Trøtt i tryne…, da hjelper det med en kopp sterk kaffe ☕

Coffee_Image by ASTAR SHAHAM from Pixabay

Hei og god morgen!

Dagens værrapport: Himmelen er knallblå og ikke en sky å se, og vinden vi har hatt de siste dagene har blåst helt bort. Temperaturen nå på morgenen ligger på +15C.

Ikke sovet så mye i natt, så det er godt å starte dagen med en kopp sterk kaffe. Jeg er jo ikke av de som vanligvis legger meg tidlig, men i går kom jeg meg faktisk i seng i ganske normal tid. Var trøtt og gjespet hele kvelden helt til jeg lå i sengen. Da var jeg lys våken, og Jon Blund nektet å komme på besøk før det begynte å lysne av dag… Så øyelokkene blir nok veldig tunge utover dagen.

I går var det en skikkelig sløv dag, hvor jeg nesten ikke gjorde noen ting. Satt langt ned i godstolen å leste noen timer, så strikket jeg noen omganger på sjalet mitt før jeg la det bort.

Begynte i stedet å gjense gamle episoder av Below Deck Mediterranean. Jeg ser svært lite reality serier, men akkurat denne og de andre Below Deck seriene liker jeg godt. Har du sett dem? Serien kan streames på TV 2 Play.

Første dagen i juli i dag, og vi har lagt den første sommermåneden bak oss. Kan merke at en del har startet på ferie, for det er stille i blokka og parkeringsplassen på andre siden av gaten er tom for biler. Da jeg fortsatt var i jobb gledet jeg meg til denne tiden, for da var det ikke så fult på t-banen. Selv jobbet jeg hele sommeren, og tok ferie i hele august. De fleste kollegene ville ha ferie i juni og juli, så det var aldri noen diskusjon om jeg kunne få ferie da.

Planer for denne dagen er å dra en tur i butikken for å kjøpe kattesand og do poser. Det var de to tingene jeg skulle ha kjøpt om lørdagen, men som jeg selvsagt kom hjem uten. Ellers så tar jeg dagen helt som den kommer.

4 kommentarer
    1. Så leit å ikke få sove! Du får ta det med ro og nyte dagen på best mulig måte.🥰 Jeg har ikke sett serien du nevner, men oppdaget nylig det britiske bakemesterskapet. Det går på NRK1, og da er det så greit å få sett det. Vi har jo fiber så får sett de fleste programmene i ettertid, men har ikke brukt TV2 Play.

      1. Det er veldig slitsom å ligge der å ikke få sove, men det går i grunnen greit nå som jeg har kommet meg opp å vært i gang en stund. Jeg ser mye på TV 2 Play, og spesielt Hayu hvor alle reality programmene ligger men også BritBox. Sistnevnte har jo mange fine britiske filmer og serier, som jeg er så glad i. Ha en fin mandag 🤗

    2. Det er feriestille på veiene utover nå. Men det er mange barn på ymse sommerskoler og leirer, og både håndball- og fotballskoler i fleng. Det er bra med slike aktiviteter for de som vokser opp. Starta ferie i dag. Var ute og fikk bestilt ny bagasjeboks til mopeden. Det tok over ei uke før den kom. Hadde pytt-i-panne til middag. Skal snart ut en tur etterpå men vil bare slappe av litt etter middag. Ha en fin kveld.

      1. Ja det er helt klart stille på veiene nå i noen uker fremover, og det er veldig deilig. Fint at det finnes aktiviteter for ungene som de kan være med, spesielt når foreldrene ikke har fått ferie enda. Litt grått i dag, men jeg skal ikke sitte inne av den grunn. Ha en fin tirsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg