Tirsdag, utblåsning og nydelig høstvær

Image by Alehandra13 from Pixabay
Image by Alehandra13 from Pixabay

 

Heisann og god formiddag!

Solen skinner fra en skyfri himmel her i Oslo i dag, men det er ikke på noen måte varmt. Gradestokken har dratt seg ned mot +2,4C og varmeovnene er satt på, for jeg sitter ikke inne å fryser.

Kattene er ikke helt fornøyd, for de får ikke løpe ut og inn på balkongen som de vil. Vil de ut får de det, men balkongdøren må være igjen. Så må jeg bare sjekke med jevne mellomrom om de vil inn igjen, og sånn blir det inntil våren og varmen er tilbake. Vel, det kan vel hende vi får noen varme dager som døren kan stå åpen 😉

Arbeidsdagen er godt i gang, og jeg har allerede vært igjennom et par saker å startet på en ny en. Nå innvilget jeg meg en aldri så liten kaffepause, og samtidig kikke litt innom bloggen.

På morgenen så jeg vaktmesteren våres gikk rundt med noen skriv, som han la i postkassen. Jeg ble nysgjerrig og gikk ned å hentet det. Kjente jeg ble oppgitt med en gang jeg begynte å lese… De skal starte med rørfornying av uttrekksrørene, med oppstart om 3 uker for min blokk. Da blir vannet stengt av, og vi må enten bruke toalettet i kjelleren ved vaskeriet eller et mobilt toalett. Hva pokker, for en tid å starte med et sånt opplegg. Kunne de ikke ha valgt et annet tidspunkt, hvor det ikke er så kaldt 😳 Det går ikke frem om vi har mulighet til å tappe vann fra arbeidet avsluttes for dagen, til matlaging og andre ting man trenger det til. Så derfor sendte jeg en melding til styret for å få en avklaring.

Det var dagens utblåsning, kjente jeg trengte den 🤬

Ikke de store planene for dagen, men en liten tur ut etter endt arbeidsdag blir det nok.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

#tirsdag #arbeidsdag #kjølig #sol #vær #dagensutblåsning #utbedring #kaffepause

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. I dag er det vannstengning også hos oss fra 9.00- 15.00.
      Dro til jobb og brukte dagen der. Og da er det en time igjen:)
      Har samlet litt vatn i går kveld da.
      Ja, ting skjer når vi minst aner det.
      Ha fortsatt en fin dag.
      Her har vi hatt varme ovn lenge:)

    2. Kjedelig. Dette skjedde for noen uker siden hos sønnen min også! Alt vannet ble stengt og måtte gå på toalett og dusje ute i en slags brakke eller noe.. Det gadd jo ikke han og flyttet hjem til meg til det var i orden! Så skjønner deg altså.
      Det tok 14 dager. Men etter en uke så kunne han fungere normalt i leiligheten igjen.

      1. Jeg blir så stresset av sånne ting, spesielt den biten med å gå ut for å gå på do. Trodde vi kunne bruke toalettet ved vaskeriet i vår blokk, men nei vi må uansett ut og opp til blokken ovenfor. Hvis vi da ikke bruker den de setter opp. Iflg styreleder så gjelder bare mellom 8 og 15, men det får vi nå se da.

    3. Strålende høstvær i dag ja 🙂 Slitsom når ting skal utbedres..men ser du skriver i kommentar her at det kanskje ikke blir sååå ille..får håpe det går greit 🙂 Ha en fin kveld <3

      1. Været kan vi ikke klage på de siste dagene, regnet er borte og solen skinner 🌞 Iflg styreleder så skal det visst nok ikke bli så omfattende langtekkelig som jeg først trodde. Ha en fin onsdag 😊

      1. Ja det er veldig irriterende, spesielt for at informasjonen var så mangelfull og tidspunktet de har valgt for å gjøre jobben. Dette har de visst om en stund, og burde får gjort før kulda kom. Der holdt jeg på å hisse meg opp igjen, hihi 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg