To nye som måtte få bedre plass 🌱

Heisann!

Jeg har jo sagt at jeg ikke skulle kjøpe så mange nye planter, men det er ikke alltid like lett å leve opp til det merker jeg. Har ramla utpå 3 ganger allerede etter nyttår 🙈. Alle tre er kjøpt hos Kiwi, så jeg har ikke brukt de store beløpene å det er jo positivt.

Calathea Musaica som var den andre jeg kjøpte pottet jeg om ganske kjapt, for den hadde det ikke så godt. Nå i helgen fikk de andre to også nye potter. Jeg hadde ikke nok jord inne, så jeg tok inn den stor sekken fra balkongen. Den var bånn frossen og sto til tining i dusjen i et par døgn før jeg kunne bruke den.

Stuearalia
Philodendron Martianum

Både Stuearalia og Philodendron Martianum sto i pyttesmå potter, med fult at røtter som sårt trengte å få utfolde seg. Jeg er ikke hundre prosent sikker på at sistnevnte heter det jeg skrev, men det er det nærmeste jeg kom når jeg var inne på Plant Identifier. Om noen kjenner planten og mener jeg har feil, så er jeg takknemlig for å bli korrigert 😊 Jeg kan si så mye at det er en plante som gråter, for forrige dagen var det en del dråper ytterst på bladene.

Allerede dagen etter jeg pottet de om så hadde de begge strekt på seg, og så ut som de trivdes mye bedre 🥰

6 kommentarer
      1. Innimellom må man bare potte om, og disse jeg pottet om nå trengte det virkelig. Fikk også fylt på jord på et par andre som hadde spist opp mye av sin 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg