Vaskedag og regnvær ☔

Image by Adam from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute regner det i dag, og det er et sånt vær hvor det er godt å være inne. Temperaturen ligger på +12C.

Jeg skulle ønske at det var solskinn med høyere temperaturer i dag, men innimellom er det faktisk litt trivelig med regnvær. Da kan man krølle seg sammen i sofaen med en god bok i hånden eller på øret. Man kan jo også gjøre noe kreativt…, men først skal jeg gjøre dette ⬇️

Jeg ha satt meg vask i vaskeriet i dag kl 12, men om litt skal jeg stikke ned å se om noen vasker før meg. Ofte er det ingen som er der på tidlig vasken, så da er det mulig å begynne tidligere. Å det passer veldig bra i dag, ettersom jeg har mye vask 😉

I går var jeg til Strikkekafé igjen, og vi ble jammen en 7-8 stykker noe jeg ikke hadde trodd. Jeg hadde med det gule sjalet jeg strikker på, og denne gangen klarte jeg å unngå å strikke feil.

Bestisen og jeg har jo laget en ny gruppe for Strikkekaféen, og sendt ut invitasjon til alle som var med i den gamle gruppen. I går var det bare G som hadde fått invitasjon direkte fra gruppen som ikke hadde godtatt + H som fikk link da vi ikke fikk invitert henne på den vanlige måten. Med litt hjelp er nå alle sammen inne 😊

Bestisen skulle til tannlegen nede i Oslo sentrum, og var borte i litt over 2 timer. Da hun kom tilbake var hun ikke like fornøyd. Hun hadde måtte bore et hull, og så hadde hun noen til som skal tas etter sommerferien.

Selv skulle jeg ha vært hos tannlegen i mai, men da fikk jeg Corona og måtte utsette timen min. Jeg har bestemt meg for å vente til sommeren er over før jeg bestiller en ny time.

Dagens første kopp med kaffe drukket, og det er på tide å komme seg ned i vaskekjelleren.

Håper du får en fin dag 🥰

16 kommentarer

    1. Regnvær og innevær og vaskevær…. ja det er slik av og til 🙂 Da får du gjort ting og tang 🙂 Lag deg en fin fin dag selv om det regner! klems

      1. Jeg fikk startet vasketiden min 1,5 time før, og det var godt ettersom jeg hadde en del denne gangen. Ellers ble det både en god bok og litt strikking 😉

    2. Ja, det er best å holde seg inne idag 🌧️ Jeg vasket en maskin med klær jeg også, – håper du fikk kommet igang med vasken din før tida! 🥰 Så trivelig at de holder på med strikkekafé nå også, – her har de tatt sommerferie og merker jeg savner det litt. Uff, nei ikke noe gøy med hull, men da får hun en pause. Junior skulle vært hos tannlegen i juni, men den ble utsatt til august pga. sykdom hos tannlegen og ferieavvikling. Ha en fortsatt fin torsdag! 🤗

      1. Den som vasket før meg var ferdig tidlig så jeg fikk satt i gang maskinene 1,5 time før tiden. Det er Bestisen og jeg som har tatt over Strikkekaféen, og vi har bestemt at vi skal holde det gående igjennom hele sommeren. Det er en del som ikke skal reise på ferie av flere grunner, så da er det greit å kunne treffes en gang i uken. Nei, det er ikke noe gøy med hull i tennene, men det må fikses ellers blir det bare verre. Ha en fin fredda 🤗

    3. Når det er regnvær får man gjort mye innendørs. Regnvær er perfekt innejobbvær, men det trenger ikke regne i syv fjorten dager da.

      Det har vært grått vær og regn i det siste her, men akkurat nå er det oppholdsvær 😊

      Koselig på strikkekafe da 😊

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤️😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Innimellom er det greit at det regner hele dagen, men ikke hver dag over lengre tid. Akkurat nå er solen framme, men jeg mistenker at det blir mer regn i dag. Bestisen og jeg styrer med Strikkekaféen, og vi har bestemt å holde det gående hele sommeren. Klems 🤗

    4. Besøkte Kongsberg i dag. Er jazzfestival men det regnet hele tiden. Men det var gratis konsert under tak så fikk med. meg siste del av den. Nå skal jeg hjem med toget. Ha en fin dag.

      1. Ja det er vel både jazzfestival på Kongsberg nå, og om ikke lenge er det vel også bluesfestival på Notodden. Kjekt med gratiskonserter. Ha en fin fredda.

    5. Fikk ordnet tennene på Filippinene da jeg var der. Kjempebillige i forhold til Norge.
      Ja, været…vi vil ha sol:)
      Fint med strikkekaffe gruppen..Det finnes her også, men jeg melder meg ikke på på grunn av helsa er opp og ned.

      1. Ja det er nok smart å gå til tannlegen i mens du er på Filippinene, for her er det jo så dyrt om noe skal gjøres. Veldig kjedelig med så mye regn om dagen, og jeg lengter etter sola og varmen igjen. Strikkekaféen våres er et fint sted å møtes en gang i uken, og vi har egentlig ikke noen regel for at de som kommer strikker eller gjør annet håndarbeid. De kan bare komme for å være sosial om de vil. Ha en fin fredda 🤗

    6. Håper du har hatt en fin vaskedag i finværet 🥰 Her er det 38 i skyggen i dag, og jeg foretrekker å sitte inne i sofaen med A/C på 😀

      1. Jeg hadde en fin dag i går, og fikk startet å vaske 1,5 time før tiden. Ute regnet det og var kaldt, så det var godt å være inne. Jeg så at regnet og var flom enkelte steder i Spania, men det er tydeligvis ikke hos deg. Ha en fin fredda i varmen, klem 🤗

      1. Ja i går var det en veldig våt dag, men akkurat nå kan jeg faktisk se litt blå himmel og sol. Krysser fingrene for at det blir bedre vær i dag. Jeg hadde to stappfulle maskiner med klær i går, og til alt hell så fikk jeg startet 1,5 time før tiden min. Ha en fin fredda, klem 🤗

    7. jeg savner varme sommerdager nå ,vi har hatt fint vær men den store sommervarmen uteblir ,i dag regner det ,ok for da skal vi bortover og handle :=) kjekt når så mange dukker opp på strikkekafe da ,det er kjekt og sosialt ,klesvask må til ,men jeg kan gjøre det når jeg vil hi hi

      1. Ja jeg savner sommeren jeg også, og den har ikke kommet i dag heller. For nå begynte det å regne igjen. Jeg har jo hatt vaskemaskin inne helt til i påskeuka, hvor den gikk i stykker. Har jo bestemt at jeg ikke skal skaffe ny, ettersom vi har et stort og fint vaskeri en trapp ned 😉 Det er en del som ikke reiser bort om sommeren, og da er det hyggelig å ha et sted å møtes som Strikkekaféen, Klems 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg