Vemodig dag, gjenåpning og katteliv

Heisann og god formiddag!

Ute er det en grå dag med regn i luften, og en temperatur som har landet på +11C.

Jeg sitter å nyter den første kaffekoppen og er litt vemodig til sinns, for om noen timer skal jeg i begravelse til en eldre nabo. Det som er så trist er at nå som han er borte, er det kun min nærmeste nabo igjen av den generasjonen. Disse flotte menneskene med all kunnskapen og minnene, som hadde så mange fine historier å fortelle fra de var unge. Fra jeg og mine jevngamle var barn/unge… Da er det lov å føle seg trist og vemodig på en sånn dag 😢

En ny uke har så vidt begynt, hvor hverdagen for de aller fleste vil gå tilbake til “normalen” igjen. Jeg var inne å sjekket jobbmailen i løpet av helgen, og de krevde ikke at vi alle møtte på jobb igjen i dag (i morgen for meg). Det var valgfritt, noe som passer meg ganske bra.

Med alt som har skjedd med Ronja siden august, som skal ha insulin hver morgen og kveld kl 9 føles det godt å fortsette å jobbe hjemmefra. For jeg kan nemlig ikke holde på å gi henne insulin til forskjellige tider, nei her gjelder det å ha faste rutiner. Det vil si at de dagene jeg må på jobb, når det skjer, kan jeg ikke begynne før kl 10.

Til fredagen skal vi tilbake til veterinæren for å ta en ny blodprøve for å sjekke glukosenivået hennes, og for å få vite om jeg kan fortsette med samme dose insulin som nå. Jeg krysser fingrene for at hun har stabilisert seg, så slipper vi å sjekke det igjen om 2 – 3 uker igjen.

Nå er kaffen drukket opp og jeg gjøre meg i stand til jeg skal i begravelsen.

Håper du får en fin mandag 🥰

#vemodig #katteliv #gjenåpning #blogg #minblogg #hverdagsliv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg