VenninnebesĂžk, og jeg kom meg sent i seng, jesp!

Photo taken with Focos

Heisan og god formiddag, tror jeg!

Ute er det en grÄ dag sÄ langt, men iflg yr.no skal sola komme pÄ besÞk ut pÄ dagen. Vi fÄr se om de har rett. Temperaturen ligger pÄ +2C.

Jeg kom meg sent i seng i natt, sĂ„ jeg er litt sigen i hode og kroppen enda. Det var dumt Ă„ sitte oppe sĂ„ lenge, men jeg begynte Ă„ se pĂ„ Granchester pĂ„ Circus Ă„ lot den ene episoden etter den andre komme og gĂ„. Jeg er pĂ„ kaffekopp no 2, sĂ„ hode begynner Ă„ vĂ„kne nĂ„ kjenner jeg 😉

I gÄr jakta jeg rundt i kokebÞkene for Ä finne noe Ä spise til Bestisen kommer pÄ besÞk. Mye godt, men det tok tid Ä lage samtidig som det var litt kraftig mat. Noe det har blitt mye av siden lenge fÞr jul, sÄ jeg var klar for noe lettere. Til slutt endte jeg opp med stekt laks, som jeg skal servere til coleslaw og/eller aioli og poteter.

Jeg har ikke bare sittet Ä latet meg og ventet pÄ at hode og resten av kroppen skal vÄkne. Niks, jeg har ryddet under stuebordet, hvor det hadde samlet seg en del ukeblader og bÞker. Har ogsÄ gjennomgÄtt skuffene i den ene kommoden min, og sortert ut ting som ikke trengte Ä ligge der. Som blant annet glukosemÄleren som jeg kjÞpte nÄr Ronja fikk diabetes. Den er nesten ikke brukt, sÄ jeg vet ikke om kan fÄ solgt den? Kostet jo en del, sÄ det hadde vÊrt greit Ä fÄ tilbake noen av pengene.

HĂ„per du fĂ„r en fin lĂžrdag đŸ„°

#lĂžrdag #helg #venninnebesĂžk #rydde #mat #vĂŠret

 

19 kommentarer
    1. SĂ„ koselig med venninnebesĂžk! Hun er heldig som fĂ„r servert middag ogsĂ„. 😊

      Jeg stod og kikket pĂ„ en slik kopp i gĂ„r. Stod i do-kĂž pĂ„ en bensinstasjon. KjĂžpte den nesten, men sĂ„ oppdaget jeg at den kostet 225 kroner, og da droppet jeg det. 😀

      1. Lenge siden jeg har hatt noen pĂ„ besĂžk, og det ble veldig koselig. Vi pleier Ă„ bytte pĂ„ Ă„ vĂŠre hos hverandre pĂ„ lĂžrdagene, hvis ikke noe kommer i veien. Da serverer vi alltid middag, noen gang veldig enkelt og andre ganger noe som tar tid Ă„ lage. Disse Mummi metallkopper er dyre. Jeg har 3 stykker, men har vĂŠrt heldig Ă„ fĂ„tt alle sammen til nedsatt pris 😊

    2. Hyggelig med besĂžk da..og laks er jo veldig godt ! Bare det ikke blir for ofte fĂ„r man “tĂ„le”Ă„ vĂŠre litt lenge oppe en gang i blandt… Koselig det mumikruset… LĂžrdagsklem <3

      1. Det ble en veldig koselig ettermiddag og kveld i gĂ„r, og maten smakte himmelsk godt. Jeg har dessverre klart Ă„ tippe dĂžgnet pĂ„ siden, og klarer sjelden Ă„ komme meg i seng normalt. MĂ„ skjerpe meg nĂ„ kjenner jeg. Kaffen drikkes ofte i mumikrus her hos meg, og disse i metall er litt ekstra kule syntes jeg. Ha en fin sĂžndag, klem đŸ„°

      1. Det var pĂ„ tide Ă„ rydde nĂ„, og det blir mer av det utover nĂ„. For nĂ„ skal jeg kvitte meg med alt som ligger og/eller henger i skapene, som aldri blir brukt. Vi koste oss veldig i gĂ„r, og maten smakte himmelsk. Ha en fin sĂžndag đŸ„°

      1. Jeg har ikke hatt gjester/venninner pĂ„ besĂžk siden bursdagen min i jula, sĂ„ det var veldig koselig med selskap. Vi pleier som regel Ă„ mĂžtes hver lĂžrdag, og bytter pĂ„ Ă„ vĂŠre hos hverandre. NĂ„ har det ikke passet pĂ„ en stund, men nĂ„ blir det nok mer regelmessig igjen tror jeg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg