Venninnetreff med god mat

Jeg har jo fortalt om hvordan bestisen og jeg bytter på å være hos hverandre på lørdagene. Da har vi enten med oss fargesaker eller noe håndarbeide, og så lager vi god mat mens vi prater hull i hode på hverandre.

I kveld har bestisen hvert hos meg og da satt vi begge to å strikket. Hun på babytøy til tantetvillingene sine, og jeg pusler litt med et nytt pledd i brunt og beige. Orker ikke å strikke så mye av gangen, så det tar nok litt tid innen det blir ferdig vil jeg tro.


Bildet har jeg lånt fra meny.no.

De siste gangene vi har vi gått for Mexikansk gryte og mye kjøtt, men i dag gikk vi for kyllinggryte Bali med ris til. Det er raskt å slenge sammen, og så utrolig godt. Jeg hadde en en pose med kyllingfiléer i fryseren som ikke var åpnet enda, og gryterettpakken i kjøkkenskapet. Derfor slapp jeg å gå i butikken for å handle inn noe til middagen. Noen ganger er det faktisk greit å ha et lite lager 😊

Ellers så hadde jeg jo igjen litt godis fra jul som vi koste oss med etter middagen.


#mat #middag #vennetreff #kyllinggryte #godis #håndarbeide #strikke #blogg

16 kommentarer

Siste innlegg