Ventetiden på insulin er over

 

 

Heisann!

For noen uker siden skulle jeg fornye resepten på ProZinc insulin til Ronja, og fikk litt sjokk da apoteket ikke kunne skaffe den. Vel, det var leverandøren som ikke kunne skaffe til veie medisinen.

Jeg fikk da vite at de tidligst regnet med å få den inn på lager i uke 39, men helt sikker kunne de ikke være. Dette var jo et stort problem for meg, for den insulinflasken jeg nå tar av går ut nå på søndag i uke 40. Etter en samtale med dyrlegen fikk jeg bekreftet at jeg kunne å fortsette å bruke av det jeg hadde inntil ny flaske kunne skaffes til veie.

Vi er nå i uke 39 og i går sjekket jeg på nettet og fant ut at insulinen nå var på lager igjen. Derfor dro jeg ned på apoteket da jeg var ute å handlet og bestilte den. Det var ganske langt på dagen, så hun kunne ikke love at jeg hadde den i dag men på fredagen. Jeg kjente en stor lettelse over at ventetiden var over, for selv om jeg kunne bruke av den jeg har så er det ikke ideelt.

Da jeg var nede på Meny for å handle, ringte de fra apoteket for å høre om jeg trengte sprøyter. Det hadde jeg allerede kjøpt for et par uker siden, så det gjorde jeg ikke. Så bra sa damen, for det kan vi nemlig ikke skaffe akkurat nå. Med andre ord, hadde jeg ventet til i går med å kjøpe sprøytene så hadde jeg måtte gå derfra uten. Kjenner jeg blir litt matt av hele dette systemet! I det ene øyeblikket får man sprøyter, men ikke det man skal fylle dem med. Så i neste så er det omvendt….

Jeg håper ikke at det skal være sånn hver gang jeg må fornye resepten til Ronja!!

 

#katteliv #medisin #insulin #prozinc #ronja #oppgitt #håpløst

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg