Var ute å sjekket status i bedene mine i går

Heisann!

Det var en nydelig vårdag med blå himmel og sol om søndagen. Temperaturen i skyggen lå etter hvert på +9,1C.

Jeg har gått å tenkt på at jeg skulle ut å sjekke status i bedene mine, og pallekarmene men det har bare blitt med tanken. I går formiddag fikk jeg endelig ut fingeren og kom meg ut i det fine været. Endelig har all snøen smeltet på plenen, og det blir vel ikke lenge før den begynner å bli grønn igjen.Det kan se ut som jeg trenger å kontakte frisørdamen min når hverdagen starter, for håret har blitt langt og trenger å klippes litt. Ettersom det var så god temperatur kunne jeg la boblejakken henge inne, og ta på min knallrosa favoritt jakke i stedet 💗

Det var ikke mye liv å skue i pallekarmene mine enda, bortsett fra noe som jeg tror er en Akeleie som sto nede i bedet tidligere. I den blå potten i front er Liljen jeg krysser fingrene for skal komme igjen, men… Om det ikke skjer noe i løpet av de neste ukene, så blir det å renske bort alt og plante helt nytt denne våren. Jeg hadde noen Påskeliljer inntil veggen, og de hadde begynt å titte opp av jorden. Trodde ikke det var noen igjen av dem 🤔 De burde ha blitt flyttet opp i pallekarmene, men det er kanskje ikke rette tidspunktet for det nå.

I bedene foran blokken har mange av løkene begynte å komme opp, og om ikke lenge lyser det av blomster i flere farger. Ser at det er en del grus og singel i bedene etter brøytingen i vinter, så det blir en liten jobb å renske bort det. Nå er vi flere om den jobben heldigvis.

Veldig greit å få en oversikt over hvordan det står til der ute, og så får jeg lage en plan for hvilke planter jeg skal sette ned dette året. Det var litt lite jord i pallekarmene, så jeg må nok be borettslaget om et par trillebår lass for å få fylt ordentlig opp.

 

16 kommentarer
    1. Løkene jeg plantet i høst, har kommet godt i gang her også. Spent på å se blomstene etterhvert, for jeg kjøpte mye nytt.
      De gamle løkene kommer rundt omkring ellers 😀

      1. Jeg hadde ment å plante løker, men høsten og vinteren kom litt brått på meg. Det var så mye annet i hode mitt på den tiden. Påskeliljene mine inntil veggen er veldig gamle og noe min mor en gang plantet. Mistenker at jeg må kjøpe alt nytt i år, men noen ganger blir det bare sånn. Klems 🤗🤗

    2. Veldig spennende med hva som kommer opp! Noen stauder er jo trege og ser livløse ut før de popper opp med nye skudd. Moro å titte slik. Synes du var fin på håret og jeg likte den rosa jakka di. <klem..

      1. Tusen takk 🥰 De eneste plantene som kunne ha klart seg i år, er en Astilbe og en Akeleje, og det er kun sistnevnte som ser ut til å ha klart seg. Noen år er de jo bare sånn at man må skifte ut det meste av det man har. Det er tidlig enda, så jeg får vente litt til for å se hva som skjer. Klem 🤗

    3. Alltid spennende å se hva som har overlevd. Mye ser dødt ut lenge, men plutselig kommer det nye skudd. Det har begynt å bli liv i noen av løkene her også, – koselig med tidlig blomstring.

      1. Ja nå så det helt dødt ut, og jeg mistenker at det vil fortsette å se sånn ut om noen uker også. I år er nok den gangen hvor alt må skiftes ut, men det er helt greit. Jeg har i det minste de gode gamle Påskeliljene da, som er på veg opp. Klems 🤗

    4. Så godt å se at det er begynt å spire og gro. Våren kommer sent, men godt i år.🌱
      Nå har vi mange fine dager å se frem til.🤩

      1. Veldig koselig å se når det begynner å titte opp små grønne spirer om våren, men jeg tror ikke det blir så mye av det hos meg i år. Jeg er redd det blir utskiftning av det meste. I dag regner det, men det gjør bare godt for plantene, pluss av det drar med seg mer av brøytehaugene med snø. Klems 🤗

      1. Ja det er nok det, og nå som det regner forsvinner nok mye av snøhaugene også vil jeg tro. Våren kommer nok til deg også etter hvert. Ha en fin tirsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg