Vela-genseren vokser sakte men sikkert 🧶

 

Heisann!

Da var vi passert midnatt med 1,5 time, og strengt tatt burde jeg allerede ha vært i seng. Så er det jo sånn da at jeg er ei ordentlig Nattugle, som jeg har sagt noen ganger før.

Ettersom skulderen min var litt bedre igjen i dag, klarte jeg ikke å holde fingrene vekk fra strikketøyet. Jeg hadde ikke fått strikket så mye de siste dagene, så det var greit å komme noen omganger over vrangborden.

Det er et tidkrevende mønster, ettersom det ikke er mer et par steder man kan strikke bare rett eller vrangt. Når det er sagt så elsker jeg mønsteret for det er helt annerledes enn noe jeg har strikket tidligere. Det tok en stund innen jeg kunne se mønsteret, men nå er det helt tydelig.

Jeg tok bilde tidligere på dagen i går, og strikketøyet har blitt noen cm lengre siden da. Ifølge mønsteret skal bolen være 40 cm før jeg skal felle til armene, og strikke for- og bakstykket hver for seg. Syntes det virker litt kort, så jeg kommer nok til å strikke litt lenger tenker jeg.

Før helgen bestilte jeg mer kaffe fra Kaffekapslen, og nå håper jeg at pakken kommer i morgen. Jeg har nemlig bare 2 puter med kaffe igjen. Det holder bare til i morgen, etter det…!

Da er det vel på tide at jeg krabber under dyna 😴

8 kommentarer
    1. Det blir en fin genser. Satte på min pc-vifte nå som jeg kjøpte på Rusta, var deilig. Sikringa på kjøkkenet gikk i går morgen, ble litt kaos og stress da jeg ikke kunne finne nøkkel til sikringskapet. Da jeg kom hjem lånte jeg en nøkkel av en nabo. Melka var litt varm men brukbar, fryseren var helt det ok. Skal hente sykkelen min i dag fra service. Ble mere enn venta så jeg må nok regne med 5-6000,- kroner. Mye penger men billigere enn og skaffe ny. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 🥰 Jeg tror jeg har en sånn vifte også, men har ikke hatt behov av å bruke den enda. Blir nok mer aktuelt når det blir varmere ut. Noe hærk når sikrkingene går, og man ikke kommer inn i skapet. Godt det gikk bra med både fryseren og maten i kjøleskapet. Ha en fin dag.

    2. Så flott mønster, – artig å strikke slikt selv om det tar litt ekstra tid! Jeg bestilte kaffeputer for litt siden, – mye billigere der enn i butikken og så er de raske til å sende. Kos deg videre med strikkingen og ha en fin dag! 🤗☀️

      1. Ja jeg falt for mønsteret med en gang jeg så det, og jeg tror denne genseren blir fin. Man sparer en del inn på å handle hos Kaffekapslen, og de er veldig raske med å sende. Nå bestilte jeg sent fredag kveld, og da er det forståelig at det tar litt lenger tid. Skal ta det litt med ro og ikke strikke så mye i dag, sånn at jeg har en fornøyd skulder på Strikkekafe i morgen. ha en fin tirsdag 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg