Vi hadde det så koselig

På torsdag kveld fikk jeg en melding fra Marit en barn/ungdomsvenninne, som lurte på om jeg hadde noe på timeplanen, fredag formiddag. Hun var kommet ned fra Steinkjer for å besøke broren og svigerinnen, som hun pleier å gjøre fra tid til annen.  Jeg hadde bestemt å møte Anne for å dra på Tveita denne fredagen, så da ble det raskt bestemt at vi alle tre skulle møtes over en kopp kaffe der nede.


Etter en stor bamseklem ramlet damene inn på Jordbærpikene, hvor det ble lunch. Jeg hadde ikke fått spist noe enda, så jeg var skrubbsulten. Valget falt på et rundstykke med egg og reker. Ikke det letteste å spise når rundstykket var litt seigt, men det gikk da ned. Etterpå skeiet jeg ut med et deilig stykke ostekake til kaffen min 🍰☕

Det var over 20 år siden vi så hverandre sist, ettersom Marit flyttet med mann og barn til Steinkjer for mange år siden. Litt kontakt på Facebook og på Snap har det blitt i det siste, men det blir jo ikke helt det samme. Praten gikk i et sett og vi hadde det så koselig. Mye å fortelle om og oppdatere hverandre om. På 20 år har det jo skjedd ganske mye på både godt og vondt, sånn er det jo for alle det.

Når man sitter sånn å skravler så glemmer man tid å sted, og tiden bare flyr av sted. Jeg så ikke så nøye på klokken da vi satt os ned, men jeg tror vi satt der i litt over 3 timer. Når vi bestemte at nå måtte vi se å komme oss videre, begynte de som pleier å spise middag på Jordbærpikene å komme 😉

Marit skal være her en uke, så vi snakket litt løst om å møtes igjen midt ut i neste uke. Jeg håper virkelig at vi får det til, for det var så hyggelig å treffes.

#venninner #treff #lunch #kaffe #kos #hygge #jordbærpikene #blogg

4 kommentarer
    1. Så koselig da😊 Kan tenke meg det var spennende å møte hverandre etter så mange år Da er det ikke rart timene flyr når man begynner å skravle.
      Ha en fin lørdag😊

      1. Marit og jeg hang mye sammen da vi var i tenårene, og var mye med familien hennes på hytta i Numedalen. Tiden fikk virkelig syvmilstøvler på når vi satt der å pratet. Skulle ønske at man kunne sette bremseklosser på klokken 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg