Torsdagskino: The Color Purple

Heisann og god kveld!

Jammen har ikke denne dama vært på kino i dag også. Denne gangen var det Seniorkino på Lørenskog som gikk kl 12:30. Føler meg ikke akkurat som en senior selv om alderen sier noe annet 🤷‍♀️

Filmen som de hadde satt opp i dag var The Color Purple, som er en musical versjon av den samme filmen som gikk for mange år siden. Den med bl.a Oprah Winfrey og Whoopi Goldberg. Som jeg aldri fikk somla meg til å se.

Først må jeg si at filmen var nesten 3 timer lang, og jeg var litt bekymret for at jeg ikke skulle orke å sitte stille så lenge. Det ble ikke noe problem, for minutter og timer bare fløy avgårde.

Filmen var veldig bra laget med sterke karakterer og fantastiske skuespillere. Den hadde alt fra drama, vold, kjærlighet, savn, glede og ikke minst fantastisk sang og heftig musikk. Å på slutten av filmen var jeg ikke alene om å felle noen tårer, for det ble så rørende. Så denne gangen var jeg ikke i nærheten av å sovne 😉

Kan jeg anbefale denne filmen? Ja det kan jeg, og mener at det er noe for alle her. De som jeg var sammen med og som hadde sett den første mente denne var like bra 😊

8 kommentarer
    1. Så flott at denne var bedre!👌 Musicals er som regel både gøy å se og høre, og med 3 timer hadde det vært slitsomt om den var dårlig. Her var det feiertilsyn idag, og det er alltid spennende og nyttig, – men gikk heldigvis greit. Jeg må bare kjøpe et ekstra pulverapparat og et par brannvarslere til. Nå laver snøen ned igjen, synes vi har nok nå….❄️ Ønsker deg en fin fredag! 🤗

      1. Snøen lavet ned her også da jeg sto opp ved 9 tiden, men nå ser det mer ut som yr som kommer. Veldig greit å sjekke pipa med jevne mellomrom, sånn at man ikke ender opp med brann. Vi får både brannslukningsapparat og røykvarsler av borettslaget, hvor førstnevnte blir skiftet ut annet eller tredje hvert år. Jeg er ikke så glad i filmer som går under kategorien drama, så det var kanskje greit jeg ikke så den første. Da kan det godt hende jeg hadde gått glipp av den fine filmopplevelsen jeg hadde i går. Jeg har alltid hvert begeistret for musical, og lastet kjapt ned musikken på Spotity og hørte på den hjem. Klems 🤗

      1. Denne filmen hadde jeg ikke noe problemer med å sitte stille i 3 timer for 😉 Jeg har litt lopper i kroppen, så det å holde seg i ro så lenge er ikke så enkelt for meg, normalt altså. Ha en fin fredda du også, klems 🤗

    2. Er vel en sjelden vare med en så lang film. Var sist på kino i fjor og så Sulis tror jeg den het. Ikke så ofte jeg er på kino. Nå skal lokalavisen her i Drammen kun komme ut 3 dager i uka. Det er resultatet av den digitale utviklingen. Nyhetene kommer først på nette og skal man papirutgaven så koster den 60,- kroner. Tragisk pris og snart blir det færre og færre avisbud igjen. Men avis er bra til og tenne opp bål med ute i naturen har jeg erfart. Bra at du likte denne filmen bedre enn den forrige. Ha en fin kveld.

      1. Det var en periode hvor jeg nesten aldri var på kino, men nå som både Revmatikerforeningen og Seniorkinoen setter opp bra filmer blir det ofte. De fleste filmer holder seg nok under 2 timer, så dette var spesielt. For å få inn all handlingen kan jeg ikke se at den kunne vært kortere. Dessuten glemte man fort at den var lang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg