Vekkeklokke! Jeg har jo en på fire ben 😺

Heisann og god søndag!

Ute er himmelen nesten helt blå, men det blåser en del kan jeg se. Håper bare det ikke er en vind som drar med seg mange skyer ☁️. Temperaturen på morgenen lå på +4,6C.

Da jeg la meg i går slo jeg av alarmen, for jeg tenkte jeg skulle sove til jeg våknet av meg selv. Skjedde det? Niks, for når klokka dro over 9 hoppet en utålmodig Vinja oppå magen min, samtidig som hun mjauet høyt. Hun skulle ha godbit med medisin inni, og det var ikke aktuelt å vente. Så da var det bare å stå opp det…

Nå har frk Pus også fått våtfóret sitt og ligger på senga mi å tar formiddagsluren 😸

I dag har jeg tenkt til å ha en sløv dag, for å lade ordentlig opp til en veldig aktiv uke. Å med det mener jeg ikke at jeg bare skal sitte i godstolen uten å gjøre noe. Nei, jeg skal strikke litt på den siste fargeglade sokken min, sånn at jeg blir ferdig med hælen og kanskje litt lenger. På tide å få sokkene ferdig, sånn at jeg kan gå videre til et nytt prosjekt 😉 Å dersom sola varmer opp balkongen, setter jeg meg der å leser litt også.

Tidligere i år kjøpte jeg en del nye planter, og så langt ser alle friske og fornøyde ut. Spesielt glad er jeg for at mini Monsteraen min (bilde over) vokser og trives, for jeg har nemlig ikke vært heldig med de jeg har hatt tidligere. Den står i kjøkkenvinduet mitt og får lys hele dagen, men ikke direkte sollys. De jeg har hatt før har vært større og har stått på en pidestall i stua, hvor det ikke har vært like mye lys. Så får vi se da hvordan det går 🤔

Det begynner å bli en stund siden jeg var på besøk hos naboene i blogg blokkene, og i dag skal jeg ta meg en runde for å se hva som skjer 😉

Tror jeg må fylle opp kaffekoppen en gang til jeg ☕

Håper du får en fantastisk søndag 🥰


14 kommentarer
    1. Sola skinner idag også, men fortsatt en kald vind. Godt å kunne benytte dagen til å lade batteriene, og sikkert fint ute på balkongen nå! 🥰 Jeg hadde en vanlig Monstera som så litt stusselig ut, men så klipte jeg opp stammen og satt de i vann. Nå har det blitt røtter, så da satte jeg de i jord, – håper de kommer seg. Ha en fin søndag og kos deg med strikking/lesing! 🤗

      1. Himmelen er knallblå nå, og om ikke lenge kommer sola på balkongen og da blir det varmt der. Jeg føler jeg må ha en dag i uka hvor jeg kan lade batteriene og slappe av. For neste uke skjer det noe hver eneste dag, og jeg vet jeg kommer til å bli sliten selv om det interessante ting 😉 Jeg har aldri forsøkt å sette Monstera stammer i vann, men takk for tipset som jeg skal forsøke om planten begynner å mistrives. Etter at jeg kjøpte meg sånn fuktighetsmåler som jeg bruker for å sjekke jorden til plantene, har jeg ikke tatt livet av noen planter. Har ikke fått tatt fram strikketøyet enda, for jeg har vært rundt om i bloggblokka på besøk 😉 Ønsker deg en fin søndag, klem 🤗

    2. Jeg skulle ønske jeg kunne sove så lenge om morgenen:)
      Ellers fin plante:)
      Hyggelig å kunne bare late seg og leser en bok eller stikker på verandaen.
      Fint vær i dag her også og jeg har vært ut en tur:)

    3. Ble pent vær i dag men vind. Det var en grei liten konsert i går på Oslo gamle raadhus. Dro tidlig innover så gikk en tur uten stress før det startet. Var en tur ute i dag. Er på tide og fikse sykkel, legge om til sommerdekk og nye slanger. Og ikke minst vask. Vedlikehold er ikke det jeg er best på. Ha en fin kveld.

      1. Ja det har vært litt vind i dag, og det var litt kjølig da jeg åpnet balkongvinduet. Så bra du koste deg på konsert i går. Greit å ha sykkelen klar til våren. Jeg må få på sommerdekk på bilen snart og få vasket den både innvendig og utvendig. Sistnevnte skulle jeg ha gjort for lenge siden. Ha en fortsatt fin kveld.

      1. Ja Vinja kommer stort sett å vekker meg rundt kl 9 hver dag, og det er langt hyggeligere enn ulyden fra alarmen 😉 Jeg hadde en fin søndag, og fikk ladet batteriene ordentlig. Klems 🤗

    4. Jeg fikk avlegger av en Monstera-plante som nå trives her og jeg må plante om i en mer passende krukke 🙂 Artig plante!
      Håper uken ikke blir alt alt for travel. Lag deg en fin mandag 🙂

      1. Så gøy at avleggeren trives og vokser 🥰 Håper og krysser fingre for at min nye også skal gjøre det videre. Det blir en uke med noe hver dag, så jeg regner med at jeg må legge meg på lading igjen til lørdagen. Det skal nok gå bra. Ha en strålende mandag, klem 🤗

    5. Håper du fikk den søndagen du ønsket deg <3 Jeg har en i sengen som er like mye murmeldyr som meg så her nytter det ikke å stole på noen levende vekkerklokke 😀 Hun sover like lenge som meg hehe.

      1. Hihi, det er vel litt forskjell på hunder og katter der tror jeg. Har skjønte det fra venner som har hund at de liker å sove om morgenen. Begge min katter har vært morgenpuser, og sørget for at jeg ikke sov for lenge 😉 Ellers hadde jeg en deilig og avslappende søndag, som har gjort meg klar til å ta fatt på en ny uke med mye aktiviteter. Ha en strålende søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg