Uten, rundt om kring, eller rett ned?

Heisann og god mandag!

Snøen daler ned utenfor vinduene mine, og vaktmesteren har allerede vært en runde å ryddet unna. Temperaturen ligger på -2C.

Jeg kom sent i seng i natt så jeg bestemte meg for å sove til jeg våknet av meg selv. Noen sovemorgen ble det ikke, for jeg våknet allerede kl 8 av at det boret hos naboen over. Prøvde å dra dyna over hode å sove videre, men det gikk ikke så jeg sto like godt opp. Naboen har drevet med litt oppussing etter innflytting, men jeg skal ikke klage altså for det har ikke vært mye bråk.

Så nå sitter jeg her med sie øyelokk og kaffekoppen å prøver å få i gang kroppen. Jeg har vel egentlig bare meg selv å skylle på, som ikke kommer meg i seng til normal tid 🤔

Juletreet er hentet opp fra kjelleren og står nå ferdig pyntet på sin faste plass. Drodlet litt rundt tidligere i uken om jeg skulle sette det et annet sted, men ingenting fungerte så da ble det der det alltid har stått. Hvert år tenker jeg skal jeg ha glitter på, hvis ja skal det være rundt om treet eller henge ned? I fjor ble det rundt om, men i år gikk jeg for å henge det ovenfra og ned 🎄

Stjerna i toppen driver å blunker litt innimellom, så jeg er redd at den er i ferd med å gå i stykker. Jeg krysser fingrene for at den holder i år, for jeg vet ikke om jeg får tak i maken. Kjøpte den hos Hageland for flere år siden, og den går på batteri. Den ble skaffet da jeg kuttet ut de klassiske juletrelysene, og gikk over til lenker med led pærer.

For ikke å slite meg helt ut i går var jeg først nede i kjelleren å hentet juletreet og den store oppbevaringsboksen med alle mine 14 nisser. Så satte jeg opp juletreet, som tar litt tid, for alle grenene må jo brettes ut. Når jeg var ferdig med det tok jeg meg en pause, før jeg hentet de 4 boksene med julepynt. For å spare kroppen satte jeg to og to bokser på en bagasje tralle, og dro de opp trappene fra kjelleren.

Bestemte meg for at jeg skulle prøve å bli ferdig med all pyntingen i går, og med en del hvilepauser ble jeg også det. Så det eneste jeg har igjen nå er å kjøre boksene ned i kjelleren igjen, og få hengt opp jule-belysningen på balkongen. Å det skal jeg ta i løpet av dagen i dag.

Å der var tålmodigheten til Vinja over, hun kom å sa fra at NÅ vil hun ha våtfóret sitt. Da er det bare å gjøre som frk Pus befaler 😼

Håper du får en fin dag 🥰


14 kommentarer
    1. Der var treet på plass, ja. Fint. Den juletrehistoria mi er litt spesiell, så må nok lage et eget blogginnlegg om det snart. Det dreier seg om furu, gran, kunstig tre både i stort og lite format og ikke minst julepalma mi🤗 Ha en riktig fin mandag🙋🏼‍♀️

    2. Åh, så fint juletre! 🤩 Koselig når all julepynten er framme, og man kan nyte adventstiden! 🥰 Veldig fin stjerne, – håper den holder ut julen. Vi pleier også å ha glitter hengende ned, synes det er finest sånn. 😊 Ha en fortsatt fin mandag! 🎅🎄🤗

      1. Tusen takk, veldig fornøyd med juletreet mitt som begynner å få noen år på baken 🥰 Ja jeg håper virkelig at stjerna holder, og den har ikke blinket så mye i dag som i går 🤔 Jeg har stort sett hatt glitteret henge ned, men har prøvd å surre det rundt innimellom. Får det liksom ikke helt til, for jeg vil at det skal se ut som på Disney trærne, hihi. Ha en fin mandag du også 🤗

        1. Hei igjen! Jeg kikket i reklamen fra Europris, og der fikk jeg se ei toppstjerne som ligner på din. Tenkte jeg bare ville tipse i tilfelle din slukner.😊

    3. Da var juletreet ferdig pyntet hos deg 🙂 Jeg venter til dagen før dagen før dagen 😀 Men det begynner komme litt pynt her og der…. sakte men sikkert 🙂 Lag deg en fin fin tirsdag – og du , ta deg en dupp i godstolen ut på dagen du 🙂 Trasig når søvnen uteblir og man blir vekket av arbeidslyder…. 🙂

      1. Det ble en dupp i stolen, og ikke så liten heller 😉 Nå er heimen helt ferdig pyntet, og jeg kan nyte resten av adventstiden. Det har heldigvis vært stille fra naboen etter tirsdagen, og ingen forstyrrelsen av morgensøvnen. Ha en fortsatt fin freddagskveld 🤗🤗

    4. Der var treet ditt kommet opp. Godt å bli ferdig med slikt som tar tid. Her har jeg leita etter en oppskrift og fant den heldigvis. Nå er det prøvesmaking før fortsettelsen. Her vandrer juletreet litt rundt fra år til år.
      Bra Vinja fikk våforet sitt. Ønsker dere begge en nydelig dag. Klem <3

      1. Ja nå står treet ferdig pyntet og lyser så fint 🥰 Veldig deilig å få opp og satt fram all julepynten. Jeg må som regel om møblere i stua for å få plass til juletreet uansett hvor det skal stå. Der det står å nå er den beste plassen. Ha en fortsatt fin freddagskveld, klem 🤗

    5. Fint tre du har. Da er jula i ruta hos deg, for min del leverte jeg pakker til mor så nå er det gjort. Halv skatt preger til alle som jobber nå om dagen. Men leste at det blir trolig rekordsaker med inkasso i det nye året. Etter festen kommer pesten, i den båsen er ikke jeg. Bra du er frisk igjen, ellers er det mange som er syke nå. Skal kaste litt klær som er for slitte til fretex så da er det på tide og hive litt. PC-en hjemme lever sitt eget liv, teller på knappene om jeg skal skaffe en ny eller koste på en grundig service. Nå skal jeg hjem til klesvask og middag. Er tidlig oppe så det er ikke rart at jeg at blir fort trøtt. Ha en fin kveld.

      1. Ja nå er både tre og all julepynten kommet på plass der den skal være, og jeg kan nyte resten av adventstiden. Tror ikke det halv skatt er det som er det største problemet for folk til neste år. Tenker den stadige økingen av renten gjør mest skade, i tillegg til at folk handler for mer enn de har råd til. Veldig godt å være frisk igjen, men jeg kjenner fortsatt på kroppen at jeg ikke orker så mye enda. Jeg pleier å slite ut PC’n min når den er 4 – 5 år, og da må jeg skaffe en ny. De lever ikke evig dessverre. Ha en fortsatt fin freddagskveld.

      1. Tusen takk, veldig glad i juletreet mitt 🥰 Det er akkurat passe stort, og tar ikke så stor plass i stua mi. Jeg er ei ordentlig nattugle, og kommer meg nok aldri i seng i normal tid. Prøver, men lykkes aldri helt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg