Varme kinn og sår hals 🤒

Image by Couleur from Pixabay

Heisann og god formiddag!

I natt kom det en del snø, og i løpet av dagen har det snødd litt nå og da. Temperaturen ligger så vidt opp på det røde med +0,2C det meste av dagen.

Jeg våknet med veldig varme kinn og en sår hals i dag, så det tok litt tid innen jeg orket å komme meg opp av senga. Fikk gitt Vinja medisinen og ordnet med morgenstellet hennes, og så laget jeg meg en kopp kaffe og krabbet opp i senga å ble der en stund til. Tok en febernedsettende og sovnet igjen, og følte meg “litt” bedre når jeg sto opp igjen.

Hadde en avtale med Bestisen om å dra til Strømmen og så OBS i Lillestrøm i dag, men den måtte jeg avlyse. Jeg måtte ut for å handle inn til helgen selv om formen var dårlig, for jeg var tom for diverse ting som ikke kunne vente til over helgen. Så jeg tok en febernedsettende, og når den begynte å virke dro jeg bare en snartur ned på Coop Xtra og handlet inn.

Etter at jeg kom inn igjen har jeg ikke gjort så veldig mye, og det har jeg tenkt å fortsette med. Nå skal jeg se Forsvundet arving på DR1 fram til Mesternes Mester begynner på NRK.

Hvordan har din dag vært?

16 kommentarer
      1. Sandefjord er en flott by, som jeg var mye i da jeg var barn/tidlig tenåring. Hørtes spennende ut med grønn mønstret bukse, så jeg får komme på besøk til bloggen for å sjekke den ut. Klem 🤗

    1. Uff, håper du blir fort frisk igjen! 🤗 Her hadde vi forkjølelse i forrige uke. Jeg hadde tenkt meg på bytur igår, men utsatte det til idag. Det ble en tur innom Ark og salget, og kjøpte bl.a. “Plantebonanza” av Anders Røyneberg, “150 strikkemønstre” som jeg skal gi i gave og de to krimbøkene du kjøpte av Jørn L. Horst. Jeg har Nullpunkt og da fant jeg ut at jeg skulle kjøpe de to neste også, i og med at de var satt ned såpass mye. Ble en tur innom Plantasjen etter noen småplanter og stiklinger også. Ønsker deg riktig god bedring! 🥰

      1. Tusen takk 🥰 Forkjølelsen henger fortsatt i, men feberen er ikke like høy i dag som i går. Så jeg føler meg litt bedre heldigvis. Så artig at du kjøpte de samme bøkene, og det skal bli interessant å høre om vi er like begeistret for dem etter å ha lest dem. Jeg må en tur innom plantasjen jeg også til uken, men ikke for å kjøpe planter (det har jeg ikke plass til). Jeg trenger mer rosa doposer, og de dem har der er så bra kvalitet. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg tok det helt med ro i hele går kveld, og har sovet godt i natt. Feberen er litt lavere, så jeg føler meg litt bedre. Skal allikevel ta det helt med ro i dag også. Klem 🤗

    2. God bedring til deg. Er blitt lørdag og i dag skal jeg slappe av, rydde litt, lese litt og en tur til Hokksund siden i da. I går var det en fin dag, opplevde mye fin guts på jobben. Siste dag for en kollega i går, kake og heder og klemmer til og fra henne. Før jeg dro hjem tok besøkte jeg en sjokoladebar i byen. Man må støtte de små spisestedene, ikke lett når det er så mange av de. Bare 3-4 stykker som er lagt ned de siste 2 ukene her i byen. Gullrekka på NRK ser jeg litt på, Lindmo er bra men sprøs på gjestene, MM er fint så det er på tide at ei dame vinner det for andre gang. Ser at stuegulvet mitt er fullt av støv så i dag skal det tas. Først soper jeg det, så støvsuger før vasking. En sjelden gang demontere jeg bokhyllene og vasker hver cm av gulvet men det tar litt tid. Men du verden så god luft det blir etterpå. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk 🤗 Litt bedre igjen i dag, ettersom feberen har gått ned noen hakk. Alltid litt vemodig når en kollega slutter, i alle fall om det er noen man har hatt god kontakt med og liker. Det er synd at de små butikkene og kafeene må stenge ned, og mye av det er jo for at de ikke ligger på disse store shoppingsentrene hvor folk går. Mange liker jo at alt er på en plass. Jeg så på Lindmo i går, mest for at jeg så at Anne Marit Jacobsen var der. Syntes hun er en sånn flott dame. På grunn av at Vinja drar med seg kattesand over hele heimen, så drar jeg over med feiekosten noen ganger om dagen. I dag burde jeg nok latt støvsugeren jobbe, men jeg får se om jeg orker å slepe den med meg. Ha en fin lørdag.

    3. Riktig god bedring ❤😊 Håper du fort blir frisk igjen.

      I går var jeg kun en tur og gikk på mølla på treningssenteret, og resten av dagen var jeg hjemme hvor jeg fikk gjort unna billedredigering på PC’n. Slappet av med strikking og “The voice” på TV’n 😊

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk 🥰 Feberen er på vei tilbake igjen, men har blitt erstattet av allergien min. Den har holdt seg i ro siden i høst, men nå er det påan igjen. Jeg håper snart vinteren slipper taket, sånn at jeg kan komme meg ut på tur. Orker ikke gå når det er så glatt over alt. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

      1. Tusen takk 🥰 Jeg har ligget på lading noen dager nå, og feberen er i ferd med å normalisere seg. I stedet har allergien min blomstret opp, litt tidligere enn jeg forventet… Klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg