Urolig natt, plantekasser og tannlegen

Image by AlexandrErin from Pixabay

Hei og god formiddag!

Ute ser det ut til å bli en fin dag så langt. Blå himmel med noen tynne lyse skyer, som gjør at sola ikke er så sterk. Temperaturen nå på formiddagen er +13,1C.

Jeg har vært mye våken i natt uten at jeg vet hvorfor, og kroppen er litt grinete. La meg relativt tidlig og sovnet med en gang, men så våknet jeg igjen etter bare 45 minutter. Etter det ble det litt søvn og mye våken igjennom hele natten. Siste gangen jeg våknet var ved 6 tiden, men etter det sov jeg helt fram til kl 9 når alarmen ringte. Noen netter er bare sånn at det blir urolig, før det retter seg og jeg kan sove i over 8 timer igjen 🤷‍♀️

Med det samme jeg våknet ringte jeg til tannlegen og fikk flyttet timen min i morgen til 16 mai. Da har bankkontoen blitt fylt opp igjen, og skulle det være noe ekstra som må gjøres har jeg litt mer å rutte med. Forhåpentlig blir det bare en sjekk og så pussing av tennene…

Nøtteliten var her akkurat å kikket etter fuglemateren, men den har jeg tatt inn. Det er kanskje litt tidlig å fjerne den, men det går ikke hjelpe. 

Hva skjer i dag? Jeg har tenkt meg en tur ned på Plantasjen for å se på plantekasser til bedet mitt. Sånne som kan settes oppå hverandre, og som gjør det enklere å holde orden. Bedet mitt er ikke noe fint som det er nå, og jorden er dårlig så jeg tenker at sånne kasser vil være perfekt. Vi skal ha dugnad i morgen, og da kan jeg få hjelp til å fylle de opp med jord. De jeg har sett på er 60x80x19, så jeg skal ut å måle opp for å se hvor mange jeg får plass til. Håper to langs balkongen og en under vinduet.

Håper du får en fantastisk mandag 🥰

 

11 kommentarer
    1. En fordel med penger på konto. Venter litt inn på konto i løpet av uka, det passet jo fint når jeg skal til tannlege torsdag. Jobber halv dag også denne uka.. Sitter barbeint og det er deilig, skal ut snart men finner rene strømper. Greit med sko men da må man passe på føttene sine. Sov godt i natt men våkna altfor tidlig. Men nå må jeg fare. Hører ei humle surrer her inne, må få den ut. Ikke lett for jeg dreper aldri veps eller humler. Ha en fin dag.

      1. Ja når en skal til tannlegen er det veldig greit med penger på kontoen. Jeg jobber hjemme i morgen, og så blir det ned på kontoret onsdag og torsdag. Ja føttene må vi passe på, og det er viktig med gode sko for å ha happy feet. Jeg slipper alltid ut både humler og veps, selv om jeg ikke er godvenn med sistnevnte. Ha en fortsatt fin mandag 😊

    2. Slitsomt når man ikke får nok søvn. Jeg sovner lett og sover bra gjennom natten, men våkner kl 5 hver morgen. 😑 Kjekt med plantekasser! Jeg har noen jeg har sådd div. grønnsaker i + plantet sjalottløk og jordbær, men de er jo ypperlige til blomster også.🙂👍 Ha en fin mandag! 🥰

      1. Her går søvnen i rykk og napp, noen netter godt så veldig urolig. Ikke kan jeg skylle på at noe bekymrer meg heller. Jeg fikk tak i kassene eller pallevegger og valgte svartbeiset. Hadde tenkt å sette de sammen og på plass i dag, men nå blåser det opp og skyer over så jeg får se ann. Ha en fin mandag videre 🥰

    3. Jeg sovna ikke før etter klokka 2 i natt, så det kjennes på kroppen. Var bare ikke mulig å sovne. Så jeg kikka litt på de 3 rådyra som forsynte seg litt av ripsbuskene og gresset nedenfor hagen 😉 God mandag!

      1. Nå er plantekarmene kjøpt og montert, så i morgen skal jeg få noen sterke karer til å komme med noen sekker jord. Det går nok på noen liter tenker jeg 😉 Dønn sliten nå altså, så hvis jeg ikke får sove til natta vet ikke jeg 😉 Ja en fortsatt fin mandagskveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg