordan de var på smak først og de leverte.

Når jeg kom hjem ut på ettermiddagen ble jeg stående en god stund å snakke med noen naboer, som så smått hadde begynt på en dugnad i bedene rundt deres egen blokk. Han ene er med i styret til borettslaget, og jeg spurte når vi skal ha felles dugnaden. Den blir 15 mai, og heldigvis hadde jeg ikke noe i kalenderen den dagen, for jeg syntes det er veldig kjekt å kunne være med på dugnaden.

Ettersom jeg har vært så lite hjemme denne uken, har jeg helt glemt å vanne alle mine grønne planter. Flere av dem har begynt å henge med bladene, så nå må jeg ta meg sammen å gi dem litt kjærlighet ❤️

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


14 kommentarer
      1. Vi fikk gjort alt vi hadde bestemt at vi skulle gjøre, så nå er vi i rute 😊 Ja i dag er det kjølig, så jeg har skrudd opp varmeovnene og skal slappe av og kose meg inne 🥰

    1. Hei og god søndag til deg også. Grått i hovedstaden i dag, ja. Fyrer i peisovnen, jeg, og tar meg ekstra tid til å lese andres blogginnlegg. Ellers er det en del styrearbeid her også. Sitter som styremedlem i borettslagets styre på andre året.

      1. Tusen takk 🥰 I dag er det perfekt vær å være inne i, og jeg har skrudd opp varmeovnene så det er lunt og deilig inne. Til tider blir det en del jobb når man sitter i et styre, men det er gøy og vi er jo to om jobben så vi deler på det. Klems 🤗

    2. Det er gråvær ute men jeg gikk nesten 2 timer i skogen og så et rådyr på veien hjem. Var hjemme før 9 i dag tidlig så jeg var tidlig ute. I går hadde jeg en fin stund på Oslo gamle raadhus med dyktige folk, ble fortalt at alle hadde en master innen musikk. Så det var proffe utøvere som trakterte både flygel og fele/fiolin like godt. Det var Sentrumsløpet samme ettermiddag og det bar gatene preg av. Løp det 6-8 ganger selv på 1990-tallet. Skal snart ut en tur igjen men nå blir det med sykkel, regner litt men det må man tåle. Laks til middag blir det siden i dag. Ha en fin dag.

      1. Jeg holder meg nok inne i dag ettersom det er kjølig og regn. Deilig med en dag hvor man ikke har noen planer også. Jeg så på opplysningsskiltet over motorveien på veg hjem i går at det var Sentrumsløpet. De oppfordret folk til å unngå å kjøre inn i Oslo. Jeg skulle ikke så langt, så det var helt greit for meg. Ha en fin søndag.

    3. Lei av gråværet, men meldt en del finvær til uka heldigvis 🙂 Hørtes ut som dere gjorde en god jobb, kos med vårruller, men lenge siden jeg har spist det nå.. Håper du fikk liv i plantene igjen.. God søndag videre <3

      1. Hihi, jeg har ikke kommet meg lenger enn til bloggen, så plantene henger litt enda. Ja vi fikk unna mye ugjort i går, så nå har vi kontroll på det som kommer før og etter sommeren. Det er ikke alltid vårruller man kjøper i butikken er så gode, men disse siste her var faktisk “nesten” like gode som de man får på restaurant. Det er godt vær ute og være inne i, så jeg koser meg i varmen. Klems 🤗

    4. Da har dere vært flinke, – bra å ha noen som kan ordne opp med slikt! 👍 Vårruller er godt, men altfor sjelden jeg spiser det. Kjølig og regn her også (nesten snø). Kos deg med innesysler idag! 🤗

      1. Ja jeg syntes også at vi har vært flinke, og om vi ikke har fysisk gjort de endringene vi mener vi skal gjøre er vi godt i gang 😉 Det er en stund siden jeg spiste vårruller også, og disse var veldig gode. Det har sluttet å regne her nå, men det er fortsatt overskyet og kjølig ute så jeg nyter innetilværelsen.

    5. Litt ulikt deg å glemme plantene dine 😉 Men sånn er det når man har mye på gang og hodet er fullt av masse gjøremål. Vårruller er godt, ja, men noen er klart bedre enn andre. 😉

      1. I den siste tiden har jeg vært flink til å passe på plantene mine, men så det kommet en tid hvor jeg nesten ikke har vært hjemme. Å ja, det er stor forskjell på vårruller, og noen er ikke gode det er helt sikkert 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg