Venninnebesøk, god mat og tv-kveld

Image by TanteTati from Pixabay
Image by TanteTati from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute er det blå himmel og sol, men det blåser ganske heftig. Det ser nesten ut som noen av trærne danser en latinsk dans 😉 Temperaturen har landet på +3,6C.

Jeg sitter å nyter den første koppen med kaffe, og lurer litt på hva jeg skal gjøre først. Planter som skal vannes eller gjennomgå undertøys- og sokkeskuffene, for å kaste det som er slitt. Kanskje ikke det mest spennende, men det må gjøres….

I går pakket jeg med meg strikketøyet og dro opp til Bestisen, for en ettermiddag og kveld med god mat og masse prat. Hun serverte kyllingfilé fylt med hvitløksmør surret med bacon på en seng av rotgrønnsaker. God og ikke så mektig mat.

Jeg har latt det grønne bestemorteppe ligge for en stund, og prøver i stedet å få ferdig et teppe jeg strikker i grønt pleddgarn. Det begynte jeg faktisk på lenge før det andre. Jeg var ganske effektiv i går og har kommet et godt stykke på vei de timene jeg var der.

Det var full pakke på tv i går også, først med MGP delfinale som vi begge må se men som vi irriterer oss over hvor dårlig det er. Greit at det er Corona, men de kunne godt ha gjort det litt mer glamorøst allikevel. Så ble det Hver gang vi møtes, hvor det var Jarle Bernhoft sin dag. Til slutt så jeg Kåss til kvelds før jeg pakket sammen tingene mine å dro hjem igjen.

Det var sent da jeg kom hjem, men jeg endte allikevel opp med å se siste avsnittet av Stjärnorna på slottet innen jeg krøp under dyna. Det var komiker og skuespiller Per Andersson sin dag. Jeg elsker dette programmet, som avkler og viser at kjendisene ikke er annerledes enn oss “vanlige” menneskene. Ikke det at jeg noen gang har trodd noe annet, men enkle andre har nok det.

Da jeg skulle ta av meg smykkene min for natten, oppdaget jeg at jeg hadde mistet en av favoritt-øredobbene mine. En rund øredobb i svart med en blodrød (ikke ekte) sten. Hvor jeg har mistet den vet jeg ikke, men jeg mener at den var på da jeg så meg i speilet på badet hos Bestisen. Jeg har bedt henne sjekke om hun kan se etter den. Krysser fingrene for at den er der, for ellers er den nok tapt for alltid 😢

Håper du har og får en helt nydelig søndag 🥰

 

#været #søndag #rydde #venninnebesøk #godmat #håndarbeid #tvkveld #mistet

 

13 kommentarer
    1. Så koselig med slik venninekveld 😀 MGP er dårlig synes vi også. Og merkelig opplegg nå. Men vi så på i går da. Og må nok ha med finalen. Ellers ikke så ivrige lenger 😄 Håper du finner igjen øredobben. Kjedelig å miste sånt 😳 God søndag. 😀❤

      1. Ja disse venninnekveldene er gull verdt, og nå har vi kommet ordentlig i gang igjen. Ja jeg er ordentlig skuffet over hele opplegget rundt MGP, og syntes nok at de kunne ha brukt litt mer energi på å få det finere. Kveldens høydepunkt for oss var faktisk Northkid med Bilal. Ja jeg håper virkelig at Bestisen finner øredobben min, men tviler på det. Jeg er jo så uheldig at jeg har nok mistet den ute et sted. Ha en fin søndag 🥰

    2. Det hørtes ut som en veldig kjekk venninnekveld ♥ Sånn som det skal være, sånn som jeg savner en del nå.
      Håper du finner øredobben. Ikke kjekt å miste sånt.
      Ha en flott søndag sånn ellers ♥

      1. Bestisen og jeg begynte med disse venninnekveldene tilbake i 2013, og fant ut at det var så koselig at vi fortsatte med det. Jeg fikk akkurat melding fra Bestisen, om at hun hadde leitet etter øredobben over alt hjemme hos seg uten å finne den. Om den ikke ligger i bilen min, tror jeg dessverre jeg må se den som tapt dessverre. Ha en fin søndag du også.

      1. Ja disse lørdagskveldene våre er så fine, og vi koser oss med god mat å prater høl i hode på hverandre 😉 Jeg fant øredobben min i bilen, etter å ha lett etter den i 20 minutter 😊

      1. Det var en stoooor lettelse at jeg fant igjen øredobben. Bilen skal til innvendig og utvendig vask om litt, og da hadde i alle fall dobben vært borte for godt 🙈 Ha en fin mandag du også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg