Tirsdag, timebestilling og en smule irritert

 Image by Couleur on Pixabay
Image by Couleur on Pixabay

Heisann!

Ute er tåken enda kjukkere i dag, og det er ikke noe trivelig utenfor vinduene mine. Temperaturen er litt lavere enn i går, med +0,8C.

Nå er det bare 1,5 arbeidsdag igjen innen jeg tar juleferie, og det gleder jeg meg til. Hadde 10 feriedager igjen, som jeg fikk godkjent. Så når jeg logger av i morgen skal jeg ikke tilbake på jobb før i 2022.

I går ettermiddag dro jeg ut og handlet inn litt julemat og andre ting jeg trengte i de nærmeste dagene. Så nå kan jeg sjekke av ribbe (kjøpt i Sverige), medisterkaker og medisterpølser (kjøpt i går). Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal lage surkål til julaften selv, eller om jeg skal gå for den lettvinte varianten å kjøpe ferdig. Må gå litt i tenkeboksen der tror jeg.

Jeg var samtidig innom Claes Ohlsson og kjøpte et nytt tastatur til iPad’n min. Det jeg har fra før er ikke noe godt å bruke, for jeg må trykke så hardt på tastene for at tegn og bokstaver havner på skjermen… Jeg fant et tastatur som jeg likte, og spurte en av de ansatte om jeg kunne bruke det på iPad’n. Noe han bekreftet at jeg kunne. Gikk det? Å nei du, det gjorde det ikke, for jeg måtte putte en liten USB-sak inn i Padda i et hull som ikke var stor nok. Det er bare et hull i Padda, og det er ikke ment for noe av den størrelsen. Så nå må jeg ned i dag og bytte eller få tilbake pengene igjen, grrr.

Det er også på tide at Vinja skal til kontroll av stoffskifte hos dyrlegen, så jeg må ringe dem i dag og bestille en time. Hun skulle også ha sjekket tennene sine, men det må vente til ut på nyåret for nå har jeg ikke råd. Skulle vi ha gjort begge deler, ville jeg mest sannsynlig ha måttet ut med nærmere 6.000,-.

Der var min kaffepause over, og det er på tide å kaste seg over arbeidsoppgavene igjen.

Håper du får en fin tirsdag 🥰

#tirsdag #hverdagsliv #katteliv #juleferie #frustrasjon #sint

12 kommentarer
    1. Godt å være ferdig med det meste av handlinga. Ikke så godt når man må tilbake, og ihvertfall ikke når du også har spurt. Sånn er det noen ganger. Tror de svarer det svaret de vet vi ønsker å få noen ganger. Virker litt sånn ihvertfall.
      Ha en fin dag, og det blir godt med juleferie nå tenker jeg. 🙂

      1. Ja maten har jeg i alle fall kontroll på 😊 Det er jo dårlig kundeservice å oppgi feil informasjon på denne måten. Nå var det jo jeg selv som skulle ha tastaturet, men tenk så
        ille det hadde vært om det var en julegave. Jeg tror forresten det var lurt av meg å vente til i dag med å ordne opp, for i går tror jeg at jeg ikke hadde vært så hyggelig å ha med å gjøre 🙈
        Ha en fortsatt fin dag du også 🥰

    2. Ja, der er mye vi trenger å bruke penger til:)
      Kjedelig å kjøpe ting som skulle være et hjelpemiddel, men som ikke blir som vi forventet det.
      Ha en fin dag:)

      1. Huff ja, det er ikke manko på ting å bruke penger på. Nå har jeg akkurat betalt en stabel med regninger, og så blir det dyrlegen på mandag.
        Veldig irriterende når en butikkansatt ikke sjekker ordentlig før han uttaler seg.
        Ha en fortsatt fin dag du også 🥰

    3. Huff ja, det er jammen en dyr verden vi lever i. Vi trenger jo både det ene og det andre, og så er det i tillegg en dyr måned dette her. Men godt du fikk handlet en del. Surkål har jeg aldri laget. Sikkert latskap, men nå er den tiden over hvor jeg hadde overskudd til å lage alt fra bunnen av.
      Leit å få et produkt du ikke kunne bruke. Irritasjonsmoment å måtte gå tilbake. Det er jo rett og slett sløsing av tid og penger når en får noe en må tilbake med.
      Håper det ordner seg ♥ Klem

      1. Ja desember er en dyr mÃ¥ned for mange med strømregninger, julegaver og mat. Det er lettvint Ã¥ kjøpe ferdig surkÃ¥l, sÃ¥ det kan godt tenkes at det blir det i Ã¥r ogsÃ¥. Jeg syntes det er sÃ¥ vanskelig Ã¥ finne den rett smakskombo’n. Ikke for sur og ikke for søt. Jeg leverte tilbake tastaturet i gÃ¥r, og fikk tilbake pengene for det. De hadde ikke noe annet som var aktuelt. De kunne godt ha beklaget at de hadde gjort en feil, men nei…
        Håper dagen din blir god, klem 🥰

    4. Sååå deilig med lang juleferie! Du fÃ¥r hive deg over jobb den ene dagen som er igjen….! Og i mÃ¥l med maten til julefeiringen – det er jeg ogsÃ¥ faktisk – deilig! Nyt dagene <3 klem

      1. Ja nå er det bare i dag igjen, og når jeg logger av vet jeg at jeg ikke behøver å logge meg på igjen før 04.01.22 😊 Deilig å være ferdig med maten i alle fall, og til fredagen blir vel de få
        julegavene jeg skal kjøpe også ferdig. Ha en fin onsdag 🥰

    5. Jeg visste ikke at det i det hele tatt gÃ¥r an Ã¥ koble et tastatur opp mot iPad… Tenk at du ikke skal pÃ¥ jobb igjen før til neste Ã¥r! Juhu! Ha en fortryllende dag! God juleferie! 😀

      1. Noen tastatur “parrer” du bare med Bluetooth, mens det jeg kjøpte pÃ¥ mandagen følger det med en mini USB-dings som skal settes inn. I PC’er er det jo en Ã¥pning for sÃ¥nne ting, men det er det ikke pÃ¥ iPad’n. Det eneste hullet der er lite og har kun plass til lader eller ørepropper. Tusen takk 🥰 Ã… ja, det er sÃ¥ skjønt Ã¥ vite at nÃ¥ er det snart laaaaaang ferie 🥰 Ha en fortsatt fin midt i uken dag 😊

    6. Aha, tusen takk for forklaring. 😊 Nå ble jeg klokere 😀 Skjønner at det blir veldig god for deg med lang ferie. Nyt! 🥰 Takk-takk, og fin dag ønskes deg også! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg