Velkommen september 🍂

Image by Agata from Pixabay

Heisann!

Ute skinner solen og det er ikke en sky på himmelen så langt. Temperaturen i skyggen da jeg sto litt sent opp var +13C, og i solveggen +25C.

Jeg har sovet så hardt i natt, og ikke vært våken en eneste gang å slo opp øynene litt over klokken 10. Vinja lå i godstolen min, og da jeg litt smal i øynene kom ut i stua så hun irritert på meg. Som for å si, var det nødvendig å sove så lenge da 😾

Feberen henger fortsatt i og jeg føler meg ikke akkurat i toppform i dag heller. Derfor kommer jeg ikke til å gjøre de store sprellene. Tar det med ro og slapper av sånn at feberen forsvinner igjen. Tror det mest anstrengende jeg kommer til å gjøre er å brette og legge bort klesvasken fra i går 😉

Hvordan gikk det med vaskemaskinen, oppførte den seg som den skulle? Jepp, det gjorde den og kjørte snilt igjennom alle programmene. Så konklusjonen på hvorfor den ikke gjorde det sist, er nok at det var alt for lite tøy oppi.

Ettersom formen var så dårlig i går, brukte jeg dagen på å skrive i feriedagboken min. Jeg begynte så friskt i starten av ferien, og så ble den liggende der. Da jeg lukket den i går kveld var det fortsatt noen dager jeg ikke hadde skrevet om, og det har jeg tenkt til å gjøre i dag. Mulig jeg har fortalt det før, men hey gjør det igjen… Jeg har skrevet feriedagbok så lenge jeg kan huske, og der skriver jeg om turer og andre ting som skjer i løpet av feriedagene. Disse dagbøkene er fine minner og veldig gøy å hente fram å lese igjennom.

Tenk at i dag er det altså 1 september, og den første høstmåneden som jeg ønsker velkommen med åpne armer. Jeg elsker høsten og fargene som kommer ute i naturen. Noen av de samme fargene henter jeg inn i stua også. Til helgen kan det nok hende at gardiner, duker og litt annet stasj i stua blir byttet ut i høstens farger 🍂

Håper du får en fantastisk torsdag 🥰

 

8 kommentarer
    1. Så bra at maskina oppførte seg eksemplarisk. Vaskemaskinen skal bare virke, slik er det med den saken. Tenker det er er en fin greie å skrive om ferier, alt skriftlig kan være godt å se tilbake på, om det er noe en ikke husker og spekulerer på. I dag er sommeren tilbakelagt, men nydelig her også-med sol :). Ha en riktig fin torsdag og fortsatt god bedring. 🙂

      1. Tusen takk 🥰 Jeg er jo ganske heldig egentlig, hvis vaskemaskinen skulle ryke, for to trapper ned og igjennom til neste oppgang har jeg et fellesvaskeri med to store vaskemaskiner, sentrifuge, tørketrommel mm. Allikevel er det greiest når ens egen maskin fungerer som den skal. Ja det er nettopp det med det vi skriver for hånd, det er der og blir ikke slettet når hardisken går til dundas. Jeg liker å skrive for hånd, dels for at det er koselig men også for å bevare håndskriften min. Klem 🤗

    2. Åh, så bra at vaskemaskinen fungerte som den skulle! Lurt å skrive dagbok, – jeg var flink lenge, men så ble det noen dager hvor jeg glemte det bort og dermed har den blitt liggende urørt. Ikke for seint å ta tak i den igjen da. 🙂 Ja, herlig med høsten! Liker både alle fargene som dukker opp i naturen og at været blir litt kjøligere, – synes ofte det kan bli for varmt om sommeren. Koselig når det blir mørkere og man kan tenne lys inne. <3 Ønsker deg en fin torsdag og fortsatt god bedring! <3

      1. Ja det var godt det ikke var noe galt med vaskemaskinen. Er vel fortsatt garanti på den, men det blir så mye styr. Jeg har igjen å skrive om 4 dager i ferien nå, og det skal jeg ta etter jeg har spist middag. Jeg syntes også at det kan bli for varmt om sommeren, og er glad når høsten kommer med litt lavere temperaturer og fine farger. Det er jo så koselig å tenne lys i lykter og lysglass. Klem 🤗

    3. Så lurt med feriedagbok!🤗
      Det har jeg aldri tenkt på.
      Håper formen er bedre i dag. Det var nå godt at du fikk sove. Nyt septemberkvelden!🍃🍁

      1. Formen var ikke så bra på morgenen i dag, men den er mye bedre nå i kveld heldigvis. Feriedagbok er kjekke greier, og så koselig å hente fram senere og lese i. Har flere sånne fra mange feriereiser. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

    4. September – måneden i året som har flest bokstaver i seg, hele 9. Men høsten er fin den med farger og fine kvelder. Nå har mine foreldre fått nytt hjem – en leilighet på 50 kvm med alt på ei flate. Så det er mye styr, tanker og mange nye utfordringer rundt det. Men de har et stort og solid nettverk rundt seg. Det er min søster som holder orden på papirer og den slags, har erfaring fra skattekontor så det fikser hun greit. Det er ca 4-5 uker til flytting – så det blir vemodig men en ny hverdag i trygge omgivelser. Ha en fin kveld.

      1. Så bra at foreldrene din har fått seg leilighet. Stor forandring, men sikkert greit og enklere med alt på en flate. Ja nå har vi begynt på høsten, selv om det ikke virker sånn enda. Jeg elsker høsten, og koser meg med tente lys på kvelden. Ha en fortsatt fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg