Venninnekveld, januarregninger og katteliv

Hei og god søndag!

Ute skinner sola fra en knallblå himmel, med en ganske behagelig temperatur på +2,4C.

Dagen startet med at jeg gikk løs på bunken med januarregninger, og jeg var spent på om jeg måtte dele den opp eller om jeg fikk betalt alt på en gang. Ettersom jeg har vært gjerrig med siste utbetaling fra NAV, så var det heldigvis nok på kontoen + litt til. På mandag fylles kontoen opp igjen, så det ser ut at jeg skal klare meg greit økonomisk denne måneden også 😊

Image by kalhh from Pixabay
Image by kalhh from Pixabay

I går pakket jeg ned håndarbeidet og dro til Bestisen for en kveld med god mat, og masse skravling. Hun serverte sin gode Chili con Carne til middag, og huff så mett jeg ble. Litt senere hentet hun fram hjemmebakte boller til kaffen.

Jeg hadde tatt med meg den myke kosesenga, som kattene mine nektet å gå, sitte eller ligge i. Den har bare stått innpakket i plast ute på balkongen en evighet, men nå får niesen til Bestisen hund i slutten av måneden å ville gjerne overta den. Den er vel i utgangspunktet til hunder, men jeg tenkte at kattene mine også ville like å ligge mykt og godt. Akk nei, de hatet den begge to.

Lånt fra et eller annet sted på nettet

Her jeg bor er det Telenor som har ansvaret for tv kanalene, og de har siden før jul vært i forhandlinger med TV2 om kanalpakken deres. Da de ikke ble enig gikk kanalene i svart. Dette har egentlig ikke vært noe stort problem for meg, ettersom jeg ser veldig lite på TV2 bortsett fra “Hver gang vi møtes”.

Jeg har sett alle sesongene, og syntes det var litt leit å ikke kunne se denne sesongen som startet for 3 lørdager siden.

Bestisen får sine tv kanaler fra Telia, så når jeg var hos henne i går fikk jeg sett de to tidligere programmene før vi så gårsdagens. Så får vi se da om jeg kan få sett programmet her hos meg neste lørdag, for de må da snart bli enig om det de krangler om.

Jeg ble ikke så lenge hos Bestisen, og var hjemme før 22:30. Vinja satt ved døra og ventet på meg, og hadde tydeligvis savnet meg. Hun har ikke helt vennet seg til å være alene, nå som Ronja ikke er mer, men det må hun bare bli vant med 🥰

Nå ligger hun på fotskammelen å ser intenst på meg, og venter på at hun skal få dagens skål med våtfór 😉.

Håper du har en fin søndag 🥰

#været #søndag #regninger #chiliconvarne #katteliv #venninnekveld

 

12 kommentarer
    1. Høres ut som du har hatt en koselig lørdag. Vi har Sumo, så jeg får sett programmene, men har ikke sett det fra i går enda. Skal kose meg med det i morra tenkte jeg.
      Fortsatt god søndag! 🙂

      1. Det ble en veldig hyggelig kveld i går, og med den gode maten ble den perfekt.
        Skal ikke avsløre noe om gårsdagens Hver gang vi møtes, men det var veldig bra som de to følgende også var.
        Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Så sant jeg har nok penger på bankkontoen prøver jeg å unngå å dele opp regningene. Januar kan være en tøff måned, men denne gangen ble jeg ajour heldigvis. Jeg har nok andre kanaler som jeg trekkes til enn tv2 og søsterkanalene deres. Jeg kan alltids besøke Bestisen igjen for å se Hver gang vi møtes 😉

      1. Januar er en tøff måned med mange og store regninger, og det føles veldig godt at regnskapet gikk opp med litt ekstra tilgode 🥰

        Hver gang vi møtes er jo en flott serie, men jeg kjenner jeg begynner å dra på årene. Deltakerne er i mange tilfeller veldig unge og jeg har ikke hørt om dem 🙉 Ha en fin søndagskveld 🥰

      1. Ja når jeg har muligheten til å betale alle på en gang, gjør jeg det. Dessverre så må jeg mange ganger dele opp. Det var en stund siden jeg hadde vært hos Bestisen, og vi mangler aldri noe å prate om, hihi. Det ble veldig koselig 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg